اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

از افزایش حقوق رزیدنت‌ها تا آب‌رسانی به روستای خویدجان/ کدام پویش‌های «فارس من» در هفته گذشته به موفقیت رسید؟

روزانه پویش‌های متعددی در سامانه «فارس‌‌من» ثبت می‌شود که درصورت کسب حدنصاب امضای لازم، در دستور کار خبرنگاران خبرگزاری فارس قرار می‌گیرد. این گزارش مروری است بر پویش‌هایی که طی هفته گذشته به موفقیت رسیده‌اند.

از افزایش حقوق رزیدنت‌ها تا آب‌رسانی به روستای خویدجان/ کدام پویش‌های «فارس من» در هفته گذشته به موفقیت رسید؟

به گزارش خبرگزاری فارس، روزانه پویش‌های متعددی در سامانه «فارس‌‌من» ثبت می‌شود که درصورت کسب حدنصاب امضای لازم، در دستور کار خبرنگاران خبرگزاری فارس قرار می‌گیرد. این گزارش مروری است بر پویش‌هایی که طی هفته گذشته به موفقیت رسیده‌اند.



شش و هشت رزیدنت‌ها

طی ۲ سال اخیر، پویش های متعددی درباره رزیدنت‌ها در فارس من ثبت شده که معمولا بلافاصله هم به سوژه‌ای داغ و پرامضا تبدیل شده‌اند. آنها می‌گویند مسائلی از جمله معیشت، ساعات کاری و میزان بازدهی علمی و عملی‌شان باید سر و سامان پیدا کند.
 

برخی از مطالبات پرامضای رزیدنت‌ها
مشکلات دستیاران تخصصی و کارورزان را پیگیری کنید https://www.farsnews.ir/my/c/65343
اصلاح شرایط رزیدنت‌ها، سقف پرداختی پایین‌تر از قانون کار https://www.farsnews.ir/my/c/96700
مجلس طرح تبدیل «کمک هزینه تحصیلی» دانشجویان پزشکی به حقوق را تصویب کند https://www.farsnews.ir/my/c/36160

 

پیگیری مطالبات رزیدنت‌ها همواره در دستور کار خبرگزاری فارس قرار داشت تا اینکه در هفته گذشته، خبر خوب افزایش حقوق آنان منتشر شد. طبق دستورالعمل جدید، حق الزحمه دستیاران مجرد به ۶ میلیون تومان و دستیاران متاهل به ۸ میلیون تومان افزایش می‌یابد. البته به گفته باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، براساس عملکرد رزیدنت‌ها به آنها کارانه هم پرداخت خواهد شد.

پیش‌تر هم فاطمه محمدبیگی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به خبرنگار فارس گفته بود برای متاهلان دستیار و کارورز، تسهیلات بانکی از سیستم دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویی در نظر گرفته شده است. ضمن آنکه احتمالا رشته رزیدنتی به یک شغل تبدیل خواهد شد.

 

به مدرسه برمی‌گردیم

ایران از کشورهای رکورد‌دار‌ تعطیلی مدارس دردوران شیوع کرونا است. این در حالی است که سازمان‌های جهانی در مورد آسیب‌های تعطیلی مدارس و خلاهای آموزش مجازی هشدار داده‌اند و توصیه کرده‌اند دولت‌ها هرچه سریعتر شرایط ایمن را فراهم کرده و دانش‌آموزان را به مدارس بازگردانند.
البته بازگشایی مدارس موافقان و مخالفان زیادی دارد که اتفاقا پایشان به پویش‌های متعدد فارس‌من هم باز شده است. مخالفان می‌گویند کودکان هنوز واکسینه نشده‌اند و امکان ابتلا به کرونا دارند. ضمن آن که تعامل آنها با خانواده می‌تواند منجر به گسترش بیماری شود. اما موافقان معمولا نگران کیفیت تحصیلی هستند و می‌گویند آموزش‌های مجازی نتوانسته دانش و مهارت کافی را به دانش‌آموزان انتقال دهد. ضمن آنکه بسیاری از آنها اصلا دسترسی کافی به زیرساخت‌های آموزش مجازی ندارند. آنها معتقدند خطر افسردگی کودکان یا ضعف ارتباطات اجتماعی کمتر از احتمال ابتلا به بیماری نیست.
خبرگزاری فارس از زمان تعطیل شدن مداری، با پیگیری‌های متعدد و تهیه گزارش به ابعاد مختلف این موضوع پرداخته است. بالاخره از ابتدای آذرماه رسما روند بازگشایی مدارس آغاز شد. البته با توجه به نگرانی والدین، مدارس موظف اند کمیته بهداشتی تشکیل دهند که وضعیت کلاسی و بهداشتی مدرسه را چک کنند تا بر اساس میزان همخوانی با استانداردهای لازم، شیوه فعالیت مدرسه را تعیین کنند. با این حساب، دانش‌آموزان باید صبر کنند تا هر وقت از سوی مسؤولان مدرسه به آنها اعلام شد، به مدرسه بروند.

 

لغو محدودیت تردد شبانه
سومین پویشی که در این هفته به موفقیت رسید، لغو محدودیت‌های تردد شبانه است که حدود ۱۱ ماه میهمان بیشتر شهرهای کشور شده بود. مردم در پویش‌های خود در فارس‌من می‌گفتند این طرح دیگر کارآیی لازم را ندارد و نمی‌تواند در جلوگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا نقش چندانی داشته باشد؛ از سوی دیگر روند خوب واکسیناسیون، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و بارندگی و لغزندگی در پاییز و زمستان، دیگر دلایلی هستند که مردم برای لغو ممنوعیت تردد شبانه مطرح کرده‌اند. ظاهرا همین استدلال‌ها هم توانست ستاد کرونا را قانع کند که بالاخره این طرح پایان یابد.


آبرسانی روستای خویدجان
فارس من البته از مسائل به ظاهر کوچک نیز غافل نشده. اهالی روستای خویدجان شهرستان فیروزآباد در پویشی خواستار رفع مشکل چندین ساله خود شده بودند. آنها می‌گفتند علیرغم حفر چند حلقه چاه آب، هنوز دسترسی نماسب به آب آشامیدنی ندارند.

این موضوع در دستور کار خبرنگاران استان فارس خبرگزاری فارس قرار گرفت و پس از ماه‌ها پیگیری، بالاخره با تعویض و نوسازی شبکه آب‌رسانی، مشکل افت فشار این روستا نیز تا حد بسیار زیادی مرتفع شد.

 

فارس من همچنان پذیرای پویش‌های شماست و خبرنگاران فارس هم در تلاش برای موفقیت آنها. شما با چند کلیک ساده می‌توانید دغدغه‌های خود را مطرح کنید و با کسب امضای لازم، آن را به سوژه اصلی خبرگزاری فارس تبدیل کنید. همین حالا شروع کنید.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول