اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

اصرار به سفری توریستی به قیمت نابودی والیبال/ ستاره‌آزاری سیرجانی‌ها با نیت‌های خاص

تیم فولاد سیرجان در شرایطی اصرار به حضور در جام باشگاه‌های جهان دارد که این موضوع به ضرر لیگ، تیم‌های حاضر در آن و برخی ستاره‌های والیبال است.

اصرار به سفری توریستی به قیمت نابودی والیبال/ ستاره‌آزاری سیرجانی‌ها با نیت‌های خاص

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان سال 2021 از 16 تا 20 آذرماه سال جاری با حضور 6 تیم به میزبانی شهر بتیم برزیل برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها قرار بود با حضور تیم های سادا کروزیرو (برزیل)، فولاد سیرجان ایرانیان (ایران)، زاکسا (لهستان)، ترنتینو (ایتالیا)، یوپی‌سی‌ان (آرژانتین) و فون ویک تاباته (برزیل) برگزار شود که زاکسا به دلیل مشکلات سفر ناشی از کووید 19، انصراف داد. پس از انصراف این تیم، فدراسیون جهانی از لوبه دعوت کرد که شرکت کند و این تیم نیز پذیرفت. به این ترتیب تیم لوبه ایتالیا جایگزین زاکسا در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان جهان شد تا دو تیم از ایتالیا و برزیل و دو تیم از ایران و آرژانتین، 6 تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها باشند.
 بر اساس اعلام سازمان لیگ، با توجه به حضور فولاد سیرجان به عنوان نماینده ایران و آسیا در این رقابت‌ها و با عنایت به فصل پنجم تبصره 19 آئین‌نامه، بازیکنان سال گذشته این تیم باید آن را در رقابت‌های آسیایی و جهانی همراهی کنند. به این ترتیب هفته‌های دوازدهم و سیزدهم دور رفت لیگ برتر که همزمان با برگزاری رقابت‌های باشگاه‌های مردان جهان است و قرار بود روزهای 14 و 17 آذرماه برگزار شود، انجام نخواهد شد و این دو هفته‌ پایانی دور رفت به ترتیب 28 آذرماه و یکم دی ماه برگزار خواهد شد.

سیرجانی‌ها به دلیل حضور در جام باشگاه‌های جهان، چالش‌های زیادی را برای والیبال ایران ایجاد کردند. اول اینکه اصرار به استفاده از بازیکنان کمکی دارند و چند باشگاه را درگیر این موضوع کرده‌اند. از طرف دیگر دو هفته مسابقاتِ فشرده لیگ برتر را تعطیل کردند تا پس از آن، رقابت ها فشرده‌تر برگزار شود. در این بین، سازمان لیگ هم بی‌تقصیر نیست چراکه با استناد به تبصره‌ای که در آیین‌نامه موجود است، در حال لطمه زدن به سایر تیم‌های باشگاهی است.

برخی بازیکنان فصل گذشته این تیم دیگر علاقه‌ای به حضور در این تیم ندارند، اما سیرجانی‌ها با زیرکی پای فدراسیون را وسط کشیده و از مسئولان درخواست کرده‌اند تا با بازیکنان مدنظر تماس گرفته و آنها را تحت فشار قرار دهند تا برای سیرجان به میدان بروند. در این بین شنیده‌ شده که برخی بازیکنان تهدید به محرومیت هم شده‌اند چراکه به آنها گفته شده اگر تیم سیرجان را در جام باشگاه‌های جهان همراهی نکنند، از حضور در لیگ برتر هم محروم خواهند شد.

صابر کاظمی، پشت خط زن تیم والیبال شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی برگزاری فارس، در این خصوص اظهار داشت: هر دو زانویم مصدومیت دارد و حتی طی کردن برخی روال عادی زندگی هم برایم سخت است. متاسفانه هیچکس مرا درک نمی‌کند؛ چطور می‌توانم 24 ساعت در راه برزیل باشم و 24 ساعت هم همین مسیر را برگردم و تنها چند امتیاز برای سیرجان بازی کنم؟ آقایان می‌گویند که صابر سرمایه ملی است، اما رفتاری که با من می‌کنند شبیه به سرمایه‌ها نیست. نمی‌دانم چرا دوست دارند مرا اذیت کنند.

مسئولان سازمان لیگ و فولاد سیرجان با سواستفاده از اینکه این تیم قرار است نماینده کشورمان باشد و همه باید نگاه ملی به این تیم داشته باشند، به دنبال اجرای خواسته‌های خود هستند؛ خواسته‌هایی که قطعاً غیر از ضرر و آسیب، نصیبی برای والیبال ایران به همراه نخواهد داشت. چطور ممکن است بازیکنی که دلش با یک تیم نیست را از ایران با خود به برزیل برد و توقع داشت که در مسابقات، سنگ تمام بگذارد؟ به نظر می‌رسد کادر فنی با اصرار به حضور بازیکنی مثل صابر کاظمی، اهداف دیگری را دنبال می‌کند که شاید اثراتش را در لیگ برتر ایران بتوان دید!

از سوی دیگر به گواه اغلب کارشناسان تیم سیرجان حتی با حضور تمام ستاره‌هایش، کمترین شانس را برای غلبه بر حریفان خود در جام باشگاه‌های جهان دارد و عملاً اعزام این تیم به برزیل جنبه توریستی خواهد داشت. با این شرایط مشخص نیست فدراسیون و فولاد سیرجان چه اصراری دارند که این تیم حتماً راهی برزیل شود. پاسخ به این سوال که آیا این همه هیاهوی برای یک سفر توریستی ارزش دارد یا خیر را مسئولان سازمان لیگ و باشگاه باید بدهند. ضمن اینکه صدای اعتراض برخی مربیان لیگ برتری هم در آمده، اما به نظر می‌‌رسد برای اینکه با فدراسیون وارد چالش نشوند، ترجیح می‌دهند اعتراض‌های خود را علنی نکنند.

* برنامه کامل جام باشگاه‌های جهان به شرح زیر است:

سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰

فونویک برزیل - UPCN آرژانتین، ساعت ۲۲

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰

سادا کروزیرو برزیل - فولاد سیرجان، ساعت ۱۰:۳۰

لوبه ایتالیا - UPCN آرژانتین، ساعت ۲۱

پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰

فولاد سیرجان - ترنتینو ایتالیا، ۳۰ دقیقه بامداد

لوبه ایتالیا - فونویک برزیل، ساعت ۲۱

جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰

سادا کروزیرو - ترنتینو، ۳۰ دقیقه بامداد

نیمه نهایی اول، ساعت ۲۱

شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰

نیمه نهایی دوم، ۳۰ دقیقه بامداد

رده‌بندی، ساعت ۲۱

یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰

فینال، ۳۰ دقیقه بامداد

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول