اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

انتصاب‌های جدید/ساختار وزارت علوم تغییر کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با صدور احکامی معاون فناوری و نوآوری، سرپرست سازمان مطالعه و تدوین‌ کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و رئیس مرکز حراست وزارت علوم را منصوب کرد، با افزودن معاونت فناوری و نوآوری ساختار وزارت علوم برای اولین بار تغییر کرد.

انتصاب‌های جدید/ساختار وزارت علوم تغییر کرد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با صدور احکامی علی خیرالدین را به عنوان معاون فناوری و نوآوری، داود مهدوی‌زادگان را به دعنوان سرپرست سازمان مطالعه و تدوین‌ کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) و علی‌اکبر فامیل‌کریمی را به عنوان رئیس مرکز حراست وزارت علوم را منصوب کرد.

 

وزیر علوم با صدور حکمی علی خیرالدین را به عنوان «معاون فناوری و نوآوری» وزارت علوم منصوب کرد.

در حکم انتصاب خیرالدین آمده است:« نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «معاون فناوری و نوآوری» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌‌های اسلامی، مبانی علمی و روحیۀ انقلابی و توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری مدیران و کارکنان (یاوران علمی) آن معاونت و دانشگاه‌ها، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری به ویژه «ارتقاء فناوری نوآورانه» با رویکردی تحول گرایانه و مسأله محور در راستای تحقق «تمدن نوین اسلامی»، حرکت در مرزهای نوآوری و فناوری به دیپلماسی و مرجعیت علمی و فناوری به انجام رسانید.
وزیر علوم همچنین تاکید کرده است، ضروری است برنامه‌های ذیل در دستور کار قرار گیرد:
- تلاش همه جانبه جهت تبیین معضل بیکاری به عنوان مسئله اول کشور
- حمایت از توسعه عدالت محور و استقرار زیست بوم نوآوری شامل پارک‌های علم و فناوری، نواحی و پهنه های نوآوری، مراکز رشد واحدهای فناوری و مراکز نوآوری در سراسر کشور با هدف ایجاد اشتغال و تولید ثروت مولد
- تعامل، تکامل هم افزا، هماهنگی، هم افزائی، تقسیم کار ملی و اجتناب از موازی کاری با نهادهای نظام نوآوری به ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به ماموریت و وظایف سازمانها
- بازنگری و تسهیل فرآیند های مالی و معاملاتی نهادهای زیست بوم نوآوری متناسب با ماموریت آنها
- بسترسازی برای ارتقاء شاخص¬های اشتغال زائی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با حمایت از فعالیت¬های شرکتهای نوآفرین (استارت آپ¬ها) و شرکت¬های کوچک و متوسط
- بسترسازی برای تعامل و همکاری حداکثری فی مابین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با عناصر زیست بوم نوآوری و فناوری
- تسهیل تبدیل علم به فناوری و ثروت از طریق تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری و ایجاد شرکتهای زایشی با محوریت اعضای محترم هیات علمی و فارغ التحصیلان دانشگاهی
- پیشنهاد قوانین و اجرای سیاستهای تشویقی برای ورود اساتید و دانشجویان به نظام نوآوری و بازنگری آیین نامه ارتقاء در حوزه نوآوری و فناوری
- تقویت همکاری‌های استراتژیک و افزایش سهم بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری زیرساختی و فناورانه در زیست بوم نوآوری
- طراحی ساز و کارهای لازم جهت جذب و نگهداشت نیروی انسانی متخصص، خبره و کارآمد در ارکان نظام نوآوری و فناوری

توفیق روزافزون جنابعالی را در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، از درگاه پروردگار متعال خواستارم.»

براساس این گزارش، علی خیرالدین استاد تمام ممتاز دانشگاه سمنان در رشته عمران و سازه دارای بیش از ۴۰ سال سابقه تدریس در آموزش عالی ،۱۲ کتاب تألیفی، بیش از ۵۰۰ مقاله آی اس آی (ISI) علمی پژوهشی و چندین طرح ملی و بین المللی، ثبت اختراع است.

وی در سال ۱۳۹۹ به عنوان استاد نمونه کشور انتخاب شد و چندین دوره نیز در سطح ملی و دانشگاهی به عنوان پژوهشگر برگزیده انتخاب شده است.

از سوابق اجرایی خیرالدین نیز می‌توان به ریاست دانشگاه سمنان به مدت ۸ سال، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان و رئیس دانشکده مهندسی ساختمان این دانشگاه اشاره کرد.

* رئیس مرکز حراست وزارت علوم منصوب شد

همچنین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی «علی‌اکبر فامیل‌کریمی» را به عنوان «رئیس مرکز حراست» وزارت عتف منصوب کرد.

در این حکم آمده است: « با عنایت به مراتب تعهّد، تخصّص و تجارب ارزشمند جناب‌عالی به موجب این حکم به سمت رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می‌شوید.

امیدوارم با تکیه بر آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی و اخلاقی، روحیۀ انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های تقدیم شده به مجلس شورای اسلامی و همچنین با بهره‌مندی از ظرفیت بزرگ نیروی انسانی نخبه کشور، و همفکری و همکاری همۀ نهادهای مرتبط برای اعتلای نظام آموزش عالی در راستای محور های ۱۴ گانه زیر، گام های مؤثری بردارید.

۱- سرلوحه قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب در زمینه حراست و حفاظت از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در خانواده بزرگ و فرهیخته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
۲- اشراف اطلاعاتی در زمینه تهدیدات و اقدامات تهدید آمیز دشمنان و بدخواهان
۳- پیش بینی چالش های پیش رو و کمک به تصمیم سازی درست از طریق جمع آوری دقیق، سریع وصحیح اطلاعات و تحلیل اطلاعات و ارائه بازخورد از نتایج تصمیمات و اقدامات وزارتی
۴- صیانت از عظیم ترین سرمایه کشور یعنی، منابع انسانی دانا، با تکریم اساتید، دانشجویان و یاوران علمی (کارکنان)
۵- نظارت دائمی و مستمر و حصول اطمینان از امنیت فضای مجازی وزارت
۶- رعایت تقوی، انصاف، وجدان، مروّت، مدارا، ولایت پذیری، اخلاق مداری، مردمی بودن و قانونمندی در هر گونه اقدامی در تصمیم گیری و تصمیم سازی
۷- برنامه ریزی جهت استفاده از دانش، نوآوری و فناوری در امور حراستی
۸- برنامه ریزی جهت صیانت از منابع و سرمایه های معنوی، اجتماعی، فرهنگی، مادی و فیزیکی
۹- افزایش توانمندی نیروهای حراستی با پیش بینی دوره های آموزشی و دانش بنیان
۱۰- تلاش در جهت تاب آوری سیستم حراستی در شرایط بحرانی
۱۱- حفظ استقلال و پرهیز از مجادلات و مناسبات شخصی، حزبی و گروهی
۱۳- تلاش در جهت همسو سازی منافع فردی با منافع ملی در راستای افزایش مقبولیت و محبوبیت هرچه بیشتر سیستم حراستی در بین جامعه فرهیخته و خانواده بزرگ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موسسات وابسته
۱۴- هماهنگی، همکاری و هم افزایی کامل با مراجع ذی صلاح بالادستی و رعایت سلسله مراتب اداری

توفیق روزافزون جناب عالی را در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدّس جمهوری اسلامی و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه‌ای جداگانه از خدمات و تلاش‌های محسن پالیزبان، رئیس سابق مرکز حراست وزارت عتف در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

از سوابق اجرایی فامیل‌کریمی می توان به سرپرستی استانداری همدان و معاونت سیاسی، امنیتی این استان اشاره کرد.

* سرپرست سازمان مطالعه و تدوین‌ کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) منصوب شد

زلفی‌گل همچنین با صدور حکمی حجت الاسلام و المسلمین داود مهدوی‌زادگان را به عنوان «سرپرست سازمان مطالعه و تدوین‌ کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)» منصوب کرد.

وزیر علوم در این حکم انتصاب خطاب به حجت الاسلام و المسلمین مهدوی‌زادگان آورده است: «نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت «سرپرست سازمان مطالعه و تدوین‌کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت)» منصوب می شوید.

انتظار می‌رود با بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و جلب همکاری استادان، پژوهشگران ونویسندگان (یاوران علمی) آن سازمان، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری به ویژه ارتقاء جایگاه علوم انسانی و تحول در سرفصل های این مجموعه علمی ایفا نمایید.

امید است با توکل به خداوند متعال ماموریت و وظایف آن سازمان پژوهشی در هدایت، حمایت و نظارت بر تدوین محتوای علوم انسانی را در مسیر تحقق اسناد بالادستی به ویژه عملیاتی سازی راهبرد های طرح شده در «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» و «سند دانشگاه اسلامی» با رویکرد تحول گرایانه و مساله محور به انجام رسانید.

توفیق روزافزون جنابعالی را در پیش‌برد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، از درگاه پروردگار متعال خواستارم.»

براساس این گزارش،مهدوی‌زادگان متولد ۱۳۴۳ دارای تحصیلات دکترای حوزوی (سطح ۴) است که از سوابق اجرایی وی می‌توان به مدیر گروه تحقیقات و برنامه ریزی مجمع جهانی اهل البیت (۱۳۷۲) ۱۳۷۲-۱۳۷۰، معاون تربیتی طلاب خارجی مجتمع شهید صدوق (وابسته به مرکز جهانی علوم اسلامی)، ۱۳۷۴-۱۳۷۲، نمایندگی نشریه «حضور» (وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی) دفتر قم، ۱۳۸۰-۱۳۷۵، مدیر گروه مطالعات سیاسی و اجتماعی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ره، دفتر قم، اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول