اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

آغاز ثبت نام لیگ ورزش‌های الکترونیک ایران از فردا/جایزه 160 میلیونی در انتظار نفرات برتر

مراسم رونمایی از پوستر لیگ ورزش‌های الکترونیک ایران صبح امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد.

آغاز ثبت نام لیگ ورزش‌های الکترونیک ایران از فردا/جایزه 160 میلیونی در انتظار نفرات برتر

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با ابلاغ رسمی شورای المپیک آسیا و فدراسیون ورزش‌های الکترونیک آسیا ۱۰ رشته برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ در ورزش‌های الکترونیک تائید و معرفی شد.

در همین راستا، مراسم رونمایی از پوستر لیگ ورزش‌های الکترونیک ایران صبح امروز و با حضور سلمان نصیری مدیرعامل مؤسسه راوبینو و احسان تکلو دبیراجرایی لیگ ورزش های الکترونیک ایران در خبرگزاری فارس برگزار شد.

از ظرفیت نسل جوان و نوجوان به خوبی استفاده نکردیم

سلمان نصیری مدیرعامل مؤسسه راوینو در این مراسم اظهار داشت: در این رویداد راوینو به عنوان حامی اصلی برنامه‌ حاضر شده و تلاش دارد تا گام بزرگی در جهت جدی‌تر گرفته شدن این حوزه بردارد.
وی با بیان اینکه مسابقات تیم ملی و رویداد‌های بین‌المللی اتفاق بزرگی هستند، گفت: ما تلاش داریم که خانواده‌ها و عامه مردم افق نگاه‌شان نسبت به این حوزه تغییر کند.
نصیری افزود: این فضا به لحاظ افتخارآفرینی نوجوانان و جوانان بسیار حائز اهمیت است و مجموعه رابوینو در قالب شتاب‌دهنده برنامه‌های بلندمدتی را دارد تا از ظرفیت‌هایی که در این حوزه کمتر به آنها توجه شده استفاده کند.
مدیرعامل مؤسسه رابوینو با بیان اینکه تکثر نهادها باعث شده تا روند پیشرفت در این حوزه کند شود، گفت: دعوای سازمان‌ها و نهادها با یکدیگر باعث شده تا ما از این فضا غافل شویم و از ظرفیت نسل جوان و نوجوان به خوبی استفاده نکنیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی در این حوزه نیاز به دغدغه و حمایت جدی دارد و ما هم تلاش می‌کنیم تا قشر نوجوان و جوان را با جذابیت‌های دیگر این فضا آشنا کنیم.

آغاز ثبت نام برای حضور در لیگ ورزش های الکترونیک ایران از فردا

در ادامه این مراسم احسان تکلو دبیراجرایی لیگ ورزش های الکترونیک ایران گفت: این رویداد در قالب دو سری مسابقه به صورت همزمان برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند از فردا تا 29 آذرماه از طریق سایت ESLIRAN.COM از سراسر کشور ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه حضور در این مسابقات هیچ محدودیت سنی و جنسیتی ندارد، گفت: مسابقات در دو مرحله برگزار می شود، مرحله استانی از یکم تا سوم دی ماه و مسابقات نهایی و انتخابی کشوری تیم ملی از 7 تا 10 دی ماه برگزار می شود. از بین نفرات برگزیده در هر رشته 128 نفر برای مرحله نهایی به تهران دعوت می‌شوند.

از جایزه 160 میلیونی تا اعزام به اردوی بازی‌های آسیایی هانگژو چین

تکلو در خصوص جوایز این مسابقات گفت: مجموع جایزه این مسابقات160 میلیون تومان است، ضمن اینکه نفرات برتر به اردوی مسابقات جهانی تایلند و بازی‌های آسیایی هانگژو چین دعوت می‌شوند.
دبیر اجرایی لیگ ورزش های الکترونیک با بیان اینکه حوزه ورزش‌های الکترونیک علیرغم تازه بودن در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، طرفداران و مخاطبان زیادی دارد، اظهار داشت: سالی که پیش رو داریم سال خاصی محسوب می‌شود؛ چراکه در مسابقات آسیایی در 10 رشته مدال رسمی داریم.
وی با بیان اینکه این لیگ با همکاری سه‌جانبه انجمن ورزش‌های الکترونیک،‌ راوینو و ESL برگزار می‌شود گفت: مجموعه‌های دیگری هم در برگزاری این رویداد با ما همکاری خواهند داشت. پلتفرم روبیکا به عنوان اصلی‌ترین پلتفرم پخش مسابقات حامی این برنامه است ضمن اینکه موسسه منادیان هم در این رویداد با ما همکاری خواهد داشت، البته مجموعه‌های دیگری هم به زودی به ما می‌پیوندند.

هنوز با استانداردهای جهانی فاصله داریم

وی با اشاره به اینکه فعلا در مرحله برگزاری رویدادهای داخلی هستیم، گفت: ‌برنامه‌های بلندمدت ما برگزاری رویداد به صورت منطقه‌ای و یا بین‌المللی در ایران است.
تکلو با بیان اینکه ما هنوز با استانداردهای جهانی فاصله داریم، تصریح کرد: بیشتر مجموعه‌های برگزارکننده این گونه رویدادها، دولتی بودند و متأسفانه بخش خصوصی با قدرت وارد نشده است.
لیگ ورزش‌های الکترونیک به دنبال استمرار در کار است تا مسابقات مختلف را برگزار کند، لیگ زمستانه شروع کار است و اصل برنامه‌ریزی ما برای سال آینده است.
تکلو در ادامه اظهار داشت: یکی از اهداف ما در این رویداد جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است؛ چراکه صنعت بازی‌های کامپیوتری در تمام دنیا نرخ رشد بالایی دارد و 10 مدل مادر در ورزش‌های الکترونیک برای بیزینس وجود دارد و ما امیدواریم طی سال‌های آتی استارتاپ‌های زیادی در این حوزه داشته باشیم.
تلکلو با اشاره به اینکه داوری مسابقات طبق قوانین کنفدراسیون آسیا صورت می‌گیرد، گفت: یکسری قواعد اجرایی هم داریم که روی سایت قرار گرفته است.
وی در پایان گفت: بدون شک شکل‌گیری یک اکوسیستم ملی می‌تواند کمک شایانی به ما برای پیشرفت در این زمینه کند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول