اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

وزیر دفاع ارمنستان: برای افزایش قدرت نیروهای مسلح تلاش می‌کنیم

وزیر دفاع ارمنستان در دیدار با مقام‌های ارشد نیروهای مسلح این کشور از تلاش در تشکیل ارتش قدرتمند و اصلاحات بزرگ در نیروهای مسلح ارمنستان خبر داد.

وزیر دفاع ارمنستان: برای افزایش قدرت نیروهای مسلح تلاش می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع ارمنستان در دیدار با مقامهای ارشد نظامی این کشور از تلاش برای افزایش قدرت نیروهای مسلح ارمنستان خبر داد.

به نوشته وبگاه «پان آرمنیان»، «سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان، روز شنبه رایزنی‌هایی با مقام‌های ارشد نظامی ارمنستان انجام داد و اظهار داشت که مقام‌ها مصمم هستند از هرگامی که برای افزایش توان رزمی نیروهای مسلح لازم باشد، حمایت کنند.

پاپیکیان بر تداوم و روند کارآمد اصلاحات بزرگی که در حال حاضر در ارتش ارمنستان در حال انجام است، تاکید کرد. وزیر دفاع ارمنستان در عین حال از فرماندهان نیروهای مسلح این کشور خواست تا تمام تلاش خود را برای حل مسائل انضباطی در نیروهای مسلح به کار گیرند.

وزیر دفاع  ارمنستان همچنین با تاکید بر اهمیت افزایش جذابیت خدمت در ارتش، ابراز اطمینان کرد که در آینده گام های مهمی در این راستا برداشته خواهد شد.

یک مقام ارشد حوزه تسلیحاتی روسیه به تازگی از تمایل  ارمنستان  در خرید بالگردهای رزمی پیشرفته از روسیه خبر داد. (جزئیات بیشتر)

پیشتر گزارش شده بود که ارتش جمهوری ارمنستان برای تقویت نیروی هوایی خود در حال رایزنی با مقامات روسیه برای خرید جنگنده چند منظوره است به طوری که «دیوید تونویان» وزیر دفاع سابق ارمنستان گفته بودکه مذاکراتی با روسها جهت خرید چند فروند جنگنده «سوخو-۳۰ اس ام» جدید در حال انجام است. 

«ماریا وروبیووا» سخنگوی شرکت خدمات فدرال همکاری نظامی و فنی روسیه گفت، همکاری با شرکای ارمنستانی ادامه دارد وموضوع خرید هواپیمای نظامی با آنها مورد بحث قرار خواهد گرفت. ارتش ارمنستان سال 2019 چهار فروند از این نوع جنگنده را خریداری کرد. سوخو-۳۰ ام اس، جنگنده ای چند منظوره برای انجام انواع ماموریتها در وضعیت‌های  مختلف جوی است.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در  نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای«نیکل پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد.

این دو کشور در روزهای اخیر نیز مجددا با هم درگیر شدند که این غائله نیز با میانجیگری روسیه خاتمه یافت. ارتش جمهوری آذربایجان در جریان نبرد با طرف مقابل، برتری قابل توجهی داشت ، هرچند که پهپاهای ساخت ترکیه  پوشش هوایی مطلوبی را برای نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در این درگیری فراهم آوردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول