اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

یکی از خشت‌های گلدسته حرم امام علی (ع) مزین به نام شهید منا شد +عکس

نام شهید محسن حاجی حسنی که در فاجعه منا به شهادت رسید، پشت یکی از خشت‌های گلدسته حرم امام علی علیه‌السلام در طرح بازسازی و مقام‌سازی گلدسته‌ شمالی حرم نقش بست.

یکی از خشت‌های گلدسته حرم امام علی (ع) مزین به نام شهید منا شد +عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، روند بازسازی گلدسته‌های حرم امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام در سه فاز شمالی، میانی و جنوبی پیش‌بینی و با تلاش ایرانیان روند بازسازی گلدسته‌های و طلاکاری آن اجرایی شده است.

ایوان نجف؛ شب گذشته

گلدسته جنوبی حرم علوی سال ۹۸ رونمایی شد

اولین اقدام برای بازسازی این گلدسته‌ها، ترمیم و طلاکاری گلدسته‌های جنوبی بود که این فاز سال ۹۸ به اتمام رسید و گلدسته جنوبی حرم امام علی علیه‌السلام رونمایی شد.

بازسازی گلدسته حرم امام علی علیه‌السلام سال آینده به اتمام می‌رسد

 محمد کریمی، معاون صنعتی و هنری ستاد بازسازی عتبات با اشاره به روند سخت بازسازی گلدسته‌های حرم امام علی علیه‌السلام می‌گوید: با توجه به حساسیت و پیچیدگی و همچنین تعداد زیاد خشت‌های گلدسته‌ها که در اندازه‌های مختلف هستند، این اقدام از ساخت مجدد گلدسته‌های مطلا سخت‌تر است. با این وجود، پس از برداشتن خشت‌های مطلا و بازسازی و مقام‌سازی آن، هر کدام از خشت‌ها را در جای اولیه قرار دادیم که برای این منظور هر خشت را علامت‌گذاری کردیم تا مشکلی در نصب آن ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه روند بازسازی گلدسته شمالی حرم امام علی علیه‌السلام در حال انجام است و گلدسته یک هزار و ۷۰۵ قطعه خشت طلا دارد، می‌افزاید: این اقدام یکی از فعالیت‌های ماندگار ایرانیان در نجف اشرف به شمار می‌رود که امیدواریم سال ۱۴۰۱ به پایان برسد.

نام یکی از شهدای منا در پشت خشت مطلای حرم علوی

هم‌اکنون روند جای‌گذاری خشت‌های طلای گلدسته شمالی حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام در حال انجام است که نام یکی از شهدای منا پشت یکی از خشت‌های مطلا نقش بست.

بر همین اساس، خشت شماره چهارده در ردیف یازدهم مناره حرم امام علی علیه‌السلام به نام و یاد شهید محسن حاجی حسنی کارگر، قاری بین‌المللی کشورمان که در فاجعه منا به شهادت رسید، نام‌گذاری و یادی از مادر مرحومه این شهید و پدر بزرگوارش نیز در پشت این خشت مطلا نقش بسته است.

طلاکاری گلدسته‌های حرم امام علی علیه السلام یکی از اقدامات ستاد بازسازی عتبات در نجف اشرف است که همچنان جانمایی خشت‌های مطلا ادامه دارد و به گفته مسؤولان ستاد بازسازی عتبات، این روند سال آینده به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول