اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان خطاب به بورل: با حسن نیت و جدیت در مذاکرات وین حضور می یابیم و خواهان توافق خوب و قابل راستی آزمایی هستیم

وزیر امور خارجه خطاب به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه با حسن نیت و جدیت در مذاکرات وین حضور می یابیم و خواهان توافق خوب و قابل راستی آزمایی هستیم، گفت: غرب باید با رویکرد جدید و سازنده به وین بیاید.

امیرعبداللهیان خطاب به بورل: با حسن نیت و جدیت در مذاکرات وین حضور می یابیم و خواهان توافق خوب و قابل راستی آزمایی هستیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (جمعه) و در آستانه مذاکرات وین بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) برای رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا تلفنی گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد: اگر طرف های مقابل آماده بازگشت به تعهدات کامل خود و رفع تحریم ها باشند، دستیابی به یک توافق خوب و حتی فوری امکانپذیر است.

به گزارش فارس، دوشنبه هشتم آذر ماه وین میزبان مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) برای رفع تحریم های آمریکا است و علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ریاست هیأت ایرانی را عهده دارد و همانگونه که بارها حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اعلام کرده ایران به دنبال یک توافق خوب است.  

* با حسن نیت و جدیت در مذاکرات وین حضور می یابیم و خواهان توافق خوب و قابل راستی آزمایی هستیم

امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی امروز با بورل تاکید کرد: علیرغم عهدشکنی آمریکا و سه کشور اروپایی در برجام ، ما با حسن نیت و جدیت در مذاکرات وین حضور می یابیم و خواهان توافق خوب و قابل راستی آزمایی هستیم. 

وی افزود: بازگشت به برجام در عمل باید به معنی پایبندی به تمام مفاد و محتوای آن باشد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی با تشکر از تلاش های جوزپ بورل بعنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام گفت: روشن است که نتیجه نهایی در ۶ دور مذاکرات وین به دست نیامده، لذا تمام مواردی که لازم است مورد حل و فصل قرار گیرند از سوی تیم مذاکره کننده ایرانی مورد توجه قرار دارد.

امیرعبداللهیان‌ تاکید کرد: باید تضمین جدی و کافی وجود داشته باشد که آمریکایی که به آن اعتمادی وجود ندارد، دوباره از برجام خارج نخواهد شد.

به گزارش فارس، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در روز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رفتار متناقض آمریکایی ها و عدم تطابق حرف و عمل آنها گفت: کاخ سفید همزمان با اعلام آمادگی برای بازگشت به برجام، در هفته های اخیر طی دو مرحله اشخاص و شرکت های ایرانی را تحریم کرد، لذا باید در عمل، همگان شاهد اراده و اقدام جدی برای لغو کامل تحریم ها باشند.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: غرب باید با رویکرد جدید و سازنده به وین بیاید.

* احتمال اینکه همه بتوانند به شکل اصلی برجام بازگردند، وجود دارد

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به تماس های خود با تمامی طرف ها به عنوان مسئول هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام گفت: در مذاکرات وین بحث های فشرده و مفصلی بویژه بر روی موضوعات معوق و رفع تحریم ها باید انجام بگیرد و احتمال اینکه همه بتوانند به شکل اصلی برجام بازگردند، وجود دارد.

جوزپ بورل با اشاره به تعهدات آمریکا گفت : تنها راه برداشتن تحریم ها احیای برجام است که از این طریق هم ایران به حقوق خود می رسد و هم جامعه بین الملل از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران اطمینان پیدا می کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که همه طرف ها با رویکرد مثبت و عملگرایانه و با اراده محکم برای گفتگو درباره مسائل توافق نشده و رفع تحریم ها وارد مذاکرات وین شوند.

گفتنی است امیرعبداللهیان و بورل در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار کرده بودند. (جزییات بیشتر)

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در اظهاراتی با بیان اینکه تمامی تحریم های آمریکا باید به صورت یک جا، موثر و قابل راستی آزمایی و همراه با تضمین های عینی برداشته شود، گفت که همه تمرکز ایران و ۱+۴،در مذاکرات وین بر رفع این تحریم هاست. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول