اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

روایت اشتباه از ابتلای 15 دانش‌آموز یک مدرسه به کرونا!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان بعد از انتشار خبری مبنی بر اینکه 15 دانش‌آموز یک مدرسه در لرستان به کرونا مبتلا شدند، گفت: این دانش‌آموزان قبل از بازگشایی مدرسه، علائمی شبیه کرونا داشتند.

روایت اشتباه از ابتلای 15 دانش‌آموز یک مدرسه به کرونا!

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، قرار است امسال موضوع بازگشایی مدارس به شکل جدی‌تری اجرا شود و حداقل دانش‌آموزان یک روز در هفته را به مدرسه بروند؛ چرا که زیان‌های در خانه مانند بیش از مدرسه رفتن ارزیابی شده است.

اما در این میان، برخی افراد در فضای مجازی با انتشار اخباری مبنی بر ابتلای دانش‌آموزان به کرونا، تلاش دارند تا همچنان دانش‌آموزان کشور را در خانه نگه دارند.

یکی از این ماجراها، موضوع ابتلای 15 دانش‌آموز یک مدرسه استان لرستان به کرونا بود؛ در این خبر تلاش شده بود نشان داده شود که بعد از حضور دانش‌آموزان در مدرسه، آنها مبتلا به کرونا شدند.

مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به دقیق منعکس نشدن خبر نقل‌شده از وی در شورای آموزش و پرورش استان، مبنی بر ابتلای ۱۵ درصد دانش‌آموزان به کوئید ۱۹در یکی از مدارس استان، گفت: در جلسه روز یکشنبه شورای آموزش و پرورش لرستان که یکی از دستور کارهای آن موضوع گسترش تدریجی آموزش‌های حضوری مدارس بود، آماری از پایش و بررسی علائم بالینی دانش آموزان قبل از ورود به مدارس در یکم آذر ارائه شد و اعلام کردیم با پایش به عمل آمده در یکی از مدارس روستایی شهرستان الیگودرز تعداد ۱۵ نفر از دانش‌آموزان دارای علائم شبیه به بیماری کرونا بودند و به همین دلیل با همکاری آموزش و پرورش استان از بازگشایی این مدرسه جلوگیری به عمل آمد و درواقع خبر ابتلای این دانش‌آموزان در مدرسه صحت ندارد.

 وی در ادامه از تشکیل بیش از ۲۰۰ تیم نظارتی به منظور نظارت بر اجرای دقیق مفاد دستورالعمل ۰۶مراقبت و کنترل بیماری کرونا ویروس در مدارس با همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش استان خبر داد و گفت: مطابق این دستورالعمل و بازدیدهای میدانی از بازگشایی ۵۷ مدرسه جلوگیری به عمل آمده است.

کوشکی افزود: طبق دستورالعمل ارسالی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معلمان برای حضور در کلاس درس باید هر ۲دوز واکسن را دریافت کرده و یا هر ۷۲ساعت جواب تست منفی پی .سی.آر را به مسئولان مربوطه ارائه نمایند.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول