اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

حمایت بسیج سازندگی از کشت گل محمدی/ 200 هکتار از اراضی روستای شنازند بوی گل خواهد گرفت

مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بسیج سازندگی استان قزوین گفت: با حمایت بسیج سازندگی در ۱۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی روستای شنازند استان قزوین گل محمدی کاشته شد که به‌زودی این عدد را به ۲۰۰ هکتار افزایش خواهیم داد.

حمایت بسیج سازندگی از کشت گل محمدی/ 200 هکتار از اراضی روستای شنازند بوی گل خواهد گرفت

مهدی نیکجو، مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بسیج سازندگی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین گفت: کاشت گل محمدی با کمک و حمایت‌های بسیج سازندگی استان قزوین در روستای شنازند استان قزوین صورت گرفته است که کشاورزان تاکنون توانسته‌اند ۱۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی را گل محمدی بکارند و با حمایت‌هایی که خواهیم داشت این عدد را به ۲۰۰ هکتار افزایش خواهیم داد.

وی ادامه داد: گل محمدی یکی از گیاهانی است که در مقابله با بی‌آبی و کم‌آبی مقاومت خوبی نشان می‌دهد.

نیکجو افزود: در همین راستا، راه‌اندازی صنایع تبدیلی  مانند گلاب یکی از دیگر اهداف است که در راستای حمایت از روستاییان محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: بسیج سازندگی در تلاش است با پرداخت تسهیلات، از کارآفرینان و کشاورزان در تمامی روستاهای استان حمایت کند تا شاهد بازگشت مردم از شهر به روستا باشیم.

مدیر اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بسیج سازندگی استان قزوین عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که پیش از این برای کارآفرینان وجود داشت وام‌ها و تسهیلات با سود زیاد بود که شرایط بازپرداخت را برای آن‌ها دشوار می‌کرد، بسیج سازندگی با تلاش‌هایی که داشت توانست وام و تسهیلات با سود ۴ درصد را فراهم کند تا کارآفرینان بتوانند به‌راحتی شغل خود را گسترش داده و به درآمد پایدار برسند.

نیکجو تأکید کرد: همه باید دست در دست یکدیگر بدهیم تا کشور را بسازیم، در شرایط فعلی کشور حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی باید در اولویت باشد تا شاهد پیشرفت و گشایش‌های اقتصادی باشیم.

نیکجو در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه با مردم روستا مقرر شد  حمایت بیشتر از طرح‌های اشتغالزایی، صندوق قرض‌الحسنه و ایجاد تعاونی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول