اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تصویب لایحه بودجه دولت تاجیکستان برای سال 2022

مجلس نمایندگان تاجیکستان امروز لایحه بودجه دولت برای سال 2022 را تصویب کردند.

تصویب لایحه بودجه دولت تاجیکستان برای سال 2022

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مجلس نمایندگان تاجیکستان امروز لایحه  بودجه دولت برای سال 2022 را به تصویب رساند.

«فیض الدین قهار زاده» وزیر دارایی تاجیکستان، ضمن ارائه طرح پیشنهادی بودجه دولت برای سال جاری میلادی به مجلس نمایندگان گفت: 33 میلیارد سامانی برای بخش درآمدی بودجه دولت پیش بینی شده که نسبت به بودجه سال 2021 میلادی 19.4 درصد (5.3 میلیارد سامانی) بیشتر شده است.

قهار زاده افزود: هزینه دولت تاجیکستان شامل 33.6 میلیارد سامانی می‌شود که در مقایسه با بودجه سال 2021 میلادی 600 میلیون سامانی افزایش یافته است.

بنابر سخنان وی، در سال آینده 21.9 میلیارد سامانی از درآمدهای دولت از طریق درآمدهای مالیاتی و غیر مالیاتی، 2.5 میلیارد سامانی صندوق‌های ویژه سازمان‌ها و موسسات، 7.9 میلیارد سامانی از طرح‌های سرمایه گذاری دولتی، 665 میلیون سامانی از طریق جذب کمک‌های مالی برای حمایت از بودجه پیش بینی شده است.

در هزینه‌های بودجه، بخش اجتماعی همچنان در اولویت بوده و 14.7 میلیارد سامانی یا 43.8 درصد از کل بودجه در سال 2022 تخصیص داده شده است.

همچنین 6.3 میلیارد سامانی از این وجوه به سیستم آموزشی، 2.9 میلیارد سامانی برای بهداشت، 4.3 میلیارد سامانی برای بیمه‌های اجتماعی و حمایت اجتماعی و 1.2 میلیارد سامانی برای فرهنگ و و ورزش اختصاص دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول