اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

سخنگوی دولت: مسائل کشور امروز از پشت میز دنبال نمی‌شود/ حفظ کرامت مردم اولویت دولت است

سخنگوی دولت گفت:‌ امروز اگر مردم با مشکلی مواجه می‌شوند خیال‌شان راحت است که مقامات عالی دولتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن نه از طریق جلسه ویدیوکنفرانسی و گزارش پشت میزی، بلکه از نزدیک و در صحنه به ارزیابی مسائل می‌پردازند و مردم مستقیم مطالبات خود را مطرح می‌کنند.

سخنگوی دولت: مسائل کشور امروز از پشت میز دنبال نمی‌شود/ حفظ کرامت مردم اولویت دولت است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم صبح امروز در نخستین نشست خبری خود با اهالی رسانه، با تشریح شرایط تحویل گرفتن دولت توسط دولت سیزدهم اظهار داشت: همه ما شرایط 100 روز پیش و تلخی عدم دسترسی مردم به واکسن و دارو و صف کشیدن‌های آنها و نیز رقابت برخی صنوف در این زمینه را به یاد داریم.

وی ادامه داد: دولت وقت در این رابطه مجبور به اتخاذ برخی تصمیمات سخت شده بود و محدودیت‌هایی اعمال می‌شد و مردم در کنار تلخی کرونا، تلخی فشار اقتصادی را هم تحمل می‌کردند و علاوه بر این، قطع برق در ساعاتی از شبانه روز هم بر مشکلاتشان افزوده بود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: همه اینها برای سه ماه قبل بود نه برای زمان‌های دور؛ البته حتما دولت وقت تلاشش را به کار گرفته بود، اما به هر حال در چنین شرایطی دولت سیزدهم کار را تحویل گرفت.

بهادری جهرمی اظهار داشت: امروز کافی است شهروندی اراده کند که واکسن بزند؛ در سریع‌ترین زمان ممکن و در نزدیک‌ترین مکان امکان دریافت واکسن را خواهد داشت و علاوه بر آن آزادی‌های عمومی در دسترس مردم است و با دستور رئیس جمهور ممنوعیت‌های تردد شبانه لغو شده است.

وی اضافه کرد: آمار تلفات کرونا از روزانه 700 نفر در حدود یکصد روز قبل به زیر 100 نفر در حال حاضر رسیده و این یعنی دولت توانسته 7 برابر بیشتر از قبل نسبت به حفظ جان و سلامتی مردم اقدام کند.

سخنگوی دولت سیزدهم با بیان اینکه امروز کالاهای اساسی در دسترس مردم قرار دارد، اظهار داشت: مردم برای دسترسی به مرغ و تخم مرغ امروز استرسی ندارند و نیاز نیست که در صف‌های سبد کالا یا خرید این اقلام بایستند. امروز مردم با یک سفارش اینترنتی می‌توانند اقلامی مانند مرغ و تخم مرغ و برخی اقلام دیگر را درب منزل تحویل بگیرند؛ چراکه اولویت دولت حفظ کرامت مردم بوده است.

سخنگوی دولت در ادامه تاکید کرد: بدون شک در حوزه سیاست داخلی امروز مردم دولتمردان را در دسترس و کنار خود می‌بینند و دولتمردان را جزیی از خود می‌دانند.

بهادری جهرمی اظهار داشت: امروز اگر مردم با مشکلی مواجه می‌شوند خیالشان راحت است که مقامات عالی دولتی در کوتاهترین زمان ممکن نه از طریق جلسه ویدئو کنفرانسی و گزارش پشت میزی، بلکه از نزدیک و در صحنه به ارزیابی مسائل می‌پردازند و صحت‌سنجی می‌کنند و مردم مستقیم مطالبات خود را مطرح می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم عالی‌ترین مقام اجرایی کشور را در کنار خود در همه صحنه‌ها و مشکلات روز می‌بینند. طبیعی است مردم انتظار و پذیرش فاصله داشتن وزیران و مقامات اجرایی و استانداران را ندارند.

جهرمی با بیان اینکه امروز مردم امیدوار و مطالبه‌گرند، گفت: وقتی رییس دولت خود در صحنه حاضر می‌شود از بقیه ارکان مطالبه می‌کند که همه جا و در هر صحنه کنارش حاضر باشد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه دیوار بین مردم و دولت شکسته شد، گفت: در ۱۰۰ روز نخست شاهد ۱۰ سفر استانی از سوی رییس جمهور، بیش از ۲۰۰ سفر استانی از سوی مقامات در حد وزیر و معاون وزیر بوده‌ایم یعنی به طور میانگین روزانه دو سفر از سوی مقامات و هر ۱۰ روز یک سفر از سوی رییس جمهوری انجام شده است.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به اشراف رییس‌جمهوری به مسائل و مشکلات کشور گفت: دیگر آمارسازی و گزارش‌سازی‌ها رییس جمهور را فریب نخواهد داد چون در صحنه شاهد صحت سنجی آمار است.

بهادری جهرمی تاکید کرد: اعتماد مردم به دولت بازگشته و دیوار بلند میان دولت و مردم برداشته شده است.

* امضای ۲۰ سند بین المللی در زمینه‌های اقتصادی 

ییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، دیپلماسی امروز ما فعال و متوازن و نقش همسایه‌ها را پررنگ خواند و گفت: چندین رکورد صادرات در گمرک در این سه ماه و رکورد ترخیص شکسته شد.

سخنگوی دولت گفت: در مساله منطقه‌ای، بحران افغانستان مساله ساده‌ای نبود که دولت با تدبیر با آن مواجه شد و میزبان وزیران خارجه کشورهای همسایه بود. 

بهادری جهرمی ادامه داد: در این سه ماه ۲۰ سند بین المللی با دیگر کشورها عموما در حوزه اقتصادی امضا شد و بیش از ۱۰۰ ملاقات حضوری یا گفت و گوی تلفنی در این مدت در حد رییس جمهوری و وزیران را داشتیم.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: دیپلماسی امروز منفعل نیست، دیپلماسی نه تنها فعال و پویا، بلکه نتیجه محور است و پیام دیپلماسی ایران را کشورهای دیگر هم دریافت کردند.

بهادری جهرمی گفت: امروز پس از ۲۰ ماه از تعطیلی گردشگری، خبر فعال شدن دوباره ورود گردشگران خارجی از ابتدای آبان شاهد بودیم و دوباره روال به مسیر عادی خود کم کم برمی‌گردد. 

* سند تحول دولت اعلام عمومی می‌شود

سخنگوی دولت با بیان اینکه به زودی اعلام عمومی سند تحول را خواهیم داشت، گفت: سند تحول دولت در ۳۷ موضوع جدی و محوری کشور که حل این موضوعات حل غالب مسایل و مشکلات مردم است وتدوین این سند مساله ساده‌ای نبود و به اعتقاد کارشناسان یک سال زمان می‌برد.

وی ادامه داد: تدوین این سند از ابتدای تشکیل دولت آغاز و در این صد روز آماده شد و نسخه تحول دولت آماده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول