اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

جبلی: تحول رسانه ملی در دور جدید بر اساس هویت و عدالت خواهد بود

رئیس سازمان صداوسیما گفت: در دوره جدید مبنای تحول رسانه ملی بر اساس هویت و عدالت خواهد بود و هر دوی اینها هم نتیجه تاریخ پر فراز و نشیب تاریخ انقلاب اسلامی است که پشت سر گذاشتیم و هم چشم اندازی به آینده این پدیده است.

جبلی: تحول رسانه ملی در دور جدید بر اساس هویت و عدالت خواهد بود

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، در سخنانی گفت: درباره مستند هرچه بگوییم به همان اندازه سخت است که بخواهیم درباره واقعیت صحبت کنیم. بنابراین صحبت کردن درباره اهمیت مستندسازی دریایی از عمق مطالب است.

وی ادامه داد: در دوره جدید مبنای تحول رسانه ملی بر اساس هویت و عدالت خواهد بود و هر دوی اینها هم نتیجه تاریخ پر فراز و نشیب تاریخ انقلاب اسلامی است که پشت سر گذاشتیم و هم چشم اندازی به آینده این پدیده است.

جبلی اظهارداشت: هر دوی این عبارت‌ها خلاصه زندگی مردم ما در دوره معاصر است و هویتی است که امروزه ایران اسلام و ایران انقلاب اسلامی را تشکیل داده و عدالتی که وجود دارد و چشم امید جامعه به محقق شدن آن است.

وی گفت: آنچه از تقاطع دادن به حوزه مستند و شعار رسانه ملی می توان برداشت کرد این است که مستند کمک بسیاری به هر دو می کند و نگاه دقیق و مطالبه گر و روایت گر به حوزه ای است که از آن عدالت برمی خیزد. چون مستند محدود به یک عرصه و ژانر نیست و در هنرهای مختلف تجلی پیدا می کند. مستندساز چشم بینا و وفادار مردم و جامعه است. نگهبان وفادار و صادقی که به خوبی می بیند و نمایش می دهد و از این جهت جایگاه مقدس و ارزشمند دارد.

رئیس رسانه ملی تصریح کرد: تصویری که ما در گذشته از رسانه ملی داشتیم دانشگاه بود و مقام معظم رهبری چهار توصیف در این باره داشتند: جایگاه دانشگاه، آسایشگاه چشم و روح، قرارگاه پراکندن امید در جامعه و آوردگاه مبارزه با امواج تحریف و فتنه گری را برای رسانه ملی توصیف کردند و این چهار جایگاه به زیبایی توصیف شده است. هر چهار جایگاه جایی است که مستندساز در آنها سنگر زده و هنرنمایی می کند. هم در نقش آموزشی از رویدادها، پراکنده کردن امید و نشاط، با جستجو در لایه‌های امیدبخش زندگی انسان‌ها و از لایه‌هایی که از چشم دور مانده است و هم جایگاه تحریف چه بسیار مستندسازانی که جان خود را در این عرصه گذاشتند. شهدای مستندسازی که جان خود را گذاشتند. از جوانی و سرمایه وجودشان برای مقابله با تحریف گذاشتند. بنابراین در هر چهار جایگاه که در لسان مقام معظم رهبری در توصیف صداوسیما آمده است، مستندساز صاحب ایده و صاحب سخن است.

وی ادامه داد: هم در جایگاه آسایشگاه چشم و روح و در هر چهار جایگاهی که در لسان ایشان در توصیف صداوسیما آمده، مستندساز در بطن آنها قرار دارد و صاحب ایده تحولی است. ما آغوش بازی برای شما مستندسازان داریم و شما نگاه بینا دارید و به همه شما تبریک عرض می کنم.

وی در پایان سخنانش برای نادر طالب زاده مستندساز انقلابی آرزوی سلامتی و شفای عاجل کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول