اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

انتقاد شدید رئیس شورای شهر تهران به بودجه 1401 شهرداری ها

رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری های کشور در شرایط مالی خوبی قرار ندارند و با بودجه در نظر گرفته شده از سوی سازمان برنامه و بودجه ، سال دیگر برای شهرها وانفسا خواهد شد.

انتقاد شدید رئیس شورای شهر تهران به  بودجه 1401 شهرداری ها

به گزارش خبرنگار فارس، مهدی چمران رئیس شورای شر تهران در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز شواری شهر با اشاره به اینکه فردا سالروز درگذشت آیت الله سید حسن مدرس گفت: همه ما راه شهید مدرس و مبارزاتش را به عنوان الگو باید مد نظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: همچنین فردا سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی هم است که یکی از طلایه داران مقاومت مردمی در مقابل استعمار و مهاجمان شمالی و حکومت رضا خانی است باید گرامی داشته شود.

چمران  با بیان اینکه بودجه سال 1401 که سازمان برنامه و بودجه به دولت داده است، برخلاف تصور، چندان مناسب نیست. گفت: تبصره ها و مواد نشان می دهد هر آنچه برای شهرداری ها پیش بینی شده بود حذف شده است و ما برای مسائل کلانشهرها بخصوص آلودگی هوا نگرانیم.

وی با اشاره به پیام یکی از شهروندان که از تاخیر زیاد اتوبوس شکوایه کرده بود، افزود:‌ مساله ترافیک و کمبود حمل و نقل باید حل شود اما در وضعیت بودجه می بینم که کوره راه سال گذشته در سازمان برنامه بودجه نادیده گرفته شده وام، فاینانس ها را برای خرید مترو و اتوبوس حذف کردند و دست به دست آلودگی هوا داده اند.

چمران با تاکید بر اینکه حذف مواد و تبصره ها، وام ها و فاینانس های حمل و نقل عمومی کار نابخردانه است  ابراز داشت: این روند نارضایتی عمومی به وجود می آورد.

وی ابراز داشت:‌ با گفتار درمانی نمی توان کاری کرد و بدون محیا شدن وسایل موفق نخواهیم شد و آلودگی هوا با این روند در سال دیگر بدتر از امسال خواهد بود.

رئیس شورای شهر از مدیریت سازمان برنامه وبودجه خواست، با همکاری صمیمانه برای همه کلانشهرها و شهرداری ها برنامه ریزی درست کنند چراکه  در صورت عدم اصلاح بودجه ، هوا سال آینده بدتر از این خواهد شد.

وی از شهردار خواست در این زمینه به میدان بیایند و گفت: صرف حضور در هیات دولت کافی نیست و شهردار باید یقه بگیرد تا آنچه از حقوق شهرداری ها از بودجه حذف شده را پس بگیرد.

چمران ابراز داشت: شورای شهر هم در کنار شورای عالی استان ها تلاش می کند این موضوع را اصلاح کند. این موضوع حیاتی است و شهرداری های کشور در شرایط مالی خوبی نیستند و با این شرایط بودجه ، سال دیگر وانفسا خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول