اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رتبه 17 در تولید ناخالص داخلی/ آذربایجان‌شرقی در بن‌بست!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: به رتبه ۱۷ استان در تولید ناخالص داخلی اشاره کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا در پایان دولت سیزدهم این رتبه را به ۱۲ ارتقا دهیم.

رتبه 17 در تولید ناخالص داخلی/ آذربایجان‌شرقی در بن‌بست!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد کلامی امروز در نشست با اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان ماشین قطعه، مجموعه‌های صنعتی و خودرو و تولیدکنندگان قطعات خودرو در شهرک فناوری خودرو، اظهار داشت: دولت در این زمینه باید تسهیل گر باشد و موانع را رفع کند.

 
وی با بیان اینکه شهرک های دانش بنیان ارزش افزوده بیشتری نسبت به شهرک های سنتی دارند، گفت: ساختار این نوع شهرک ها، بر پایه دانش استوار است و ماده اصلی و اولیه آنها علم و فناوری است که بالاتر از هر سرمایه ای است.
 
کلامی با اشاره به اینکه صنعت قطعه سازی یکی از مزیت های ۱۴ گانه استان است، گفت: باید زیرساخت های لازم برای پویایی صنایع مزیت دار فراهم شود و در پرداخت تسهیلات در اولویت قرار گیرند.
 
وی با بیان اینکه استانداری از صنایع مزیت دار استان از لحاظ مالی و بازاریابی حمایت می کند، افزود: باید دانش بازاریابی  و زمینه حضور آنها در بازارهای داخلی و خارجی فراهم شود.
 
وی به کارگیری نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی در صنایع دانش محور را ضروری دانست و گفت: نسبت کارگران متخصص در این صنایع باید به مراتب بیشتر باشد زیرا بخش بزرگی از بیکاران استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.
 
کلامی به رتبه ۱۷ استان در تولید ناخالص داخلی اشاره کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا در پایان دولت سیزدهم این رتبه را به ۱۲ ارتقا دهیم.

وی به توانمندی های استان در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: گسترش تجارت با اوراسیا و منطقه قفقاز، فرصت جدیدی برای ارتقای استان است و با استفاده از این فرصت، آذربایجان شرقی را از بن بست خارج می کند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول