اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سردار شکارچی: دایره بسیج در حال توسعه در جهان اسلام است/ جنگ نرم یعنی گرفتن روحیه جهادی و تفکر بسیجی

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه خبرگزاری بسیج، زبان و رسانه اقشار ۲۲ گانه بسیج است، گفت: دایره بسیج در حال توسعه در جهان اسلام است.

سردار شکارچی: دایره بسیج در حال توسعه در جهان اسلام است/ جنگ نرم یعنی گرفتن روحیه جهادی و تفکر بسیجی

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در هفته بسیج ضمن بازدید از تحریریه خبرگزاری بسیج، در خصوص اهمیت اطلاع رسانی اقدامات بسیج نکاتی را مطرح کرد. در ادامه بخش‌های مهم صحبت‌های سخنگوی ارشد نیروهای مسلح را می‌خوانید.

رسالت خبرگزاری بسیج رسالت کل بسیج است

- امام(ره) فرمودند که افتخار من این است که بسیجی ام، این کلام نورانی امام(ره) دنیایی معنا دارد. خبرگزاری بسیج تمام آن زیرساختهای معنوی که یک خبرگزاری باید داشته باشد را پیشاپیش دارد و این تفاوتش با همه خبرگزاری‌های دیگر است.

- اگر خبرگزاری بخواهد رسالت خودش را تمام و کمال انجام دهد، باید در واقع دورنما و نقشه راه خودش را از قبل تهیه کرده باشد و طبق آن نقشه جلو رفته و هدف گذاری کند و برای تحقق آن هدف ها باید عملیات انجام دهد.

- خبرگزاری بسیج در واقع رسالتش رسالت کل بسیج است، یعنی رسالتی مستقل از بسیج ندارد و این بسیار مهم است و با خبرگزاری های دیگر از این جهت فرق می کند.

خبرگزاری بسیج، زبان و رسانه اقشار ۲۲ گانه بسیج است

- خبرگزاری بسیج باید برای تحقق آن هدف بسیج را یاری کند که بسیج کدام اهداف واسط را می خواهد تصرف کند؟ خبرگزاری بسیج باید برای تصرف آن اهداف واسط بسیج را یاری کند.

- من به عنوان  نمونه این را عرض کنم، بسیج ۲۲ قشر دارد که همه شان یک رسالت دارند. وقتی که به حوزه مأموریت و وظایف وارد می‌شویم، این ۲۲ قشر هر کدام مأموریت تخصصی دارند. مثلا ماموریت و وظایف بسیج دانش آموزی با بسیج دانشجویی یا بسیج اصناف متفاوت هستند.

- اگر این ۲۲ قشر بتوانند مأموریت و وظایف خودشان را در راستای آرمان‌های انقلاب و  نظام مقدس جمهوری اسلامی  به نحو احسن انجام دهند وهمه ساختارهایی که در بسیج است بتوانند به وظایف و ماموریت شان بپردازند، آن وقت رسالت بسیج عملیاتی خواهد شد و آن شعار آرمانی تمدن نوین اسلامی هم  هر چقدر هم موانع سر راهش باشد، دیر یا زود حتماً محقق خواهد شد.

به دنبال ساخت پیشرفته ترین تجهیزات نظامی هستیم

- کشور ما با همه کشورهای دنیا دارد یک سری تفاوت ها و یک سری وجوه مشترک دارد. وجوه مشترک ما با دنیا این است که ما دنبال ارتقاء تکنولوژی و امکانات، خصوصاً در حوزه نظامی هستیم.

- به دنبال ساخت و تولید قوی ترین و پیشرفته ترین سلاح و تجهیزات نظامی هستیم. برای دفاع از کشور، انقلاب، نظام و  مردم‌مان به دنبال موارد فوق هستیم.

- تنها چیزی که دنبال نمی‌کنیم سلاح اتمی است و هر چیز دیگر را برای دفاع از کشور، مملکت و مردم مان  دنبال می کنیم.

بسیج یعنی مردم

- ما یک سری "داشته" داریم‌ و این در همه کشورهای دنیا مشترک است. دنیا هم این را می‌داند و ما مرتبا رزمایش انجام می دهیم یا نشان می دهیم. تمرین  می کنیم و در بعضی از عملیات های جدی مثل عملیات عین الاسد از آن استفاده می کنیم. یا در هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی از آن استفاده می کنیم و دنیا این را می‌بیند و چشم‌های دنیا به این توانایی و اقتدار باز است. این یک رقابت جهانی است و در همه دنیا وجود دارد، ما هم یک کشوریم مثل همه کشورهای جهان و در این حوزه فعالیت می کنیم.

- آنچه که ما داریم و همه دنیا ندارد بسیج است که این خیلی مهم است. آنچه که پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی است و زیرساخت اصلی اقتدار انقلاب اسلامی است بسیج بوده و بسیج یعنی مردم. در دوران دفاع مقدس اگر بسیج را نداشتیم حتماً  شکست می خوردیم.

اگر بسیج نبود، پشتیبانی جنگ صد درصد قطع می شد

- بسیج تمام عیار و با تمام توان به صحنه آمد و این عمق را برای ما درست کرد. چون دارای عمق راهبردی بودیم، عمق ما اصلا آسیب ندید و فقط لبه خطوط مان آسیب می دید. آنجایی که رخ به رخ  با دشمن بودیم، به میزانی که آسیب می زدیم کمی هم آسیب می دیدیم. اما عمق ما آسیب آنچنانی ندید شما نگاه کنید نزدیک  ۴۳ سال از انقلاب گذشته است و در این ۴۳ سال جوانان کشور ما رابطه شان را با شهدا قوی‌تر از دوران دفاع مقدس کرده‌اند.

- هرگاه دشمن موفق شود این بسیج را از میان ببرد آن عمق راهبردی ما را از بین خواهد برد. هر چقدر ما روی این عمق و روی بسیج  سرمایه‌گذاری کنیم، عمق راهبردی مان را هم گسترش داده ایم و تعمیق بخشیده ایم؛ یعنی ریشه هایش را در اعماق فرو برده ایم. بسیج غیرقابل شکست خواهد شد. بیشتر قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی از پیوند این نظام با بسیج و پیوند بسیج با نظام است.

هرکسی خواهان محو اسرائیل باشد رزمنده مسلمان است

- امروز برای رزمندگان اسلام جغرافیا تعریف نمی‌کنیم. مقصود از رزمندگان اسلام یعنی رزمندگان جهان اسلام؛ امروز ما انصارالله یمن، حزب الله لبنان، حشدالشعبی عراق و حماس فلسطین را رزمندگان اسلام می دانیم.

- هرکسی که تیری به سمت استکبار جهانی شلیک کند و خواهان فروپاشی اسرائیل و محو اسرائیل باشد رزمنده مسلمان است و از دید ما، آن رزمنده قابلیت پشتیبانی دارد و حتماً هم پیروز می شود.

دستور کار دشمن، جنگ نرم است

- دشمن تا دیروز متکی به جنگ سخت به سلاح و تجهیزات، امکانات، بمباران و شهید کردن، ویرانی و به لحاظ مادی به دنبال این نوع جنگیدن بود؛ نمی توان گفت که دشمن از این نوع جنگیدن عبور کرده و از دستور کار دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان خارج نشده است. اما به دلیل شکست‌های پی در پی که در این ۴۳ سال گذشته نظام سلطه از انقلاب اسلامی و رزمندگان مسلمان خورده بود، روش جنگ را عوض کرده است.

- یکی از روش‌های بسیار مهمی که در دستور کار دشمنان ما وجود دارد، روش جنگ نرم است. آن چیزی که می‌تواند توان ما را از بین ببرد و این قدرت بسیار مهمی که بسیج در اختیار نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی قرار داده است، از بین ببرد، سلاح، زیردریایی و حتی بمب اتم و یا سلاح شیمیایی نیست؛ آنچه که می تواند این قدرت را از بین ببرد جنگ نرم است.

جنگ نرم یعنی گرفتن روحیه جهادی و تفکر بسیجی

- جنگ نرم را می توان این گونه معنی کرد و آن یعنی گرفتن اراده، معنویت، روحیه جهادی و تفکر بسیجی؛ در یک کلمه گرفتن تفکر بسیجی از اوست که این خود نیز از عوامل فروپاشی ما می تواند باشد. امروز شاهد هستیم که تمام دنیا برای این کار بسیج شده و میلیاردها دلار هم هزینه می‌کنند.

- اگر این تفکر بسیجی از بسیجی گرفته شود، حتماً دیگر سلاح هم علیه نظام سلطه به دست نخواهد گرفت؛ حتما دیگر در ‌میدانی مثل میدان شلمچه هم حضور پیدا نخواهد کرد و حتما اگر جبهه جنگی تشکیل شود، آن جبهه جنگ توسط مردم و توده مردم پشتیبانی نخواهد شد. یکی از رسالت های بسیار مهم بسیج، حفظ تفکر بسیجی است که به قیمت خون شهدای ما از سال ۴۲ به وجود آمده و تا به امروز استمرار و گسترش پیدا کرده است.

دشمنان هیچ‌گونه تحلیلی از تفکر بسیجی ندارند

- در زمان عملیات آزادسازی خرمشهر تجسم کنید مثلاً در یک جایی حدود ۲۰۰ تانک و نفربر مجهز و قدرتمند به تعدادی کمتر از تعداد خودشان حمله ور می شود؛ یعنی تعداد آدم ها از تعداد تانکها و نفربرها کمتر هستند و این آدم ها سلاح و تجهیزاتی که دراختیار دارند، همه سلاح و تجهیزات توانایی از بین بردن آن حجم سنگین تجهیزات را ندارند و تنها تعداد محدودی توانایی مورد هدف قرار دادن این نفربر ها و تانک ها را دارند.

- به طور مثال این منطقه را در نظر بگیرید؛ حد فاصل  ایستگاه حسینیه پشت جاده اهواز- خرمشهر. بعد از عملیات بیت المقدس یک منطقه حدود۵۰۰ تا ۶۰۰ متر، حدود۱۶۰ تا حداکثر ۱۸۰ نفر آرایش جنگی دارند؛ در حالی که حدود ۲۰۰ تانک و نفربر به آنها حمله کرده و از بین اینها هم تنها ۲۰ نفر هستند که سلاحی دارند که می‌توانند به این تانک ها شلیک کنند.

- همه موشک های آر پی جی ۷ و موشک دراگون وغیره که در اختیار  بود، ۵۰ موشک می شود و همه اینها به هدف هم بخورند بازهم حدود ۱۵۰ تانک و نفربر باقی خواهد ماند؛ چه عاملی باعث می شود که  این خط با این هجمه دشمن سقوط نمی کند درحالی که حدود هزاران گلوله سنگین توپ و خمپاره از بالا روی سر آنها ریخته می شده است، در همین حال هواپیماها و بالگرد های دشمن هم از موشک و راکت استفاده می کند. بنده به عنوان شاهد تمام این ماجراها می گویم که رزمندگان با تمام سختی ها و حجم عظیم حمله دشمن در سنگرهای خود ایستادگی کردند. چرا یک بسیجی که هیچ پست و مقامی و حتی حقوقی ندارد این گونه مقاومت می‌کند؟ تنها پاسخ همان تفکر والای بسیجی است.

- یکی از عواملی که دشمنان را به اشتباه می‌اندازد تحلیل اشتباه از تفکر بسیجی است؛ در واقع هیچ‌گونه تحلیلی از تفکر بسیجی ندارند.

دایره بسیج در حال توسعه در جهان اسلام است

- دشمن کانون تفکر بسیجی را مورد هدف قرار داده و این تفکر بسیج خاص افراد خاص نبوده، بلکه مورد توجه همه افراد است که رهبر معظم انقلاب آن را بسیج ده ها میلیونی نامیده اند و دایره آن در حال توسعه در جهان اسلام است و ان‌شاءالله یک جامعه ۱۰۰ میلونی خواهد شد؛ یعنی عماد مغنیه هم دارای تفکر بسیجی است؛ همانطور که شهید سلیمانی دارای این تفکر بود.

- این تفکر تنها در نیروهای مسلح و بطور خاص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست، بلکه همه ارگان ها را شامل می شود و همه دارایی های ما را در این تفکر می توان خلاصه کرد و باید مراقب دشمن باشیم.

منبع: خبرگزاری بسیج

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول