اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

انتقاد از عدم تخصیص اعتبار ویژه اشتغال‌زایی به استان‌های محروم

نماینده مردم ایلام در مجلس از ظلم وارده به استان‌های محروم در عدم تخصیص اعتبارات ویژه اشتغالزایی در قانون بودجه انتقاد کرد.

انتقاد از عدم تخصیص اعتبار ویژه اشتغال‌زایی به استان‌های محروم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد نحوه اجرای بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 کل کشور در دستورکار امروز (سه شنبه 9 آذر) مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

وی افزود: در مجلس یازدهم سه کار اساسی در این باره انجام شد که می‌توانم به پرداخت‌های انتقالی به سمت سرمایه‌گذاری و تسهیلات، تبصره 16 و 19 هزار و 300 میلیارد تومان به منظور محرومیت‌زدایی اشاره کنم که متأسفانه هر سه این موارد در مجلس به تصویب رسید اما در دولت انجام نشد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روزهای اول که در کمیسیون تلفیق و در صحن علنی مجلس در این باره بحث شد و نگاه آن بود که اشتغال مولد در کشور ایجاد شود و وزارت امور اقتصادی و دارایی هم مسئولیت این موضوع را پذیرفت، اما متأسفانه هر جایی که دست دولت و مجلس در کار باشد، این موضوع به صورت کامل و دقیق عملیاتی نشده است.

بسطامی گفت: به ظلمی که در حق استان‌های محروم به منظور تخصیص اعتبارات اشتغالزایی می‌شود معترضم این در حالی است که 19 هزار و 300 میلیارد تومان بودجه و تسهیلات در این موضوع مصوب شده است.

وی افزود: در تبصره 18 هم چون دست دولت و مجلس در کار بوده است ریالی از تسهیلات این تبصره پرداخت نشده است و حتی سازمان‌های حمایتی هم بهره‌ای از این موضوع نبردند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رقمی که برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال تخصیص پیدا کرده است بایستی راستی‌آزمایی شود و سعی کنیم اشتغال را به سمت استان‌های محروم هدایت کنیم اما دستگاه‌های اجرایی برای استان‌های محروم ریالی را پرداخت نکردند.

بسطامی اضافه کرد: مجلس یازدهم در استانه بودجه سال 1401 نگاه‌ها و دغدغه‌های سال گذشته را تعدیل کند و عنایت ویژه‌ای به استان‌های محروم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که در تبصره 14 اتفاق می‌افتد، مبتنی بر عدالت نیست که می‌توانم به عدم پرداخت تسهیلات و پرداخت‌های انتقالی اشاره کنم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 8800 میلیارد تومان تسهیلات ویژه استان‌های محروم برای ایجاد اشتغال هم پرداخت نشده است و شورای برنامه‌ریزی استان‌ها هم جلسه‌ای در این باره برگزار نمی‌کند و به نظر می‌رسد مجلس بعد نظارتی خود را در این باره اعمال نکرده و تبصره 16 و تبصره 14 و تبصره 18 رها شده است.

بسطامی افزود: بانک‌های دولتی اولین سازمان‌ها و تشکیلاتی هستند که مکلف به اجرای قانون بودجه سنواتی هستند، اما این کار را نکردند، ولی باید بی‌عدالتی را از مجلس و دولت دور کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول