اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید امیرعبداللهیان بر اراده جدی ایران برای تعامل سازنده با آژانس

وزیر امور خارجه در دیدار مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اراده جدی ایران برای تعامل سازنده با آژانس در چارچوب پادمان تأکید و ابراز امیدواری کرد در سفر گروسی اعتماد متقابل و همکاری‌های طرفین بیش از پیش تقویت شود.

تأکید امیرعبداللهیان بر اراده جدی ایران برای تعامل سازنده با آژانس

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در دومین سفرش در دولت سیزدهم شب گذشته وارد تهران شد، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

 

 

امیرعبداللهیان در این دیدار بر اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای تعامل سازنده با آژانس در چارچوب موافقتنامه‌ پادمان‌ تاکید و ابراز امیدواری کرد در سفر مدیرکل آژانس اعتماد متقابل و همکاری‌های طرفین بیش از پیش تقویت شود. 

وزیر امور خارجه همچنین بر اهمیت کار فنی، حرفه‌ای و بیطرفانه آژانس و ضرورت بی اعتنایی به فشارهای سیاسی خارجی تاکید کرد.

*آمادگی آژانس برای حل و فصل موضوعات باقی مانده طی ماه‌های آتی در همکاری نزدیک با جمهوری اسلامی ایران

مدیرکل آژانس نیز متقابلا ضمن تاکید بر رویکرد فنی، حرفه‌ای و بیطرفانه آژانس، سفر خود را نشانه‌ای از اراده برای گفتگو و درک متقابل، حل مسائل و ارتقای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران برشمرد و از آمادگی آژانس برای حل و فصل موضوعات باقی مانده طی ماه‌های آتی در همکاری نزدیک با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

گروسی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) دوم آذر ماه نیز با حضور در محل سازمان انرژی اتمی برای دومین بار بعد از حدود ۲ ماه و نیم از سفر اولش در تهران، با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار بهروز کمالوندی سخنگو و معاون سازمان انرژی اتمی و همچنین رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.

گروسی امروز در نشست خبری مشترک با اسلامی گفت: افتخار دارم که تا چند ساعت دیگر هم با (حسین امیرعبداللهیان) وزیر امور خارجه ایران دیدار کنم.

به گزارش فارس، رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه ایران در برنامه هسته‌ای خود مصمم است، گفت: گروسی چندین بار گفت که هیچ انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نکرده‌اند. (اینجا بخوانید)

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (+) نیز گفت‌وگوی امروزش با رئیس سازمان انرژی اتمی را فشرده خواند و گفت: دنبال این هستیم مذاکرات را با ایران ادامه دهیم تا زمینه‌های مشترکی را پیدا کنیم و به نتیجه گیری مثبتی برسیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول