اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته هفتم لیگ برتر| پیش دربی؛ پرسپولیس و استقلال مقابل تیم‌های نفتی/4 تیم در تعقیب سپاهان

دیدارهای هفته هفتم لیگ برتر فوتبال روز دوشنبه با انجام 5 مسابقه آغاز می‌شود که در حساس ترین مسابقات پرسپولیس میزبان نفت مسجدسلیمان است و استقلال در آبادان به مصاف صنعت نفت می‌رود.

هفته هفتم لیگ برتر| پیش دربی؛ پرسپولیس و استقلال مقابل  تیم‌های نفتی/4 تیم در تعقیب سپاهان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات هفته هفتم لیگ برتر بازهم در یک روز غیر تعطیل و وسط هفته برگزار می‌شود. این هفته دو تیم پرسپولیس و استقلال قبل از دربی به مصاف تیم‌های نفتی از خوزستان می روند.نکته عجیب و منفی هفته گذشته اشتباه‌های تاثیرگذار داوران در مسابقات بود به طوری که اکثر مربیان از شرایط داوری‌ها ابراز نارضایتی کردند. در این هفته هم 5 تیم اول جدول لیگ شانس صدرنشینی دارند.

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم؛

پیکان  - گل‌گهر؛  قطع نوار تساوی‌ها در جدال همسایه‌ها؟

محل برگزاری این مسابقه تا عصر روز گذشته مشخص نبود و در نهایت مسابقه از کرج به تهران رسید. پیکان هفته گذشته در مازندران مقابل نساجی مازندران به یک تساوی پرگل رسید و گل‌گهر هم از استقلال یک امتیاز گرفت. دو تیم در جدول لیگ همسایه هستند و پیکان یازده امتیازی پنجم است و گل‌گهر نیز با 10 امتیاز در رده ششم قرار دارد.

برنده این مسابقه اگر پیکان باشد شانس صدرنشینی دارد و گل‌گهر هم در صورت برد با بیش از سه گل می‌تواند به صدر فکر کند. شایعه شده که این آخرین مسابقه گل‌گهر بدون سرمربی است و احتمال دارد از هفته آینده قلعه‌نویی به نیمکت تیمش برگردد. گل‌گهر با 4 مساوی پیاپی رکوردار تساوی در لیگ برتر است، آماری که اصلا مورد پسند سرمربی محروم گل‌گهر نیست.

استقلال - نفت آبادان؛ تقابل با یک مربی استقلالی دیگر

استقلال سه هفته است که رنگ برد راندیده و هفته گذشته هم به بازیکنان خارجی این تیم اجازه حضور در میدان داده نشد تا استقلال بدون دو مهاجم خارجی خود در میدان حاضر شود. با این حال فرهاد مجیدی اگر می‌خواهد دل هواداران را به دست بیاورد باید روند نتیجه‌گیری تیمش را تغییر بدهد زیرا حواشی در فوتبال ایران همیشه بوده ، هست و خواهد بود. هواداران استقلالی امیدوارند تیم محبوب‌شان در این فصل قهرمان لیگ شود و برای رسیدن به این مهم بهتر است مجیدی بیش از گذشته تمرکزش روی موارد فنی باشد. البته هنوز مشکل حضور دو بازیکن خارجی برای این هفته هم حل نشده است! احتمال دارد این دو بازیکن خارجی استقلال بازهم در آبادان فقط تماشاگر بازی تیمشان باشند، اتفاقی که نه به سود استقلال است نه به سود فوتبال کشورمان که بازیکنان خارجی را جذب کنیم اما مجوز بازی نداشته باشند. 

 استقلال هفته گذشته مقابل تیم قلعه‌نویی متوقف شد و این هفته هم باید با یک مربی استقلالی دیگر یعنی علیرضا منصوریان روبه رو شود. نفت ابادان به اندازه گل‌گهر نه پول دارد نه مهره‌ اسمی و در حال حاضر فقط با 4 امتیاز در رده پانزدهم جدول لیگ ایستاده است. صنعت نفت هم اگر می‌خواهد در لیگ برتر ماندگار شود باید تغییر اساسی در نتیجه‌گیری و روند بازی تیمش ایجاد کند. نفتی‌ها هفته گذشته در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس شکست خوردند و این هفته هم در خانه کار سختی دارند. بخصوص اینکه برخلاف تصور بازهم مجوز حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها تا لحظه نوشتن این گزارش صادر نشده بود و احتمالا نفت آبادان از داشتن هواداران پرحرارت خود در ورزشگاه محروم خواهند بود و آبی پوشان در برزیل ایران در ورزشگا خالی به میدان خواهند رفت.

تقابل مجیدی و منصوریان دیدنی خواهد بود. استقلال برای قطع نوار تساوی‌ها برد می‌خواهد و منصوریان هم برای ادامه کارش در لیگ برتر باید از استقلال امتیاز بگیرد. این مسابقه قبل از دربی برگزار می‌شود نتیجه‌اش می‌تواند بر روی شرایط روحی و روانی بازیکنان در آستانه بازی با پرسپولیس تاثیر زیادی داشته باشد.

سپاهان - نساجی؛ تداوم صدرنشینی؟

صدرنشین مسابقات برای حفظ صدر باید از سد تیم سختکوش نساجی عبور کند. نساجی فقط یک برد در هفته اول مسابقات داشته و بعد از آن دیگر برنده نشده است. برخی از کارشناسان معتقدند که سپاهان ییکی از بهترین تیم‌های این فصل مسابقات است و فوتبال تاکتیکی و خوبی را به نمایش می‌گذارد. خط دفاع و دروازه‌بان نساجی روز سختی در افهان خواهند داشت. یک امتیاز هدف اول نساجی در اصفهان خواهد بود ولی سپاهان دوست ندارد بازهم امتیاز از دست بدهد و می‌خواهد همچنان در صدر باقی بماند. هواداران استقلال و پرسپولیس و دیگر تیم‌های مدعی امیدوارند نساجی در این بازی دست خالی از میدان خارج نشود. نساجی با 7 گل خورده به همراه فولاد بدترین خط دفاع لیگ را تا پایان هفته ششم کسب کرده است و بسته نگه داشتن دروازه سخت ترین کار نساجی در اصفهان خواهد بود.سپاهان به خوبی می‌داند حداقل 4 تیم مدعی در تعقیب این تیم هستند. 

مس رفسنجان - هوادار؛ تیم عنایتی در کویر

هوادار 4 امتیازی در رده چهاردهم جدول است و رضا عنایتی هنوز نتوانسته شاگردانش را با اتمسفر لیگ برتر به طور کامل آشنا کند، این تیم فقط یک برد داشته و این هفته هم کار سختی مقابل مس رفسنجان خواهد داشت. مسی‌ها به دنبال رسیدن به رتبه‌هایی بالاتر از نهمی هستند. نتیجه این بازی بیشتر برای تیم‌های قعر جدولی اهمیت دارد. مس رفسنجان هفته گذشته توانست برای اولین مرتبه در تاریخ خود در لیگ برتر با یک پنالتی به پیروزی برسد. ظاهرا داوران خیلی عادت ندارند برای برخی تیم‌ها پنالتی بگیرند!البته همان پنالتی هفته قبل هم حسابی جنجالی شد و فراز کمالوند سرمربی نفت مسجدسلیمان به آن پنالتی آنقدر اعتراض کرد تا از روی نیمکت اخراج شد.

پرسپولیس - نفت مسجدسلیمان؛ تقابل با تیم سختکوش و پرحاشیه

سرخپوشان تهرانی هفته گذشته دو گل به نفت آبادان زدند اما داور فقط یکی از آنها را محاسبه کرد! از سویی دیگر جدل رسانه‌ای گل‌محمدی سرمربی تیم با وزیر ورزش هم از دیگر نکات قابل توجه حواشی هفته گذشته پرسپولیس بود. با این حال پرسپولیس آرام ارام خود را به جمع مدعیان و رده چهارم جدول لیگ رسانده‌ است. پرسپولیس قبل از دربی باید تیم سختکوش اما پرحاشیه نفت مسجدسلیمان را شکست بدهد. نفتی‌ها از ابتدای فصل مدام به دلیل مشکلات مالی گلایه و اعتراض دارند. برخی بازیکنان و مربیان پرسپولیس هم می‌گویندشرایط مالی آنها نیز خیلی مناسب نیست و آنها نیز هنوز مدیرعامل خود را نشناخته‌اند. به هر حال شاگردان گل‌محمدی تلاش خواهند کرد تا با برد به دربی روز شنبه آینده پایتخت با استقلال برسند. نکته جالب و مشترک هر دو تیم این است که هر دو باشگاه به روند داوری‌ها علیه خود در لیگ معترضند.

اسامی داوران هفته هفتم لیگ برتر:

*دوشنبه ۸ آذر
پیکان – گل گهر سیرجان ساعت 15

محمدحسین ترابیان – امیرمحمد داود زاده – بهمن عبدالهی – فرزاد منصوری
ناظر: مسعود مرادی

نفت آبادان – استقلال ساعت 16
محمدرضا اکبریان – علی میرزابیگی – محسن سلطانی – احمد محمدی
ناظر: نادر جعفری

سپاهان – نساجی مازندران ساعت 16
امیرعرب براقی – فرهاد مروجی – فرهاد فرهادپور – وحید زمانی
ناظر: یدالله جهانبازی

مس رفسنجان – هوادار تهران ساعت 16
مرتضی منصوریان – حسن ظهیری – امین زاهدی – حسین زمانی
ناظر: سعید بطحایی

پرسپولیس – نفت مسجد سلیمان ساعت 18
کوپال ناظمی – سعید قاسمی – محمدعلی پورمتقی – مهدی مرجانزاده
ناظر: اسماعیل صفیری

*سه شنبه ۹ آذر
پدیده مشهد – فجر شیراز ساعت 15
وفاپیشه – ایوب غلامزاده – حسین گلشنی – مسعود حقیقی
ناظر: محمدرضا فلاح


آلومینیوم اراک – ذوب آهن اصفهان ساعت 15
سیدرضا مهدوی – امیررضا آشورماهانی – محمدصالح عرب آبادی – کمیل غلامی
ناظر: علیرضا یزدانی

فولاد خوزستان – تراکتور تبریز ساعت 16
یاسر همرنگ – رحیم حاجیلو – احد سلطانی – ایمان کهیش
ناظر: حسین خانبان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول