اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

وضعیت فرمانداران اصفهان زودتر تعیین تکلیف شود/ مدیران بلاتکلیف، انگیزه‌ای برای کار ندارند

فرمانداران کنونی منتظر هستند تا استاندار تکلیف آن‌‌ها برای ماندن یا رفتن را مشخص کند و عدم تسریع در انتخاب فرمانداران مستقیما گریبان‌گیر مردم خواهد شد، تاکنون فرمانداران سه شهرستان اصفهان، شهرضا، شاهین‌شهر و میمه انتخاب شدند و سایر شهرستان‌ها منتظر تصمیم استاندار برای انتخاب فرمانداران هستند.در این گزارش به بررسی ضرورت تسریع در انتخاب فرمانداران پرداخته شده است.

وضعیت فرمانداران اصفهان زودتر تعیین تکلیف شود/ مدیران بلاتکلیف، انگیزه‌ای برای کار ندارند

خبرگزاری فارس اصفهان، روند انتخاب و انتصاب استانداران و مدیران ارشد استانی در دولت سیزدهم کم کم به پایان می‌رسد و استانداران برای انتخابات فرمانداران شهرستان‌ها اقدام خواهند کرد.روند تغییر فرمانداران در استان اصفهان از فرمانداری اصفهان آغاز شد و پس از آن فرمانداران شهرستان‌های شهرضا و شاهین‌شهر و میمه نیز انتخاب شدند.

محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان اولین فرمانداری بود که در دولت سیزدهم در بین فرمانداران استان منصوب شد، و پس از آن سید امیر جعفری به عنوان سرپرست فرمانداری شهرضا و بعد هم سید محمد کاظمی طبا به عنوان سرپرست فرمانداری شاهین‌شهر و میمه معرفی شد.

توصیه رهبر انقلاب به رئیس جمهور برای تسریع تشکیل دولت در روز مراسم تنفیذ

پیشبرد اهداف دولت در سطح شهرستان‌ها و پیگیری مشکلات نیازمند تثبیت مدیران است، اهمیت تسریع در انتصاب مدیران و فرمانداران و به طور کلی عوامل دولت آنجا هویدا می‌شود که رهبر معظم انقلاب هم در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خطاب به رئیس جمهور گفتند: «یک توصیه‌ی لازم اینجا وجود دارد و آن این است که در تشکیل دولت ان‌شاءالله بایستی سرعت عمل به خرج داده بشود، یعنی شرایط کشور اقتضا نمی‌کند که تشکیل دولت تأخیر بیفتد».

 

فرمانداران فعلی امکان اتخاذ تصمیمات بلندمدت را ندارند

در همین زمنیه ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: همان طور که با دندان لق نمی‌توان غذا خورد، زیرا دندان هست اما کارایی ندارد، مسؤولان فعلی و خصوصاً فرمانداران نیز نمی‌توانند کارایی داشته باشند؛ فرمانداران نمی‌دانند می‌توانند برای بلند مدت تصمیم‌گیری کنند یا فرماندار بعدی آن تصمیم را قبول نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کار و تصمیم فرمانداران مانده است و از سمتی همه قصد دارند فرماندار تعیین کنند، توضیح داد: افراد مختلف یا به ما زنگ می‌زنند، یا در فضای مجازی نامه امضا می‌کنند و یا به سراغ استاندار و معاونان استاندار می‌روند و وضعیت به‌هم ریختگی شدیدی به‌وجود آمده است.

استاندار سریعا تکلیف فرمانداری‌ها را مشخص کند

ابوترابی با تأکید بر این نکته که درخواست‌مان این است که استاندار سریع تکلیف را روشن کند، یادآور شد: اگر استاندار قصد ابقا و یا تغییر فرمانداران را دارد سریع مشخص کند؛ همه ما در این باره بلاتکلیف هستیم.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس گفتند که در امور اجرایی دخالتی نداشته باشید و در همین راستا در انتخاب، عزل و نصب فرمانداران حوزه انتخابیه هیچ دخالتی نمی‌کنم؛ این مورد حق استاندار است اما باید زود انجام شود.

وی با بیان اینکه استاندار در نشستی که با مجمع نمایندگان داشت قول داد در عرض چند هفته آینده در این باره اقدام کند، تصریح کرد:  به‌دلیل شرایط خاص حاکم از جمله موضوع آب، کشاورزان و... استاندار اصفهان از روز اول انتخاب‌ در بین کشاورزان حضور داشته و اقدامات خوبی صورت گرفت و به نظر می‌رسد حرف او درست است؛ مشکلاتی که واجب‌تر است نمی‌گذارد استاندار بر موضوع مهم انتصابات متمرکز شود اما در هر حال این موضوع نیز مهم است و نیاز است درباره آن تصمیم‌گیری شود.

 

مجید نادرالاصلی، معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان در دولت نهم هم در این باره اظهار داشت: مدیریت جهادی، انقلابی و ولایی که در سطح کشور حاکم شده است، مدیریتی است که ظرفیت و توانمندی خوبی دارد و از سمتی می‌توان از ظرفیت نیروهای توانمند و قوی کارکرده در درون ساختار وزارت کشور و قسمت‌های اجرایی استفاده کرد؛ همچنین می‌توان با اتکا به این ظرفیت از جوانانی که در حوزه‌های اجرایی و سیاسی کشور کار کرده‌اند بهره برد.

مدیران بلاتکلیف، انگیزه‌ای برای کار ندارند

وی با اشاره به موضوع تأخیر در انتصاب فرمانداران و مسؤولان استانی توصیح داد: این تأخیرها برای اداره کشور آفت خواهد شد؛ مدیریتی که می‌داند قرار نیست در آینده در جایگاه خود باشد انگیزه‌ای برای برنامه‌ریزی و کارهای جدید ندارد.

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد قابل توجه مدیران، فرمانداران، معاونان، کادر سیاسی وزارت کشور تا این لحظه تصمیمی برای ابقا یا جابجایی آن‌ها گرفته نشده است؛درخواست مردم این است که استاندار و معاونان این اتفاقات را سریع‌تر برای اصفهان رقم بزنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان در دولت نهم گفت: نیاز است بارگذاری‌های جدیدی در حوزه اشتغال و اقتصاد مردم داشته باشیم؛ حق مردم اصفهان این نیست که به دلیل تأخیرها در انتصابات جدید با مشکلات مواجه باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مطمئنم که مدیریت استان و کشور این ظرفیت را دارند و اگر تلاش کنند، مسأله جوانان در سطح استان با بسیج امکانات حل خواهد شد و می‌طلبد مدیریت استان با حرکت بسیجی تلاش خود را در این زمینه انجام دهد.

همانطور که ذکر شد فرمانداران کنونی منتظر هستند تا استاندار تکلیف آن‌‌ها برای ماندن یا رفتن را مشخص کند و عدم تسریع در انتخاب فرمانداران مستقیما گریبان‌گیر مردم خواهد شد و باعث می‌شود فرمانداران نتوانند تصمیم‌گیری‌های بلندمدت و دقیقی را داشته باشند؛ هر چند روند انتخاب فرمانداران استان با توجه به تعداد بالای شهرستان‌ها زمان‌بر خواهد بود اما لازم است توجه ویژه‌ای به تسریع در این انتصابات صورت گیرد تا با تعیین فرمانداران، مدیران شهرستانی نیز هرچه سریع‌تر در مسیر حل مشکلات مردم گام بردارند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/آ/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول