اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

حمزه‌زاده:وعده تسهیلات دولتی محقق نشد/ضرر 21 میلیاردی کرونا به هتل ها تا پایان آبان ماه

رئیس جامعه هتل‌داران کشور گفت: تا پایان آبان ماه بالغ بر 21 میلیارد تومان در هتل‌ها و مراکز اقامتی مجاز گردشگری ضرر دیده‌ایم.

حمزه‌زاده:وعده تسهیلات دولتی محقق نشد/ضرر 21 میلیاردی کرونا به هتل ها تا پایان آبان ماه

جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتل‌داران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت هتل‌ها در پساکرونا و وعده تسهیلات دولتی برای اماکن اقامتی،گفت: متأسفانه هیچکدام از بسته‌های حمایتی که وعده داده شده بود اجرایی نشد و تنها وام کرونایی به سرانجام رسید که آن هم با توجه به آسیب‌دیدگی هتل‌داران و رقمی که ارائه شده بود مورد استقبال قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه مبلغ این وام به ازای هر نفر شاغل 16 میلیون تومان با سود 12 درصدی بود، گفت: خیلی‌ها از جمله خود ما این وام را دریافت نکردیم و انتظارمان این بود که حداقل وام‌هایی با بهره تک‌رقمی ارائه می‌کردند.

حمزه‌زاده با بیان اینکه صنعت گردشگری و هتل‌داران بیشترین‌ آسیب را در دوران کرونا داشتند، گفت: متأسفانه با این حال ما از حمایت‌های دولتی بهره‌مند نشدیم، الان هم که در دولت جدید بحث امهال وام مطرح شده، فقط مربوط به کسانی است که وام کرونایی را دریافت کرده‌اند، در غیر اینصورت هتل‌هایی که از منابع دیگر وام گرفته‌اند مشمول این طرح نمی‌شوند.

رئیس جامعه هتل‌داران کشور با بیان اینکه خوشبختانه هتل‌داران از آمادگی 100درصد برای پذیرش گردشگر در ماه‌های آتی برخوردار هستند، گفت: خیلی از هتل‌داران در دوران کرونا ملک خود را فروختند تا هتل را حفظ‌ کنند، البته این شرایط کرونا فرصتی بود تا خیلی از هتل‌ها اقدام به بازسازی و نوسازی کنند.

وی با اشاره به اینکه هتل‌ها از چند جهت آمادگی پذیرش گردشگر را دارند، گفت: اول از همه خیلی از هتل‌های قدیمی بازسازی شدند، پروتکل‌های بهداشتی بر اساس ابلاغ ستاد ملی کرونا به صورت کامل اجرا می‌شود، ضمن اینکه همه کارکنان هتل‌ها واکسینه شده‌اند و ما اعلام کردیم که اگر کارمندی به هر دلیلی از زدن واکسن امتناع می‌کند باید عذر او را بخواهند.

حمزه‌زاده گفت: بنابراین برای پذیرش مسافران چه گردشگر داخلی و چه گردشگر خارجی آمادگی کامل داریم هر چند که تا پایان آبان ماه بالغ بر 21 میلیارد تومان در هتل‌ها و مراکز اقامتی مجاز گردشگری ضرر دیده‌ایم.

رئیس جامعه هتل‌داران کشور در خصوص تأثیر سفرکارت‌ها در بهبود وضعیت گردشگری گفت: متأسفانه این طرح تأثیر چندانی نداشت چرا که به دلیل شرایط کرونایی و وضعیت قرمز کشور کسی برای استفاده از سفرکارت استقبال نکرد، زمانی هم که مسؤولان تغییر می‌کنند کارهای اجرایی قبلی به حاشیه می‌رود. فعلاً سفرکارت بلاتکلیف است و باید ببینیم سیاست دولت فعلی و وزیر جدید نسبت به این طرح چیست.

وی ارتقاء کیفیت خدمات در هتل‌ها، ارتقاء سطح معلومات کارکنان و تنوع خدمات ارائه شده را یکی از اولویت‌های مهم برای سال آینده عنوان کرد و گفت:‌ ما در ایران تنوع غذایی زیادی داریم اما متأسفانه در مقایسه با سایر کشورها ایران در بحث سرو غذا  در هتل‌ها تنوع زیادی ندارد و خیلی از شهرها غذای سنتی را ارائه نمی‌دهند.

حمزه‌زاده  در پایان گفت: این امر سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را طلب می‌کند و خوشبختانه اقداماتی صورت گرفته که سرعت کار بیشتر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول