اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هنیه: قرار گرفتن در لیست تروریسم، افتخاری برای حماس و حزب الله است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، قرار گرفتن این جنبش و حزب الله لبنان را افتخاری برای این دو گروه مقاومت دانست و تأکید کرد که رژیم صهیونیستی، کاری جز فریب ندارد.

هنیه: قرار گرفتن در لیست تروریسم، افتخاری برای حماس و حزب الله است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که مسئله فلسطین، فقط مختص به مردم این کشور نیست، بلکه متعلق به همه کشورهای عربی و آزادگان جهان است.

پایگاه خبری العهد به نقل از هنیه گزارش داد، سفر وزیر رژیم صهیونیستی به مغرب و اعلام توافق امنیتی بین طرفین، مایه تأسف است؛ زیرا «مغرب در طول تاریخ، در قلب مسئله فلسطین قرار داشته است».

وی خطاب به کشورهای عربی گفت که دشمن صهیونیستی، فقط دشمن مردم فلسطین نیست، «بلکه دشمن شما نیز است و خطر آن به تمام منطقه‌ خواهد رسید».

این مسئول حماس خاطر نشان کرد که تروریستی خواندن این جنبش و حزب الله لبنان، «نشان افتخاری بر سینه همه ماست».

هنیه همچنین گفت که دشمن صهیونیستی، چیزی جز فریبکاری ندارد، ولی سرزمین خود را آزاد خواهیم کرد و تا روز فیصله دادن بین «نبرد تاریخی بین آزادگان جهان و این پروژه صهیونیسم، زمان زیادی باقی نمانده است».

این در حالی است که پارلمان انگلیس روز جمعه (دیروز) با تروریستی اعلام کردن جنبش حماس موافقت کرد. با این موافقت، حماس به صورت رسمی، به عنوان سازمانی تروریستی در این کشور شناخته می‌شود و تمام فعالیت‌های این جنبش در انگلیس ممنوع خواهد بود.

«طار النونو» مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس «اسماعیل هنیه» در همین زمینه گفت، این اقدام در راستای اعمال فشار انگلیس بر حماس و تلاش برای باجخواهی از آن صورت می‌گیرد.

وی افزود، تصمیم انگلیس علیه حماس با فشار لابی اسرائیلی انجام شد. لندن با این کار حمایت خود از پروژه رژیم اشغالگر صهیونیستی و نیز موضع خود علیه حماس را تجدید کرد.

این مسئول فلسطینی تصریح کرد، غرب دریافته است که نادیده گرفتن مقاومت فلسطین، جنبش حماس و نوار غزه ممکن نیست. حماس مواضع خود را تغییر نخواهد داد و به تصمیم انگلیس بی توجه خواهد بود.

انتهای پیام/.

 


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول