اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف فتح: اسناد و دلایل جدیدی برای اثبات تقلب در انتخابات ارائه کرده‌ایم

یک عضو ارشد ائتلاف الفتح عراق از ارائه دلایل جدید از سوی این گروه سیاسی در خصوص وقوع تقلب گسترده در انتخابات پارلمانی خبر داد.

ائتلاف فتح: اسناد و دلایل جدیدی برای اثبات تقلب در انتخابات ارائه کرده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد الشبکی» عضو ائتلاف الفتح عراق امروز (دوشنبه) از ارائه ادله جدید به کمیساریای عالی انتخابات عراق و دادگاه فدرال در خصوص وقوع تقلب و دستکاری گسترده در انتخابات اخیر پارلمانی خبر داد.

او به وبگاه المعلومه گفت که ائتلاف فتح هرگونه رأیی که هیأت قضایی کمیساریای انتخابات و دادگاه فدرال صادر کند را قبول خواهد داشت و هر رأیی که این دادگاه صادر می‌کند در دادگاههای تجدیدنظر غیر قابل نقض است.

به گفته وی ائتلاف فتح منتظر تصمیم هیأت قضایی است و پس از آن موضع‌گیری خواهد کرد.

انتخابات پارلمانی در ۱۸ مهر ماه برگزار شد و با گذشت ۵۰ روز از آن روز، هنوز تکلیف نتایج انتخابات مشخص نیست و گروههای سیاسی بسیاری می‌گویند که تقلب گسترده‌ای رخ داده است. کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» شامل احزاب و گروه‌های شیعه شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است که به شدت به نتایج اخیر انتخابات پارلمانی معترض بوده و تأکید دارد که تقلب گسترده‌ای در جریان رأی‌گیری الکترونیکی صورت گرفته است.

با این حال کمیساریای عالی انتخابات عراق چندی پیش اعلام کرد که شمارش دستی آراء تمامی حوزه‌ها پایان یافته و تطابق کامل با نتایج الکترونیکی آراء دارد، یعنی هیچ تقلبی صورت نگرفته است. در حال حاضر گروههای سیاسی منتظر رأی هیأت قضایی و دادگاه فدرال هستند تا نظر نهایی را اعلام کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول