اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هدف‌گذاری احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در دولت سیزدهم

معاون وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو در دولت سیزدهم برنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با محوریت نیروگاه های خورشیدی در ۴ سال آینده را دارد؛ که بخش عمده از این ظرفیت نیاز است در اختیار بخش خانگی قرار بگیرد.

هدف‌گذاری احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود کمانی، معاون وزیر نیرو، صبح امروز در مراسم افتتاح ۵۵۸ نیروگاه خورشیدی اظهار داشت:حدود ۱ درصد از ظرفیت برق کشور را انرژی تجدیدپذیر تشکیل می‌دهد؛ در صورتی که در جهان این عدد بیش از ۳۰ درصد است و در این مسیر راهی طولانی پیشرو داریم. 

وی تأکید کرد: ظرفیت استان اصفهان در این بخش نسبت به کل کشور حدود ۴.۶ درصد است؛ در بخش خانگی حدود ۷۲ مگاوات در کشور ظرفیت داریم که حدود ۱۵ مگاوات آن در دست اصفهان است و از این نظر، استان اصفهان جزو استان‌های مستعد به حساب می‌آید. 

کمانی با اشاره به اهمیت انرژی تجدیدپذیر عنوان کرد: در هر کیلووات انرژی خورشیدی، حدود هزار و ۸۰۰ کیلووات ساعت برق تولید می‌شود که این معادل مصرف ۵۸۴ متر مکعب گاز است.

معاون وزیر نیرو یادآور شد: وزارت نیرو در دولت سیزدهم برنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با محوریت نیروگاه های خورشیدی در ۴ سال آینده را دارد؛ بخش عمده از این ظرفیت نیاز است در اختیار بخش خانگی قرار بگیرد و با بسیج سازندگی در حال ایجاد تفاهم هستیم تا با کمک نیروهای بسیج این کار را در سطح کشور انجام دهیم‌.

معاون وزیر نیرو بیان داشت: امیدواریم در برنامه آتی وزارت نیرو، استان اصفهان استانی پیشرو باشد.

نگاه بسیجی، جامعه را بیمه می‌کند

سید رضا مرتضوی، استاندار اصفهان، نیز در این مراسم، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: امیدوارم به واسطه این مناسبت‌ها بتوانیم قرابت خودمان را هرچه بیش‌تر با ریشه‌های بسیج داشته باشیم. 

وی افزود: هرگاه بخواهیم اقامه ارزش‌های الهی را کنیم بسیج یک ظرفیت است و به نحوی باید جامعه را بیمه شده این تفکر الهی دانست‌. 

مرتضوی یادآور شد: تفکری که می‌تواند کارآمدی را در عرصه عمل به جامعه بیاورد همین تفکر بسیجی است؛ انسانی که در تشکیلات است ۲ وظیفه دارد؛ اول اینکه خود را با مبانی تطبیق دهد و پس از آن به مسیر نگاه کند. 

استاندار اصفهان  اظهار کرد: نباید مبانی فکری به سمت تشکیلات برود، بلکه تشکیلات است که خود را با مبانی وفق می‌دهد و نیاز است خود را به آن مبانی نزدیک کنیم. 

وی افزود: امیدواریم نفع افتتاح این پروژه‌ها به همه مؤمنان و مسلمان برسد‌ و منشا خیر و برکت باشد و همگی بتوانیم جایگاه خود را بشناسیم و به سمت آن حرکت کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول