اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

سوآپ گازی 2 میلیارد متر مکعبی ایران با ترکمنستان و آذربایجان/ اولین قسط بدهی به ترکمنستان به زودی واریز می‌شود

وزیر نفت گفت: طبق قرارداد سه‌جانبه سوآپ گازی، ایران سالانه نزدیک به 1.5 تا 2 میلیارد متر مکعب گاز را از ترکمنستان در منطقه سرخس دریافت می‌کند و از منطقه آستارا به آذربایجان تحویل می‌دهد.

سوآپ گازی 2 میلیارد متر مکعبی ایران با ترکمنستان و آذربایجان/ اولین قسط بدهی به ترکمنستان به زودی واریز می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی (اکو) بعد از امضای قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز بین ترکمنستان، ایران و آذربایجان درباره این قرارداد اظهارداشت: طی یک ماه گذشته مذاکرات فشرده‌ای با دو کشور ترکمنستان و آذربایجان داشتیم تا سوآپ گازی با این دو کشور را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: طبق این قرارداد سه‌جانبه، ایران سالانه نزدیک به 1.5 تا 2 میلیارد متر مکعب گاز را از ترکمنستان در منطقه سرخس دریافت می‌کند و از منطقه آستارا به آذربایجان تحویل می‌دهد.

اوجی گفت: طی این قرارداد مناسبات انرژی خیلی خوبی با دو کشور ترکمنستان و آذربایجان برقرار  شده است و گام مهمی رو به جلو برداشته شد.

وزیر نفت گفت: درباره تسویه بدهی گازی ایران به ترکمنستان، وزارت نفت راهکارهای خوبی را پیشنهاد داده است و پرداخت بدهی آغاز شده و به زودی اولین قسط پرداخت بابت بدهی گاز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/f

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول