اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اهدای 3 هزار جلد کتاب به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام به مناسبت کنگره شهدا

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: با توجه به هفته بسیج و یاد و خاطره ۳ هزار شهید استان ایلام تعداد ۳ هزار جلد کتاب به نیابت از این شهدا به تمام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اهدا می‌شود.

اهدای 3 هزار جلد کتاب به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام به مناسبت کنگره شهدا

حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: هدف کلی از ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری، تحقق ارزش‌ها و اصول سیاست‌های فرهنگی انقلاب اسلامی است که مهمترین آن تبیین، گسترش و تبلیغ فرهنگ روحیه بخش اسلام و تاکید بر آرمان‌ها، ارزش‌های معنوی و فرهنگی اسلامی است.

وی افزود: در استان ایلام بالغ بر ۱۲۰۰ حسینیه و مسجد در مناطق مختلف شهری و روستایی داریم که عموماً کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جایی تأسیس می‌شود که نیاز به حضور کانون در آن مناطق باشد.

مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام گفت: اگر مسجدی نیاز به تاسیس کانون فرهنگی هنری داشت با درخواست کتبی امام جماعت یا هیات امنا هر مسجد به ستاد کانون مساجد استان ارائه و با توجه به امکانات و تجهیزاتی که دارند آمار آنها وارد سامانه می‌شود و بعد از بازدید از مساجد مجوز فعالیت از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۳۰۷ کانون فرهنگی هنری فعال در سطح استان ایلام داریم؛ سال گذشته برای اولین بار رویداد ملی سهما در سطح کانون مساجد کشور برگزار شد و تعداد ۲۴ هزار نفر عضو کانون مساجد استان در سامانه ثبت شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین چراغی‌پور گفت: با توجه به وجود ویروس کرونا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هم تعطیل شدند و تمام فعالیت‌ها در قالب فضای مجازی برگزار شد؛ سامانه بچه‌های مسجد ۳ شبستان و ۱۲ رواق فعالیت‌های کانون‌های را تحت پوشش قرار داد مثلا در حوزه کارآفرینی یا قرآنی فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده در رواق ثبت می‌شود و به صورت یک رقابت کشوری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به هفته بسیج و یاد و خاطره ۳ هزار شهید استان ایلام تعداد ۳ هزار جلد کتاب به نیابت از این شهدا آماده و تا پایان هفته بسیج به تمام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول