اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دست رد ساکنان یک روستا در الحسکه سوریه بر سینه نظامیان تروریست آمریکایی

نظامیان تروریست آمریکایی امروز برای اغوای ساکنان روستای تل دویم، به این روستا رفتند تا بتوانند آنان را جذب خود کنند، ولی مردم روستا، این پیشنهاد آمریکاییها را رد کردند.

دست رد ساکنان یک روستا در الحسکه سوریه بر سینه نظامیان تروریست آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، چند روز پیش، شماری از افراد ناشناس از اراضی کشاورزی روستای «تل دویم» واقع در شرق استان الحسکه (شمال شرق سوریه) برای حمله موشکی به پایگاه غیر قانونی نظامیان تروریست آمریکا استفاده کردند.

ساکنان این روستا به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که امروز شنبه، افسران و سربازان آمریکایی به این روستا رفته‌اند تا بتوانند با پرداخت مبالغ هنگفتی، آنان را جذب خود کنند.

به گفته این افراد، یک مترجم عراقی نیز به همراه نظامیان آمریکایی حضور داشته است تا آمریکاییها بتوانند با پرداخت پول به مردم روستا، از آنها به عنوان «مزدور استفاده کنند یا اینکه به گروههای مسلح [وابسته به آمریکا] بپیوندند».

منابع مذکور خبر دادند، جوانان این روستا که با نظامیان آمریکایی، صحبت کردند، هیچ اهمیتی به «پیشنهاد سخاوتمندانه» آنان ندادند و درخواستشان را رد کردند.

به گفته این منابع، افسران آمریکایی همچنین گفتند که مایلند نظر ساکنان این روستا، گرایشات سیاسی و مذهبی آنان را بدانند.

این در حالی است که پایگاه آمریکاییها، پنج روز پیش در روستای «خربه الجیر» هدف قرار گرفت. این روستا در ۲۵ کیلومتری تل دویم قرار دارد.

ساکنان این روستا گفتند که چند فرد مسلح ناشناس بامداد سه‌شنبه گذشته از طریق موشک‌اندازهایی که در اراضی زراعی این روستا، کار گذاشته شده بود، پایگاه آمریکا را هدف قرار دادند. این حملات تلفات جانی و خسارت مالی زیادی در داخل پایگاه به همراه داشت.

به گفته این افراد، شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که وابسته به آمریکا هستند، جمعه گذشته، موشک‌اندازهای جامانده در اراضی تل دویم را از این منطقه خارج کردند.

پایگاه خراب الجیر، حلقه وصل اراضی عراق و سوریه است. افسران و نظامیان آمریکایی در این منطقه، نفت سرقتی از سوریه را به فروش می‌رسانند. این افراد که مسئول تانکرهای نفت و گندم سرقتی از سوریه هستند، در ورود و خروج کاروانهای آمریکایی نیز نقش مهمی دارند.

در استان الحسکه و دیرالزور و در  نزدیکی حریم مناطق تحت تسلط ارتش سوریه، وقتی کاروان‌هایی از نظامیان آمریکایی قصد نفوذ داشته باشند، معمولا با مقاومت اهالی روستاها و شهرک‌ها روبه‌رو می‌شوند که به پشتیبانی ارتش سوریه به مقابله آمده و حتی با پرتاب سنگ، کاروان‌های آمریکا را وادار به عقب‌نشینی می‌کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول