اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

انتقاد از ترافیک نمایشگاهی در پایتخت/ نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب بدون استفاده ماند

عضو شورای شهر تهران با اشاره به لزوم برگزاری نمایشگاه‌های تهران در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در محل نمایشگاه بین المللی تهران معضلات زیادی مانند آلودگی هوا و ترافیک ایجاد کرده است.

انتقاد از ترافیک نمایشگاهی در پایتخت/ نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب بدون استفاده ماند

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مجتبی تشکری هاشمی، عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در صحن امروز شورای شهر اظهارداشت: از نیروهای پرتلاش شهرداری تهران و شرکت های تابعه که مشغول خدمت صادقانه هستند و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی که خالصانه تلاش می کنند قدردانی می‌کنم.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در محل نمایشگاه بین المللی تهران معضلات زیادی ایجاد کرده که  آلودگی هوا و  آسیب به محیط زیست، ایجاد ترافیک، اختلال در معابر بزرگراهی، درگیر کردن شبکه معابر اطراف،‌نبود دسترسی مترو به نمایشگاه، نبود پارکینگ مناسب و کافی،‌ سردرگمی شهروندان، اتلاف وقت و ایجاد نارضایتی عمومی به ویژه برای محلات همجوار از مشکلات ناشی از این موضوع است.

 عضو شورای شهر تهران ادامه داد: نمایشگاه بین المللی تهران در 85 هکتار با 4 در ورودی ظرفیت حداکثر 2000 پارکینگ دارد درحالی که 15 هزار مراجعه کننده برای هر روز نمایشگاه است و همین موضوع سبب بروز ترافیک در تهران می‌شود.

تشکری هاشمی افزود: نمایشگاه بین المللی امسال میزبان 90 نمایشگاه و عملا 50 درصد ایام سال شبکه معابر درگیر این نمایشگاه است در حالی که تهران مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با مساحت زیاد دارد و با هزینه 1700 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و باید از این ظرفیت استفاده کرد.از طرفی این مجموعه دسترسی به مترو و ظرفیت 10 هزار پارک خودرو دارد ولی در 4 سال گذشته تقریبا بدون استفاده مانده است.

وی گفت: در 8 ماه گذشته از در آمد 61 میلیارد تومانی پیش بینی شده مجموعه شهر آفتاب تنها 4.5 میلیارد تومان از درآمد آن محقق شده است در حالی که برای این مجموعه بسیار هزینه شده است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مستندات قانونی و مطالعات انجام شده حکایت از ضرورت انتقال نمایشگاه بین المللی تهران به شهر آفتاب دارد و مسوولین باید به این مساله واقف باشند.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: راه حل علمی برای حل بخشی از مشکل ترافیک تهران، کاملاً معلوم و مشخص است و مراحل قانونی آن نیز طی شده است و تنها کافیست تصمیم جدی گرفته شود. به رغم سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای طراحی و احداث مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب که متکی بر کار کارشناسی، بررسی‌های علمی و مطالعات دقیق است و مورد موافقت دولت و سایر دستگاه‌های ذیربط نیز قرار گرفته است، کماکان شاهد برگزاری نمایشگاه‌ها در داخل شهر هستیم و تا امروز، گام مؤثری در زمینه انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برداشته نشده است.

وی  ادامه داد: با توجه به حضور مدیران کارآمد، دغدغه‌مند و دلسوز در مصادر امور و اراده دولت  در گشودن گره‌ها و از میان برداشتن موانع از یک سو و با عنایت به موافقت و همکاری بخش‌های مسئول در دولت طی سال‌های 1395، 1397 و 1398 نظیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، استانداری تهران و سایر بخش‌ها مانند فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و سازمان بازرسی کل کشور از سوی دیگر اقدامات لازم صورت گیرد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: همچنین، به موجب مقررات مندرج در بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها و تبصره ذیل آن مبنی بر جلوگیری از ایجاد و در نهایت تعطیلی اماکنی که به نحوی از انحاء موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شهرها هستند، از شهردار تهران انتظار می‌رود تا در قالب مستندات قانونی و به صورت قاطع از برگزاری هر گونه نمایشگاهی در داخل شهر تهران ممانعت کرده و نسبت به انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اقدام کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: امیدوارم که با پیگیری‌های شهردار تهران و همکاری دولت ضمن تعامل مؤثر با تمامی متولیان امر، بتوانیم با انتقال هر چه سریع‌تر نمایشگاه بین‌المللی تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، ضمن تدبیر برای جلوگیری از تشدید معضلات ترافیکی و محیط زیستی شهر تهران، اقدام علمی و گام عملی در مسیر تحقق منویات اخیر مقام معظم رهبری برداریم و آن را به عنوان حرکتی ماندگار در کارنامه مدیریت شهری به ثبت برسانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول