اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

اولین کنگره جهانی گردشگری ورزشی برگزار شد

اولین کنگره جهانی گردشگری ورزشی و نقش ورزش برای بازیابی گردشگری و کمک آن به صنعت گردشگری، به منظور در دستور کار قرار دادن این مهم در سال ۲۰۳۰، برگزار شد.

اولین کنگره جهانی گردشگری ورزشی برگزار شد

به‌گزارش خبرگزاری فارس، کارشناسان و دانشگاهیان مشهور فعال در حوزه گردشگری ورزشی طی دو روز در مورد روندهای فعلی و آینده در این بخش بحث و گفت‌وگو و بر نقش کلیدی ورزش برای توسعه بیشتر گردشگری تاکید کردند. 

اولین کنگره جهانی گردشگری ورزشی که روزهای ۲۵ و ۲۶ نوامبر، در یورت دمارِ اسپانیا برگزار شد، بر ظرفیت منحصربه‌فرد این بخش برای ترویج توسعه پایدار و فراگیر، تنوع‌بخشی به گردشگری و جذب مشارکت عمومی به این بخش متمرکز بود. این کنگره توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و آژانس گردشگری کاتالونیا برگزار شد. 

یک موضوع دلگرم‌کننده برای این بخش از صنعت، بازگشت تدریجی رویدادهای ورزشی بزرگ است که محرک اصلی شروع مجدد گردشگری است.

در مراسم افتتاحیه، زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، اعلام کرد که برگزاری این کنگره با مشارکت حضوری قوی شرکت‌کنندگان، پیام روشنی را مخابره می‌کند و آن این است که بخش گردشگری آماده استقبال مجدد از گردشگران است و احیای گردشگری ورزشی نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند.

پولولیکاشویلی افزود: نمونه دلگرم‌کننده این امر، بازگشت تدریجی رویدادهای بزرگ ورزشی است که محرک اصلی راه‌اندازی مجدد گردشگری است.

در این کنگره حدود ۳۵۰ شرکت‌کننده حضور داشتند و بیش از ۱۵۰ نفر موضوعات را در این کنگره به صورت آنلاین دنبال کردند.

در روز اول، اضطراری‌ترین چالش‌ها مورد بحث قرار گرفتند، از تأثیر کووید-۱۹ و ترندهای فعلی در تقاضای گردشگری و بازار گردشگری، تا گرایش‌ها در ورزش، نوآوری در برگزاری رویدادهای ورزشی بزرگ، تنوع و فراگیری، و خصوصی‌سازی گردشگری ورزشی. روز دوم بر تحول دیجیتال و پدیده ورزش‌های الکترونیکی، ترویج بازاریابی دیجیتال، چارچوب محیطی و تحقیقات جدید در این بخش، متمرکز شد.

کار بر روی گردشگری و ورزش، به‌ویژه با توجه به بهبود ضروری این بخش مهم از صنعت گردشگری، از اولویت‌های UNWTO است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول