اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

برگزاری مانور زلزله در مدارس کرمانشاه

بیست و سومین مانور زلزله و ایمنی با هدف ایجاد آمادگی های لازم در برابر زلزله و در نهایت کاهش تلفات و خسارات ناشی ازآن در مدارس شهرستان‌های آبی استان کرمانشاه به صورت حضوری برگزار شد.

برگزاری مانور زلزله در مدارس کرمانشاه

امیر ظهرابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: امروز، هشتم آذرماه به عنوان روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس، بیست و سومین رزمایش سراسری زلزله و ایمنی با محوریت مدرسه به منظور ایجاد و حفظ آمادگی دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها با عنوان «مدرسه ایمن و جامعه تاب‌آور» برگزار شد.

وی ادامه داد: کشور ایران در منطقه لرزه‌خیز جهان واقع شده و هر ساله زلزله‌های کوچک و بزرگی رخ می‌دهد که بعضا تبعات اقتصادی و اجتماعی گسترده‌ای را به دنبال دارد.

مدیر بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: براین اساس از سال ۸۱ تاکنون طبق تفاهمنامه فی‌مابین وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما، وزارت علوم و جمعیت هلال احمر مانوری به مناسبت همین روز در مدارس برگزار می‌شود.

ظهرابی تصریح کرد: در مانورها دانش‌آموزان در شرایط حادثه قرار می‌گیرند و پناه‌گیری، خروج اضطراری از منزل، آماده‌سازی کیف ایمنی، ایمن‌سازی اجزای غیرسازه‌ای و حفظ خونسردی و همچنین سرعت‌العمل را آموزش می‌بینند و همین سبب می‌شود یافته‌های این تجربه را در هنگام وقوع حوادث به‌کار گیرند.

وی اضافه کرد: متأسفانه امسال هم با ادامه شیوع بیماری کرونا در کشور و تعطیلی مدارس همانند سال گذشته در قالب فضای مجازی انجام شد، البته این مانور در شهرستان‌های آبی «کنگاور، دالاهو، ثلاث باباجانی و قصرشیرین» به شکل حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

ظهرابی در پایان، یادآور شد: جدی گرفتن و هدفمند بودن، استمرار مانورهای زلزله در مدارس به ویژه در منطقه کرمانشاه که زلزله‌خیز است می‌تواند یک موضوع مهم در برنامه مسؤولان آموزش و پرورش باشد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول