اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس اطلاعات روسیه: ادعای حمله به اوکراین، پروپاگاندای شرورانه آمریکاست

رئیس سازمان اطلاعات روسیه با بیان اینکه مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارد، این ادعاها را «پروپاگاندای شرورانه» آمریکا در منطقه دانست.

رئیس اطلاعات روسیه: ادعای حمله به اوکراین، پروپاگاندای شرورانه آمریکاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ناریشکین» رئیس آژانس اطلاعات خارجی روسیه شامگاه شنبه تاکید کرد روسیه هیچ برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارد.

ناریشکین در مصاحبه‌ای که از تلویزیون روسیه پخش شد، درباره ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر احتمال حمله روسیه به اوکراین گفت: «باید به همه اطمینان دهیم. چنین اتفاقی قرار نیست بیافتد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره توضیح داد: «همه چیزهایی که در حال حاضر پیرامون این موضوع در حال رخ دادن است، البته که تبلیغات مخرب و شرورانه وزارت خارجه آمریکا است».

این در حالی است که روز گذشته «کارن دانفرید» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا ادعا کرده بود همه گزینه ها در مورد نحوه واکنش به تجمع نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین روی میز است و ناتو در مورد اقدام بعدی، پس از رایزنی در هفته آینده، تصمیم خواهد گرفت.

شامگاه شنبه همچنین نظامیان اوکراینی که در مناطق مرزی نزدیک به روسیه مستقر هستند، گفتند که ارتش اوکراین آماده و قادر به دفع هرگونه حمله است. (جزئیات بیشتر)

اوکراین اوایل سال جاری محموله بزرگی از مهمات و موشک‌های «جاولین» آمریکایی را دریافت کرد و نظامیان این کشور می‌گویند خمپاره و پهپادهای تهاجمی ترکیه‌ای را نیز در اختیار دارند.

پیش از این نیز «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین ضمن طرح این ادعا که اطلاعات این کشور از تلاش احتمالی برای انجام کودتا در ماه دسامبر با دخالت افرادی در روسیه خبر داده، افزود کی‌یف آماده هرگونه تشدید تنش با مسکو است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز با تکذیب این ادعای زلنسکی، گفت مسکو در امور داخلی اوکراین دخالت نمی‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول