اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کمیسیون اصل 90 همه دستگاه‌های مسئول را پای کار ساماندهی ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی می‌آورد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون همه دستگاه‌های مسئول و وزارتخانه‌ها را به زودی در جلسه‌ای برای ساماندهی موضوع ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی پای کار آورده و این موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد.

کمیسیون اصل 90 همه دستگاه‌های مسئول را پای کار ساماندهی ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی می‌آورد

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات جلسه امروز این کمیسیون، گفت: این جلسه با حضور مسئولین ارشد نیروی انتظامی از جمله رئیس پلیس امنیت و پلیس اجتماعی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دادسرای فرهنگ و رسانه، نمایندگان صدا وسیما و سایر بخش های مرتبط برگزار و بحث دغدغه اجتماعی و فرهنگی ناهنجاری‌های اخلاقی موجود پیگیری شد. 

وی افزود: با توجه به آثار اجتماعی مخرب این پدیده و تاثیرات آن بر خانواده‌ها و فرهنگیان عمومی جامعه و گزارشات سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی و نظرسنجی‌های صورت گرفته این دغدغه وجود دارد که شرایط فعلی می‌تواند منجر به آسیب‌های آتی شود لذا این موضوع در کمیسیون با دقت و جدیت دنبال خواهد شد. 

در این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور خواستار بازگردانی اختیارات این حوزه به وزارت ارشاد شد که پیش‌تر در سال ۸۷ و ۸۸ به وزارت کشور محول شده و تاکید کرد در صورت این اتفاق با همکاری مجلس تمام مسئولیت در حوزه ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی را برعهده می‌گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، افزود: مقرر شد که قوانین موجود و تکالیفی که برای دستگاه‌های مختلف تعیین شده و با توجه به ارزیابی‌هایی که ما داشتیم در اجرای آن‌ها ضعف‌هایی وجود دارد به شکل مدون پیگیری و نتیجه آن به کمیسیون اعلام شود تا کمیسیون با توجه به رسالت نظارتی خود آن را رصد کرده و نسبت به طرز کار این دستگاه‌ها اعلام نظر نماید.

وی ادامه داد: از آن جایی که بحث ناهنجاری‌های اخلاقی یک موضوع ملی است و لازم است دستگاه‌های مختلف با هماهنگی با یکدیگر موضوع را پیگیری کنند و متاسفانه این هماهنگی در سال‌های اخیر وجود نداشته لذا تصمیم گرفته شد در جلسات آتی با دعوت از چندین وزارتخانه ذیربط و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط این موضوع با جدیت پیگیری شده و عملکرد آنها در جلسه‌ای مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول