اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مسابقات قرآن شوق تلاوت سراسری شد/ نام‌نویسی تا 20 آذر

دبیر طرح ملی تلاوت از برگزاری پنجمین دوره مسابقات شوق تلاوت به صورت سراسری خبر داد و گفت: باتوجه به درخواست‌های مکرر خانواده‌ها از امسال همه قاریان نوجوان قرآن کشور می‌توانند در مسابقات شوق تلاوت شرکت کنند.

مسابقات قرآن شوق تلاوت سراسری شد/ نام‌نویسی تا 20 آذر

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نام‌نویسی پنجمین دوره مسابقات قرآن شوق تلاوت ویژه رقابت قاریان نوجوان کشور آغاز شد.

برگزاری پنجمین دوره مسابقات شوق تلاوت به صورت سراسری

حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با فارس درخصوص دور جدید طرح گفت: پنجمین دوره مسابقات قرآنی شوق تلاوت ویژه رقابت قاریان نوجوان امسال با تحول روبرو است و طی آن همه قاریان نوجوان خوشخوان قرآن کریم از سراسر کشور می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

تقاضای مکرر خانواده‌ها سبب سراسری شدن مسابقات شوق تلاوت شد

وی ادامه داد: این رقابت‌ها تا سال گذشته میان قاریان شرکت‌کننده در طرح ملی تلاوت برگزار می‌شد و هر سال خانواده‌های زیادی از استان‌های مختلف تقاضا داشتند که فرزندشان در مسابقات شوق تلاوت شرکت کند اما با توجه به آیین‌نامه مسابقات شوق تلاوت این امکان برای ما وجود نداشت.

بازبینی آیین‌نامه و فراهم‌شدن امکان حضور همه قاریان نوجوان کشور در مسابقات

مقدم‌کیا با اشاره به ادامه تقاضا‌ها برای حضور دیگر قاریان نوجوان قرآن کریم در مسابقات شوق تلاوت گفت: امسال هم هنگام برنامه ریزی برای دور جدید مسابقات با تقاضاهای زیادی روبرو شدیم از این رو با بازبینی آیین‌نامه و اصلاح آن امکان حضور همه قاریان نوجوان قرآن کریم در مسابقات قرآن شوق تلاوت فراهم شد.

مهلت ثبت‌نام تا ۲۰ آذر‌ماه ۱۴۰۰

دبیر طرح ملی تلاوت درخصوص مهلت نام‌نویسی در پنجمین دوره مسابقات قرآن شوق تلاوت گفت: نام‌نویسی این دوره از رقابت‌ها از امروز آغاز شده و تا ۲۰ آذر‌ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند جهت نام‌نویسی به پایگاه اطلاع‌رسانی طرح ملی تلاوت به نشانی melitelavat.ir مراجعه و یا از اینجا اقدام کنند.

برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات در آذر و نیمه‌نهایی در بهمن‌ماه

وی درخصوص زمان‌بندی برگزاری مسابقات گفت: مرحله مقدماتی رقابت‌ها دهه سوم آذر‌ماه در مؤسسات مجری طرح ملی تلاوت برگزار می‌شود و راه‌یافتگان به مرحله نیمه‌نهایی باید بهمن‌ماه با هم رقابت‌کنند، همچنین مرحله نیمه‌نهایی به صورت متمرکز و مجازی برگزار می‌شود، البته تیم داوری و اجرایی در حرم امام رضا (ع) مستقر هستند و با ارتباط زنده با شهر‌های مختلف مسابقات را برگزار می‌کنند.

مرحله نهایی مسابقات اسفند ۱۴۰۰ در جزیره کیش برگزار می‌شود

مقدم‌کیا درباره مرحله نهایی مسابقات گفت: مرحله نهایی رقابت‌ها اسفند‌ماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری در جزیره کیش با حضور راه‌یافتگان به این مرحله برگزار می‌شود. همچنین نفرات برتر مسابقات به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

مشارکت نهاد‌های مختلف در مسابقات شوق تلاوت

دبیر طرح ملی تلاوت از مشارکت نهاد‌های مختلف در این رقابت‌ها خبر داد و گفت: مسابقات قرآن شوق تلاوت و همچنین طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا (ع) با حمایت و مشارکت نهاد‌های مختلفی چون مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول