اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تلاش ترکمنستان برای نوسازی و تجهیز صنایع نفت و گاز

رئیس جمهور ترکمنستان به منظور افزایش تولید حامل‌های انرژی و تنوع‌بخشی صادرات بر نوسازی و استفاده از تجهیزات مدرن در صنایع نفت و گاز این کشور تأکید کرد.

تلاش ترکمنستان برای نوسازی و تجهیز صنایع نفت و گاز

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در نشستی با حضور معاونان نخست وزیر در امور مجتمع‌های سوخت و انرژی و حوزه مالی و اقتصادی در خصوص افزایش تولید منابع انرژی و تنوع بخشی به صادرات بحث و تبادل نظر کرد.

در این نشست «شاهین عبدالرحمان‌اف» معاون کابینه وزیران و ناظر بر صنعت نفت و گاز در گزارشات خود از سرمایه گذاری در این صنعت کلیدی سخن گفت و به پیشرفت‌های جاری در نوسازی ظرفیت‌های بخش هیدروکربن، دیجیتالی‌سازی آن و پردازش عمیق‌تر مواد خام، و راه‌های سود آور برای ورود به بازارهای جهانی اشاره کرد.

«سردار بردی محمداف»، معاون نخست وزیر، در مورد بلوک مالی و اقتصادی مانند توسعه صنعتی نوآورانه، فرآیندهای یکپارچه سازی، پروژه‌های سرمایه گذاری گزارش داد.

 رئیس دولت دستورالعمل‌هایی به منظور  بهبود بهره وری تولید در مجتمع سوخت و انرژی با استفاده از روش‌های پیشرفته و افزایش جذب سرمایه گذار و تسهیل ورود به بازارهای جهانی ارائه داد.

همچنین در مورد ایجاد همکاری موثر با شرکای خارجی، توافقنامه‌های جدید برای تامین گاز ترکمنستان به کشورهای همسایه و کشورهای منطقه صحبت کرد.

بردی محمداف دستور داد تا توسعه صنعتی میدان بزرگ «گالکینیش» تسریع شود و همچنین از رشد تولید هیدروکربن در سایر نقاط این ذخایر اطمینان حاصل شود.

رئیس جمهور توجه معاونان را به رویه جهانی جلب کرد که باید نحوه مدیریت، تولید و سازماندهی فروش سوخت و محصولات مجتمع انرژی در خارج از کشور مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

در پایان دستور داده شد که پیشنهادهای دقیق برای تجهیز مجدد فناوری شرکت‌های تولیدی بخش نفت و گاز، خدمات اکتشاف زمین شناسی تهیه شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول