اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تسریع در پروژه تولید کاتد مس در سونگون برای پایان خام‌فروشی/ رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و احیای جنگل‌ها

استاندار آذربایجان‌شرقی، بر تسریع در پروژه تولید کاتد مس در مجتمع سونگون برای پایان خام‌فروشی و رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و احیای جنگل‌های ارسباران توسط این مجتمع تأکید کرد.

تسریع در پروژه تولید کاتد مس در سونگون برای پایان خام‌فروشی/ رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و احیای جنگل‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، عابدین خُرّم امروز  به همراه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در بازدید از پروژه‌های توسعه مجتمع مس‌سونگون در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مجتمع مس‌سونگون برای استان بسیار حائز اهمیت است و در این خصوص به سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های توسعه این مجتمع تاکید داریم.

وی افزود: به منظور جلوگیری از خام‌فروشی و تحقق مطالبه مردم مبنی بر بهره‌مندی استان از ظرفیت این معدن، طرح‌های توسعه مجتمع مس‌سونگون ورزقان در بخش‌های کاتد و تغلیظ آغاز و اجرای پروژه بسیار مهم تولید کاتد توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در دستور کار است.
 
وی، ۲ محور اشتغال جوانان و رشد اقتصادی را برای استان بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: خوشبختانه شرکت ملی صنایع مس ایران در این راستا هماهنگی‌های مطلوبی با استان دارد که امیدواریم با اتمام طرح‌های توسعه در دست اجرا، این مهم تحقق یابد.
 
استاندار آذربایجان شرقی، بهره‌گیری از ظرفیت جوانان خوش‌فکر و نخبگان را برای ادامه حیات اقتصادی مجتمع مس‌سونگون بسیار مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: مجموعه‌های فنی و مهندسی در چنین بنگاه‌های اقتصادی نقش مهم و کلیدی ایفا می‌کنند.
 
وی با اشاره به اهمیت معدن مس‌سونگون ورزقان به عنوان یک معدن استراتژیک در سطح جهانی، اذعان داشت: رعایت مسائل زیست‌محیطی، به حداقل رساندن دخل و تصرف در شرایط منطقه و نیز حفظ و احیای مراتع و مناطق جنگلی به عنوان یک اصل مهم باید از سوی مجتمع مس‌سونگون و شرکت ملی صنایع مس ایران مورد توجه قرار گیرد.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) هم با اشاره به همکاری‌های قبلی در مجتمع مس‌سونگون، از انتقال تکنولوژی فرآوری مس به این مجتمع خبر داد و تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، سالانه ۱۰۰ هزار تن مس کاتدی در مجتمع مس‌سونگون تولید می‌شود که قابلیت افزایش تا 200 هزار تن را نیز خواهد داشت.
 
سردار سیدحسین هوش‌السادات، جایگاه بی‌بدیل صنایع معدنی در اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و ادامه داد: ورود قرارگاه خاتم به پروژه‌های مس‌سونگون، در این راستا بوده است.
 
در سفر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به آذربایجان‌شرقی، از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی مهم ازجمله متروی تبریز، آزادراه مراغه- هشترود، پارک بزرگ تبریز، آزادراه ولایت بازدید می‌شود.

انتهای پیام/60005/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول