اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

وضعیت سهمیه بنزین در کارت‌های مفقودشده مشخص نیست

مدیرشرکت پخش فرآورده های نفتی استان البرز گفت: ارتباط سامانه صدور کارت سوخت المثنی تا پاکسازی کامل سامانه قطع است و کسانیکه که کارت سوختشان مفقود شده فعلا باید منتظر بمانند.

وضعیت سهمیه بنزین در کارت‌های مفقودشده مشخص نیست

مجتبی دلبری، مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز، امرو زدر گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص گم شدن کارت سوخت، گفت: با توجه به عملیات سایبری و هک سامانه هوشمند سوخت در ۴ آبان،  تمام اقدامات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برای راه‌اندازی مجدد و امکان تحویل سوخت به شهروندان اختصاص یافت و فعلا سامانه صدور کارت المثنی، امکان فعالیت ندارد.

وی افزود: از سوی دیگر سامانه صدور کارت المثنی به سامانه‌های دیگر از جمله شرکت توسعه و پژوهش ناجی متصل است که وضعیت وسیله نقلیه را از سامانه راهنمایی و رانندگی استعلام می‌کند که با توجه به تاکیدات دستگاه‌های امنیتی و دستگاه‌هایی که سامانه سوخت به صورت آنلاین باید به آنها متصل شود، قطع ارتباط سامانه صدور کارت المثنی تا پاکسازی کامل سامانه ادامه دارد و در این خصوص شرمنده مردم هستیم. 

این مقام مسؤول اظهار کرد: نرم افزار در حال پاکسازی است و با بررسی انجام شده احتمالا تا پایان هفته امکان ارتباط سامانه برقرار می‌شود و به محض برقراری ارتباط  اطلاع رسانی انجام خواهد شد.  

وی در خصوص حفظ سهمیه های موجود در کارت‌های سوخت مفقود، اظهار کرد: تصمیم گیری در این خصوص در حوزه اختیارات ما نیست اما با توجه به اینکه  ایراد از سوی شرکت فرآورده‌های نفتی است؛ حتما تدبیری اندیشیده می‌شود. اما پیشنهاد حفظ سهمیه  از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به نهادهای ذیربط ارائه شده است.

کمبود بنزین سوپر نداریم

دلبری در ادامه در خصوص کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت استان، توضیح داد: به دلیل  اورهال پالایشگاه اراک که تولید کننده بنزین سوپر و مبدا تامین استان البرز است، مدتی بنزین سوپر تولید نمی‌شد؛ با کمبود مواجه شدیم و بنزین سوپر استان با سهمیه محدود از ذخایر انبار ری تامین شد. خوشبختانه از هفته گذشته این مشکل  برطرف شده  و در ۸ جایگاه تعیین شده در سطح استان، بنزین سوپر موجود است. 

بنزین سوپر نمی‌خرید؟! به هوا می‌رود 

وی با اشاره به پایین بودن تقاضای بنزین سوپر در استان، گفت: با توجه به تبخیر بالای بنزین سوپر، با افزایش قیمت بنزین یکی از خسارت‌های جایگاه ها تبخیر بنزین سوپر است. درحالیکه ۱۸۰ هزار لیتر سهمیه بنزین سوپر استان است و یک سوم آن به میزان ۶۰ هزار لیتر شارژ می شود، اما  جایگاه ها معترضند که با توجه به کاهش تقاضا، مقدار زیادی از  بنزین سوپر تبخیر و خسارت زیادی به آنها وارد می شود.‌

مدیر شرکت پالایش و پخش،فرآورده‌های نفتی البرز با بیان اینکه جایگاه‌های سوخت برای ارائه بنزین سوپر، حق انتخاب مشتری را ندارند؛ تصریح کرد: این امر با مقررات عملیاتی شرکت مغایرت دارد و تخلف است که اگر گزارش شود حتما با متخلفان  برخورد می کنیم. 

وضعیت نظارت بر جایگاه‌های سوخت البرز 

وی در ادامه با اشاره به نظارت مستمر بر جایگاه‌های سوخت، گفت: بررسی کمی در جایگاه‌های سوخت ماهانه ۴ مرتبه انجام و دقت در حجم سوخت گیری اندازه‌گیری می‌شود. به لحاظ کیفی هم اکیپ‌های کنترل کیفی ماهانه ۴ مرتبه موظف به کنترل جایگاه‌ها هستند. واحدهای نظارتی از جمله واحد کنترل و نظارت شرکت پالایش و پخش، همراه با گشت‌های مشترک تعزیرات و اداره استاندارد هم بر جایگاه‌ها نظارت دارند و اداره استاندارد هر ۳ ماه یکبار نازل‌های حایگاه های سوخت را به لحاظ کمی بررسی می‌کند.‌

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول