اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین وارد منامه شد

سفیر رژیم رژیم صهیونیستی برای نخستین بار از زمان سازش رژیم آل خلیفه با تل‌آویو، وارد منامه پایتخت بحرین شد تا ماموریت خود را آغاز کند.

سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین وارد منامه شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نخستین سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین روز دوشنبه وارد منامه پایتخت این کشور شد.

به گزارش روسیا الیوم، «ایتان نائیه» در توییر نوشت: من به تازگی وارد منامه شدم تا مأموریت خود را به عنوان سفیر اسرائیل در بحرین آغاز کنم.

کابینه رژیم صهیونیستی سیزدهم مهر ماه گذشته با انتخاب ایتان نائیه سفیر پیشین تل‌آویو در ترکیه و سرپرست سفارتخانه این رژیم در امارات به عنوان سفیر تل‌آویو در بحرین موافقت کرد.

این در حالی است که سفر هشتم مهر ماه گذشته «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به منامه که نخستین سفر رسمی پس از توافق عادی سازی روابط  میان دو طرف و به منظور افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین بود، با اعتراضات خیابانی گسترده ملت بحرین روبه‌رو شد.
«خالد الجلاهمه» سفیر بحرین در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نیز شهریور ماه گذشته وارد تل آویو شد تا پست خود به عنوان نخستین سفر بحرین در فلسطین اشغالی را تحویل بگیرد.

الجلاهمه از سال ۲۰۱۷ در وزارت امور خارجه بحرین فعالیت داشته و بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ معاون سفیر بحرین در آمریکا بوده است.

پس از سفیران مصر، اردن و امارات، الجلاهمه چهارمین سفیر عرب در تل‌آویو است.

بحرین در سپتامبر سال۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه‌ عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» را امضاء و رسما با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول