اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

واکنش فعالان مجازی به اغتشاشات روز گذشته اصفهان/ مرز میان مردم نجیب و مطالبه‌گر با اوباش آشکار است

صبح جمعه اخباری جدید از تجمع عده‌ای در زاینده‌رود پیچید؛ اما سؤالی که پیش آمده بود این بود؛ کشاورزان به تجمع خود پایان دادند و این افراد چه کسانی هستند؟

واکنش فعالان مجازی به اغتشاشات روز گذشته اصفهان/ مرز میان مردم نجیب و مطالبه‌گر با اوباش آشکار است

خبرگزاری فارس اصفهان؛ جمعه ۲۸ آبان بود که کشاورزان و مردم اصفهان، نجیبانه به بستر خشک زاینده‌رود آمدند و مطالبات خود را در نهایت آرامش و احترام بیان کردند، مطالبه آن‌ها درباره احیای دائمی زاینده‌رود در جای جای کشور پیچیده شد و بلافاصله معاون اول و وزرا از طریق شبکه‌های تلویزیونی با مردم اصفهان سخن گفتند و قول پیگیری دادند.

بعد از این تجمع اما کشاورزان که از هفته قبل در بستر زاینده‌رود چادر برپا کرده بودند به حضور خودشان در کنار پل خواجو ادامه دادند تا اینکه چهارشنبه اعلام کردند به واسطه توافقی که با مسؤولان ارشد استان داشته‌اند پس از ۲ هفته به اعتراض خود پایان خواهند داد و ادامه مسیر مطالبات را از طریق کمیته استانی متشکل از نمایندگان خود و مسؤولان را پیگیری خواهند کرد.

اما عده‌ای که تجمع آرام و منطقی کشاورزان به مذاق‌شان خودش نیامده بود و تلاش می‌کردند با ایجاد حاشیه مسیر مطالبات را تغییر دهند بامداد پنجشنبه با حمله به چادر حاضران در بستر زاینده‌رود، چادر کشاورزان را آتش زدند.

 

کشاورزان بیان کردند که در اتفاقات نقشی نداشته‌اند و فیلم‌های منتشر شده از اتفاق دیروز نیز این موضوع را تایید می‌کند؛ از طرفی کشاورزان نگران بودند که این حادثه به اسم آنان تمام شود و مطالباتشان بر زمین بماند. اما سؤالی که پیش آمد این بود، حالا که کشاورزان به تجمع خود پایان دادند، این افراد چه کسانی هستند؟

اخباری که از گوشه و کنار اصفهان می‌رسید، موضوعاتی متفاوت از هفته قبل بود؛ این بار و در این هفته بر خلاف تجمع عزتمندانه ۲۸ آبان، صحبت از خشونت و به آتش کشیدن بود و این مورد نشان‌دهنده این بود که عده‌ای در هفته گذشته نتوانستند به اهداف‌شان برسند و قصد دارند به اسم کشاورزان و به کام خودشان حوادثی را رقم بزنند.

مردم که در گوشه و کنار خیابان بودند، همه بیان می‌کردند که هفته گذشته تجمع مردم را شاهد بودیم اما این هفته متفاوت است و صحبتی از حضور مردم و کشاورزان مطرح نیست.

خبرهایی که به گوش می‌رسید، حاکی از آن بود که در میدان بزرگمهر، خواجو و خیابان‌های اطراف برخی افراد با پرتاب سنگ به سمت نیروی نظامی در حال تخریب اموال عمومی هستند و حتی عده‌ای با حمله به آمبولانس  شیشه‌های آن را شکستند، یک موتور پلیس را به آتش کشیده شد و با آتش زدن درختان در اطراف پل فردوسی و سی‌وسه پل فضای رعب و‌ وحشت برای عابرین ایجاد کرده‌اند.

 

تا ظهر جمعه این اتفاقات ادامه داشت و طبق سخن عابران سطح شهر، از بعدازظهر و با حضور یگان‌های پلیس فضای التهاب موجود تا حدودی آرام شد.

 

بعد از این اتفاق علی‌رغم آنکه کشاورزان اعلام کرده بودند هیچ گونه تجمعی ندارند، جمعی محدود که عمده این افراد با توجه به نوع پوشش و سن و سالشان شباهتی با کشاورزان اصفهان نداشتند در کنار پل خواجو حضور پیدا کرده بودند؛ اما با توجه به فراخوان ضد انقلاب در روزهای اخیر و پایان اعتراض صنفی کشاورزان، نیروهای انتظامی برای تامین امنیت و جلوگیری از خشونت و تحرک فرصت طلبان، با اقدامات خود، تجمع کنندگان را متفرق می‌کردند اما عده‌ای که مشخص بود هیچ قرابتی با کشاورزان ندارند، با سردادن شعارهای ساختار شکنانه و تخریب اموال عمومی و حمله به سمت نیروهای انتظامی تلاش کردند فضای شهر را به سمت ناامنی پیش ببرند.

به موازات این اقدامات در اصفهان حمایت شبکه‌های معاند از اغتشاشگران و انتشار ویدوئوها از این اقدامات بود.

فعالان فضای مجازی نیز مانند گذشته، در برابر این اتفاق سکوت نکردند و نسبت به آن واکنش نشان دادند: 

یکی از فعالان فضای مجازی در این باره نوشت: ‏ما اگر می‌خواستیم دست به اغتشاش بزنیم،هفته قبل میزدیم که ۱۰۰ هزار نفر بودیم.نه این هفته.صف ما از صف اغتشاشگران جداست.

کاربر دیگر توییتر اینگونه نوشت:

‏با این حمایت گسترده منافقین و سعودی و رسانه های معاند میشه فهمید اینها فقط دنبال آتش و خرابی هستند و نه کشاورز براشون مهمه و نه ایران و ایرانی!

کاربری دیگر واکنش خود نسبت به این اتفاقات را اینگونه نشان داد:

‏کشاورزان شریف اصفهانی در تحصن ۱۵روزه‌ی خود، به مسالمت‌آمیزترین شکل ممکن مطالبات خود را مطرح کرده و مراقبت هم کردند تا کسی از تجمع آن ها سوءاستفاده نکند.

آنچه امروز در قالب امنیتی کردن فضای اعتراضات صورت گرفت، کاملا در نقطه مقابل مطالبات واقعی کشاورزان ‎اصفهان قرار دارند.

دیگری اینگونه توییت زد:

‏معترضان واقعی اصفهان، همان کشاورزان نجیبی بودند که دو هفته با آرامش و مسالمت‌آمیز، تحصن و تجمع کردند و اجازه سوءاستفاده از اعتراض‌شان را به احدی ندادند.

این عده قلیلی که امروز در اصفهان شلوغ‌کاری کرده و جو را امنیتی می‌کنند، کاملا در نقطه مقابل کشاورزان اصفهانی قرار دارند!

دیگر فعال فضای مجازی نظر خود را اینگونه بیان کرد:

‏در بحث آب اصفهان وقتی دولت و‌ صداوسیما عملکرد درستی درقبال مشکل مردم نشان دادن، فرصت طلبان جوری دیگه ای وارد صحنه شده و مسیر اعتراضات را تغییر دادن

بزرگترین خیانت به مطالبات مردم همیشه توسط کسایی رخ میده که میان لابلای مردم و فضا را به آشوب میکشن

دیروز هریک از صفحات فعالان فضای مجازی به یک رسانه تبدیل شد تا یک تنه از آنچه واقعا گذشت، دفاع کنند و نگذارند در چند ساعت واقعیت به تحریف کشیده شود، شروع تنش در اصفهان هم از آن دست مواردی بود که برخی نیروی انتظامی را به آن متهم می‌کردند، اما با فیلم‌ها و تصاویری که این روزها سریع منتشر می‌شود دیگر کار برای جریان تحریف سخت شده است.

روزهای گذشته که همه نجابت، صبوری و اصالت کشاورزان اصفهانی و اعتراضشان را تحسین می‌کردند، عده‌ای هم بودند که چون نتوانستند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند به هر دری می‌زدند تا مطالبه اصیل این زحمت‌کشان را به حاشیه برانند و بالاخره دیروز با سروصداهایی به خیال خودشان توانستند مسیر اعتراضات را از قانون به انحراف بکشانند اما همه این اتفاقات در یاد مردم اصفهان باقی خواهد ماند و به یاد خواهند آورد که چه کسانی خواسته به‌حق کشاورزان و مردم اصفهان را به حاشیه کشاندند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول