اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

مزار طلبه شهید ترکیه‌ای دفاع مقدس در بهشت زهرا+ عکس

خواهر شهید قزل‌‎کایا گفت: کمال می‌دانست ایران کشور دین و اسلام اس. بنابراین با علم به اینکه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل راه خداست، به جبهه رفت.

مزار طلبه شهید ترکیه‌ای دفاع مقدس در بهشت زهرا+ عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از زنان نخبگان کشور ترکیه از تالارهای هشت‌گانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۸ آذرماه) بازدید کردند. در میان گروه مذکور زنانی نیز حضور داشتند که عزیزان خود را در جریان جنگ تحمیلی از دست داده بودند؛ همچنان که ساریه قزل‌کایا، خواهر شهید کمال قزل‌کایا در این جمع حضور داشت.

قزل‌کایا با اشاره به محل شهادت برادرش گفت: برادرم در جریان جنگ تحمیلی در قصر شیرین به شهادت رسید. او قبل از شروع جنگ عراق علیه ایران برای ادامه تحصیلات حوزوی خود به این کشور آمده بود. 

وی درباره انگیزه کمال قزل‌کایا برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل افزود: زمان به شهادت رسیدن برادرم بنده خردسال بودم، اما پدر و مادرم همیشه می‌گفتند که عشق به اسلام، امام حسین (ع) و شهادت، منجر به حضور برادرم در جبهه‌های حق علیه باطل شد.

قزل‌کایا در ادامه تصریح کرد: به خاطر دارم زمانی که کمال می‌خواست به جبهه‌های حق علیه باطل برود، طی تماسی با پدرم از او اجازه گرفت که پدرم هم به او اجازه داد و کمال به جبهه رفت.

وی در واکنش به اینکه با توجه به ایرانی نبودن کمال قزل‌کایا، حضور او در جبهه‌های دفاع از خاک ایران در برابر رژیم بعث عراق سؤال برانگیز است، اظهار داشت: کمال می‌دانست ایران کشور دین و اسلام است، بنابراین با علم به اینکه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل راه خدا است، به جبهه رفت.

خواهر شهید قزل‌‎کایا درباره نقش موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نگهداشتن یاد شهدا، بیان داشت: در حقیقت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توانسته نقش مهمی در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا ایفا کند. عکس‌های به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وجود دارد، یاد برادرم را در من زنده کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول