اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برنامه آمریکا برای 60 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در بخش امنیت تاجیکستان

سفیر آمریکا در تاجیکستان گفت: قصد داریم در سال آینده حدود 60 میلیون دلار در بخش امنیت تاجیکستان سرمایه گذاری کنیم.

برنامه آمریکا برای 60 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در بخش امنیت تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سفارت آمریکا به منظور کمک به امنیت مرزی تاجیکستان به مرزبانان این کشور 18 دستگاه جیپ به ارزش بیش از 1.3 میلیون دلار اهدا کرد.

وسایل نقلیه به مرزبانان تاجیک برای انجام عملیات در شرایط سخت جغرافیایی مناطق مرزی کمک می‌کنند.

مراسم تحویل این خودورها با حضور سرهنگ «رجبعلی رحمانعلی» فرمانده نیروهای مرزبانی تاجیکستان و «جان مارک پامرشایم» سفیر آمریکا در این کشور برگزار شد.

سفیر آمریکا در این مراسم این اقدام را تنها نمونه‌ای از کمک‌های فنی کشورش به تاجیکستان برای حفاظت از مرزهای دولتی خواند و از «دوشنبه» برای همکاری نزدیک در زمینه امنیت مرزها تشکر کرد.

وی در ادامه با بیان این که آمریکا و تاجیکستان در زمینه مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و سلاح‌های کشتار جمعی شریک هستند، گفت که برای تایید این روابط قصد داریم در سال آینده حدود 60 میلیون دلار در بخش امنیت تاجیکستان سرمایه گذاری کنیم.

بنابر این گزارش، آمریکا از سال 1992 بیش از 330 میلیون دلار به بخش امنیت تاجیکستان کمک کرده است که شامل آموزش، ارائه تجهیزات و زیرساخت‌ها می‌شود.

به عنوان بخشی از این کمک طرف آمریکایی 378 خودرو به ارزش 11.9 میلیون دلار در اختیار نظامیان تاجیک قرار داده و بیش از 10 هزار سرباز و افسر را در زمینه تاکتیک‌های موثر مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر آموزش داده و همچنین 13 پاسگاه مرزی، 9 گذرگاه مرزی، 2 گردان مرزی و 3 مرکز آموزشی مرزبانی ساخته یا بازسازی کرده است.

تنها در سال گذشته، کمک‌های نظامی – فنی آمریکا بیش از 10.7 میلیون دلار بود که ایالات متحده را به یکی از اهداکنندگان اصلی تبدیل کرد.

حدود یک ماه قبل طرف آمریکایی همچنین 20 دستگاه خودرو را به وزارت دفاع تاجیکستان اهدا کرده است.

آمریکا 30 سال است که با تاجیکستان همکاری می‌کند و طی این مدت برای توسعه و همکاری نظامی در چارچوب برنامه‌های حمایت از امنیت تاجیکستان، توسعه اقتصادی، بهداشت، جامعه مدنی و آموزش و پرورش به این کشور بیش از 1.8 میلیارد دلار ارائه کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول