اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

با «یگان ویژه» در ناآرامی‌های اصفهان؛ از سنگ خوردن و دشنام شنیدن تا دستگیری۶۷ نفر از عوامل اصلی اغتشاش+ فیلم

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا، عملکرد مأموران پلیس ویژه در ناآرامی‌های اصفهان را تشریح کرد.

با «یگان ویژه» در ناآرامی‌های اصفهان؛ از سنگ خوردن و  دشنام شنیدن تا دستگیری۶۷ نفر از عوامل اصلی اغتشاش+ فیلم

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین عملکرد ماموران یگان ویژه در حوادث اصفهان اظهار داشت: هفته قبل حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر از کشاورزان و مردم ولایتمدار اصفهان با مجوز اقدام به تجمع کرده و به صورت آرام و قانونمند خواسته های خود را بیان کردند؛ در ادامه نیز رسانه ها و صدا و سیما مطالبات آنها را بیان و سپس مسئولان مربوطه نیز با کشاورزان و مردم اصفهان صحبت کرده و در نهایت تجمع مردم پایان یافت.

 وی افزود: تعداد اغتشاشگران در ناآرامی های اصفهان حدود ۲ تا ۳ هزار نفر بود که با شعار و سنگ و چاقو و آتش زدن چادر کشاورزان، مردم را سپر خواسته های نامشروع خود کردند. فرمانده یگان‌های ویژه ناجا به ناآرامی‌هایی که از روز جمعه در اصفهان شکل گرفت اشاره و بیان داشت: متاسفانه عوامل ضد انقلاب، شیرینی اعتراض رسمی و قانونی را تبدیل به صحنه خشونت کردند چرا که ضد انقلاب نمی خواهد که مردم حرف خود را بزنند و با فراخوان و آتش کشیدن چادر کشاورزان مانع از مطالبه‌گری آرام و به حق مردم شدند.

 فرمانده یگان‌های ویژه ناجا اعلام کرد: ماموران یگان های ویژه ناجا در راستای حفظ و حراست از امنیت، آرامش و آسایش مردم و تجهیزات و اموال عمومی وارد صحنه شده و مثل همیشه با مدارا و صبر، سعی در آرامش کردن محیط داشتند.

 وی گفت: ماموران ما در این زمینه سنگ خوردند، فحش و توهین شنیده و مجروح شدند اما نگذاشتند به مردم آسیب برسد.

سردار کرمی با بیان این مطلب که صبر و تحمل و مدارا و گفتگو اولویت کاری ماموران یگان‌های ویژه ناجا است گفت: در این گونه حوادث اصولاً یگان ویژه از تجهیزاتی همچون صوت، پینت بال، آبپاش و سلاح های مرسوم در دنیا استفاده می کند چرا که این سلاح‌ها به افراد آسیب نمی زند.

 سردار کرمی با تاکید بر این مطلب که عوامل ضد انقلاب و اغتشاشگر در صدد آسیب به مردم ،تاسیسات و اماکن بودند، اظهار داشت: یگان ویژه برای کنترل اوضاع از ابزار قانونی خود استفاده کرد و تا آنجا که می توانست اقدام به ارشاد و راهنمایی افراد کرد.

 وی در پاسخ به این پرسش فارس که چه تعداد از مأموران یگان ویژه مصدوم شدند گفت: با تجهیزات کافی ماموران یگان ویژه تعداد کمی مجروح داشتیم؛ تعدادی که در راستای مصالحه و با داشتن تحمل و صبر زیاد در مقابل سنگ پرانی اغتشاشگران زخمی شدند.

 فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس در این خصوص که چه تعداد از اغتشاشگران دستگیر شده اند اعلام کرد: عوامل اطلاعاتی نامحسوس یگان ویژه با مستندسازی و طبق روال قانونی عوامل و محرکین اصلی را شناسایی کرده و تا این لحظه تعداد ۶۷ از آنها را دستگیر کرده اند.

وی با اشاره به این نکته که معاندین، سلطنت طلب ها و منافقین که کارنامه ننگینی از آنها در ذهن مردم عزیز ایران وجود دارد، بطور مستمر و با برنامه به دنبال نا آرامی و ایجاد رعب و وحشت هستند گفت: دشمنان‌ ایران اقدام به تهیه دستورالعمل با هدف آسیب به یگان های ویژه کردند، فارغ از اینکه یگان ویژه با بهره گیری از ظرفیت مردمی خود اجازه خود نمایی به بدخواهان نخواهد داد.

فرمانده یگان های ویژه ناجا از مردم فهیم در خواست کرد تا با هوشیاری و جدا کردن صف خود از آشوبگران به ایجاد شرایط عادی کمک کنند.

سردار کرمی افزود: امیدوارم با عنایت خداوند منان و تلاش مسوولین مشکلات مردم عزیز مرتفع و آینده درخشانی در انتظار کشور مان باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول