اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اعلام آمادگی بنیاد احسان برای کمک به مناطق زلزله زده

استاندار هرمزگان و مدیرعامل بنیاد احسان بر هم افزایی امکانات با اولویت آواربرداری و بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده در زلزله تأکید کردند.

اعلام آمادگی بنیاد احسان برای کمک به مناطق زلزله زده

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی شامگاه یک شنبه در دیدار با مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اینکه نصب کانکس در مناطق زلزله زده باید به سرعت دنبال شود، اظهار کرد: با توجه به نا ایمن بودن مدارس در روستاهای زلزله زده، باید تا زمان بازسازی و تعمیر مدارس، امکان استفاده از کانکس برای مدارس فراهم شود.

وی افزود : به منظور کمک به مناطق زلزله زده و انجام فعالیت های حمایتی و اجتماعی، تا کنون نزدیک به 40 گروه جهادی در استان اعلام آمادگی کرده اند که فعالیت‌های آنان رصد و در قالب کارگروه‌های تخصصی از ظرفیت های آنان استفاده می‌شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه خسارت‌های زلزله در شهر فین و دیگر روستاهای این بخش با توجه به اینکه این مناطق از محرومیت دیرینه‌ای نیز رنج می بردند بیش از حد تصور است، گفت: بازسازی این مناطق نیازمند کمک همه نهادهای حمایتی، حاکمیتی و صنایع است.

دوستی بیان کرد: با توجه به خسارت انبوه زلزله به منازل مسکونی و زیرساخت های آب، برق و راه و نیز کمبود نقدینگی و منابع مالی در مقطع کنونی، کمک‌های نهادهای حمایتی و صنایع باید با اولویت بازسازی منازل مسکونی تخصیص پیدا کند و از هزینه‌کرد منابع به صورت جزیره‌ای پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه با تزریق منابع مالی از سوی دولت، شتاب بازسازی‌ها بیشتر خواهد شد، گفت: علی رغم کمبود منابع مالی در شرایط فعلی، کار آواربرداری و بازسازی مناطق با استفاده از منابع محدود داخلی استان همچنان ادامه دارد و روند اجرایی پیشرفت مناسبی دارد.

حساسیت ستاد اجرایی فرمان امام در کمک به مردم در بلایای طبیعی

سعید سلیمانی مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز در این دیدار با اشاره به حساسیت ویژه رییس ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص کمک به آسیب دیدگان بلایای طبیعی، گفت: مشارکت در بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله یکی از مأموریت اصلی این نهاد است و همه ظرفیت ها برای کمک به مردم بسیج شده است.

وی افزود: هم اکنون در استان هرمزگان شبکه‌ای از رابطان جهادی وجود دارد که به ویژه در مواقع بحران در سطح شهرها، روستاها  و محلات فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بهره برداری از ظرفیت گروههای جهادی و جریان‌های مردمی را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به برپایی رزمایش‌های مواسات و همدلی به عنوان نمونه موفق فعالیت‌های جهادی، گفت: پشتیبانی و حمایت از گروه های جهادی یکی از مهمترین وظایف این نهاد است که با استفاده از این سرمایه‌های اجتماعی علاوه بر تلاش برای گره گشایی از مشکلات مردم، فعالیت‌های تبلیغی و معرفت افزایی نیز در دستور کار این گروه‌ها قرار دارد.

سلیمانی با بیان اینکه هم اکنون 35هزار گروه جهادی در سراسر کشور به صورت رسمی در سامانه این بنیاد ثبت نام کرده اند و هم اکنون در حال آموزش و ساماندهی در رسته‌های تخصصی هستند، خاطرنشان کرد: تخصصی شدن حمایت‌های گروه‌های جهادی یکی از عوامل افزایش بهره‌وری و خدمات بیشتر به مردم است.

بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده 28 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

منوچهر دانشمند مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص جبران بخشی از نیازها در مناطق زلزله زده، گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده توسط بنیاد برکت، ساخت مدارس در مناطق زلزله زده نیازمند 28میلیارد تومان اعتبار است.

توزیع کانکس ویژه مدارس بزودی آغاز می‌شود

وی، تهیه و توزیع بسته های معیشتی 72 ساعته و هفتگی، اعزام تیم‌های پزشکی جهادی و استقرار کاروان سلامت با امکانات کامل پزشکی و خدمات دارویی رایگان را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان در زلزله اخیر عنوان کرد و افزود: سفارش ساخت و توزیع کانکس به ویژه برای مدارس روستاهای زلزله زده در دستور کار قرار دارد و به زودی بخشی از آن در بین مناطق توزیع می شود.

دانشمند، مشارکت در توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی با اجرای دوهزار و 531 طرح اقتصادی را از جمله اقدامات انجام شده توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان هرمزگان عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح های بنگاه محور، اجتماع محور و تسهیلات محور، برای هفت هزار و 674نفر در هرمزگان اشتغال ایجاد شده است.

وی، اجرای 381 پروژه عمرانی و زیربنایی به ارزش 752 میلیارد ریال را از دیگر اقدامات این بنیاد برشمرد و افزود: این پروژه ها شامل احداث 63 مدرسه، 48 مسجد، 229 واحد مسکونی و 41 پروژه عمرانی دیگر ازجمله مرکز بهداشت، حسینیه، حوزه علمیه، خانه عالم و... بوده است.

تدوین سند توسعه جزیره قشم و شهرستان بشاگرد و اجرای طرح پیشرفت و آبادانی این مناطق به عنوان مناطق هدف بنیاد برکت در هرمزگان، پایدارسازی اشتغال ایجاد شده با حمایت از طرح‌های اقتصادی مشارکتی و ایجاد و تکمیل زنجیره تولید طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع محور از طریق شبکه مجریان و تسهیل‌گران،  کمک به توسعه و تقویت بازاریابی و فروش محصولات طرح‌های اشتغال زایی اجرا شده، اجرای 700 پروژه عمرانی و زیربنایی، پوشش بیمه‌ای کلیه منازل روستایی استان در مقابل حوادث با همکاری استانداری هرمزگان و از طریق شرکت کارگزاری رسمی بیمه برکت نیز از جمله اهم اقدامات در حال انجام توسط بنیاد برکت در استان هرمزگان است که دانشمند در این نشست به آن اشاره کرد.

در پایان نشست امروز، استاندار هرمزگان و مدیرعامل بنیاد احسان، بر هم افزایی امکانات با اولویت آواربرداری و بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده تأکید کردند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول