اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

وقتی دست اصلاح‌طلبان در انتقاد از تیم مذاکره‌کننده خالی است!/ واکنش کاربران به ایراد عجیب «شرق» به باقری

روزنامه شرق در یک گزارش رسمی و جدی در مورد رئیس جدید تیم مذاکرات هسته‌ای ایران، گفته که علی باقری مثل جوانان دهه ۵۰ و ۶۰ است و به خانم‌ها مستقیم نگاه نمی‌کند و همین می‌تواند در طرف مقابل فضای بسته‌ای ایجاد کند!

وقتی دست اصلاح‌طلبان در انتقاد از تیم مذاکره‌کننده خالی است!/ واکنش کاربران به ایراد عجیب «شرق» به باقری

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه شرق روز گذشته گزارشی را در مورد شخصیت علی باقری، مسئول تیم مذاکرات هسته‌ای ایران در دولت جدید منتشر کرد که حاوی نکاتی تعجب‌برانگیز بود و البته نوع نگاه مبتذل یکی از اصلی‌ترین رسانه‌های اصلاح‌طلب به موضوع مهمی همچون مذاکرات هسته‌ای را نشان می‌دهد.

شرق در بخشی از گزارش خود، علی باقری را «دیپلماتی نه چندان رسانه‌ای» می‌نامد و بعد می‌نویسد: «علی باقری میانه خوبی با رسانه‌ها نداشته و به نظر می‌رسد ویژگی‌های شخصی او موجب این رفتار می‌شود. خصوصیات اخلاقی و رفتاری‌اش شبیه جوانان مذهبی دهه ۵۰ و ۶۰ است؛ مردانی که خانم‌ها را مستقیم نگاه نمی‌کنند و حتی در جلسه کاری آن‌ها را خواهر صدا می‌کنند. اگرچه برای شناخت شخصیت یک فرد این مصادیق اصلا کافی نیست، اما می‌توان تا حدودی متوجه نوع برخورد افراد شد و احتمال داد که این جنس رفتار در طرف مقابل می‌تواند فضای بسته‌ای ایجاد کند.»

روزنامه جوان در این باره نوشته است: این نگاه مبتذل جنسی می‌تواند نشان دهد که حداقل بخشی از جریان اصلاحات چگونه نگاهی به روابط در سیاست خارجی دارند و حتی می‌تواند یادآور چند گزاره از زمانی که مجلس و دولت را در دست داشتند، بشود. مثلاً ماجرای عجیب و تحقیرآمیز سلفی گرفتن با فدریکا موگرینی، نماینده اتحادیه اروپا در مجلس. یا مثلاً بخشی از خاطرات وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد امریکایی از احساس نامطلوبش که، چون زن است، نمی‌تواند با تیم ایرانی دست بدهد و اینکه «در زمان مذاکرات، عباس عراقچی و من پدربزرگ و مادربزرگ شدیم و عکس نوه‌های خود را به یکدیگر نشان دادیم که باعث شد مثل آدم‌های معمولی به هم نزدیک‌تر بشویم.»‌
 


یا وقتی وندی شرمن از تسلیم عراقچی مقابل گریه‌اش می‌گوید: «من از به تأخیر افتادن و کش دادن مذاکرات که برنامه من برای بازنشستگی و بازگشت به هاروارد را به تأخیر انداخته بود، خشمگین شدم. من شروع به فریاد کشیدن کردم و گفتم شما همه چیز را به خطر می‌اندازید و من نتوانستم جلو اشک ریختنم را بگیرم. همه ساکت شده بودند، چون این وندی شرمنی بود که تا آن روز ندیده بودند. بعد از آن عباس گفت بسیار خب. ما قبول می‌کنیم.»

در ادامه همین بخش از گزارش شرق آمده که «اگرچه بسیاری از طیف اصولگرایان در دوره بعد از برجام از کتاب خاطرات مذاکره‌کنندگان امریکایی فقط مواردی را که علیه تیم مذاکره‌کننده ایرانی بود، پررنگ کردند، اما کم نبود مواردی که آن‌ها از اینکه توانستند یخ رابطه با ایرانی‌ها را بشکنند و به زبان رابطه نزدیک شوند، چقدر احساس نزدیکی می‌کردند.»

مذاکره با کشور خارجی بر سر حقوق ملت، آن هم کشور‌هایی که از هیچ نوع دشمنی در قبال مردم ایران دریغ نکرده‌اند، چیزی شبیه جنگ است. آنچنان که بارها، حسن روحانی و اعضای تیم هسته‌ای در دفاع از خود و تیم، از عبارت «سربازان خط مقدم دیپلماسی» استفاده کردند. در چنین جنگی این مدل ارتباط صمیمانه و از نزدیک، آیا جایی خواهد داشت؟
 


وقتی دست اصلاح‌طلبان خالی است!

این اولین ایراد به تیم مذاکرات نیست و پیش از این و همزمان با آغاز مذاکرات هسته‌ای میان تیم جدید ایرانی و ۱+۴ در وین اشکالاتی از سوی حامیان افراطی تیم مذاکرات قبل به تیم جدید مذاکره‌کننده وارد شده است که مورد اخیر آن، ایراد به تعداد اعضای تیم مذاکره‌کننده برای شرکت در مذاکرات بود.

مذاکرات هیأت ایرانی به سرپرستی معاون سیاسی وزارت امور خارجه با نمایندگان ۱+۴ برای رفع تحریم‌های ایران در حالی رسما از روز دوشنبه در وین ‌آغاز شد که تیم ایران متشکل از ۴۰ کارشناس با هدف رفع تحریم‌ها در بخش‌های مختلف به وین اعزام شده است.

یکی از موضوعاتی که در دوره های گذشته درباره ترکیب مذاکره کنندگان ایرانی در مقایسه با تیم طرف‌های مقابل مطرح می‌شد این بود که ترکیب تیم مقابل دست کم سه برابر تیم ایران بود و همین امر باعث می شد تیم ایرانی با مشکلاتی مواجه شود. اما در کمال تعجب این اقدام تیم مذاکره‌کننده ایرانی برای حضور مقتدرانه در مذاکرات هسته‌ای با هوچی‌گری‌ها و عملیات روانی رسانه‌های غربی، ضدانقلاب خارج‌نشین و اصلاح‌طلب‌ها همراه شد. آشنا نبودن با زبان انگلیسی و اینکه گفتند اعضای تیم مذاکره‌کننده زبان دنیا را بلد نیستند! و مخالف بودن علی باقری با برجام از ایرادات دیگری بود که به تیم مذاکره‌کننده گرفته شده است.

اما واکنش کاربران به این نگاه مبتذل روزنامه اصلاح‌طلب نیز جالب بود که در ادامه برخی از آن‌ها از نظرتان می‌گذرد.

 

 

 

▪️ روزنامه شرق پیرامون مذاکرات وین و مسئول تیم مذاکره کننده نوشته باقری کنی به خانم ها نگاه مستقیم نمیکنه و آنها رو خواهر صدا میزنه و این باعث ایجاد فضای بسته در طرف مقابل میشه!

احتمالا باید طوری روی خانم مذاکره کننده زوم کنه که بوم بوم کنه قلبش :/
💬 amirparsa 

 

 

▪️ روزنامه شرق از مذاکرات وین نوشته:
این مذاکرات موفقیت آمیز نخواهد بود، زیرا آقای باقری کنی به هنگام صحبت با بانوان مذاکره کننده، سرش را پایین می‌اندازد و نمی‌تواند رابطه برقرار کند!!!
دستِ خالی رسانه‌های اصلاح طلب
💬 حسن رسولی

 

▪️ از نقد جنسی و مفتضح شرق به باقری
نباید ساده گذشت
به باور این جماعت
«هدف وسیله را توجیه میکند»
هر چه خیانت از #سرطان_اصلاحات دیدیم
در چارچوب همین نظریه ماکیاولیه
برای کمک به برنامه بتن ریختن تو سفره ملت
باید بلد باشی تو چشای خیس وندی زل بزنی!!!
💬 ماه بانو

 

 

▪️ شرق نوشته اشکال باقری اینه که توی صورت جنس مخالف نگاه نمیکنه و این باعث بسته شدن روابط میشه!
دقیقا با همین نگاه دستاوردایی داشتن که بهش توجه نشد میگفت شرمن انقد باهاش راحت شده بود که با اسم کوچیک صداش میزد و توی مذاکره از مسایل خصوصی شون باهم صحبت میکردن و...بیچاره، منافع ملی!
💬 حسین ابراهیمی

 

▪️ روزنامه شرق یه گزارش منتشر کرده از #علی_باقری عضو ارشد تیم مذاکره کننده و گفته که آدمی هست به خانم‌ها مستقیم نگاه نمیکنه و آن ها را خواهر صدا میزند که ما رو یاد هزینه‌های زیانبار عباس گفتن وندی شرمن میندازه.
همینکه باقری تحت تاثیر این چیزا نیست یعنی ما تا اینجا یک هیچ جلوییم
💬 نوید جوهری

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول