اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سیدجواد هاشمی: «شهر گربه‌ها» را برای غیرمذهبی‌ها ساختم/ رقص در همه فیلم‌ها هست

بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون با بیان اینکه چرا وقتی فیلم را ندیده‌اید، آن را از روی تیزر و از رقص‌هایی قضاوت می‌کنید که مشابه آن در همه فیلم‌ها هست، گفت: من این فیلم را برای جماعتی ساخته‌ام که اتفاقا مذهبی نیستند.

سیدجواد هاشمی: «شهر گربه‌ها» را برای غیرمذهبی‌ها ساختم/ رقص در همه فیلم‌ها هست

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم گفت‌وگویی با سیدجواد هاشمی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون درباره حواشی فیلم تازه‌اش «شهر گربه‌ها» انجام داده است که گزیده از آن را در ادامه می‌خوانید.

۱۱ اصلاح در فیلم انجام دادیم

- فعلا همان نسخه روی پرده است تا چهارشنبه که کی دی ام و دی سی پی‌ها تغییر می‌کند و نسخه‌های تازه به سراسر کشور فرستاده می‌شود. چون ما اصلاحات را که تعداد آنها ۱۱ مورد بود، روز دوشنبه انجام دادیم.

- فیلم تا حدودی کوتاه شده، اما بیشتر در برخی نماها، جابه‌جایی صورت گرفته است. ما رقص‌ها را کم کردیم، هرچند هنوز برای من جای سوال است که چطور آن نماینده مجلس این همه مشکلات را رها کرده و بدون این‌که فیلم را نگاه کرده باشد، از روی تیزر و با رقص چند بازیگر مرد (در نقش گربه) تحریک می‌شود. اگر جرات دارید این جملات من را بنویسید.

- این اصلاح فیلم عقب‌نشینی نیست. به نظرم این احترام است. من به مردم احترام گذاشته‌ام که این کار را کرده‌ام. البته این احترام من شامل آن نماینده مجلس نمی‌شود.

تاریخ سینما و تلویزیون ایران، مملو از رقص بوده است!

- آیا رقص بازیگران برای اولین بار در فیلم شهر گربه‌ها اتفاق افتاده است؟ تاریخ سینما و تلویزیون ایران، مملو از رقص بوده و حتی همین الان هم نمونه‌های این‌چنینی در فیلم‌ها هست. اگر ما از این صحنه‌ها در تیزر استفاده کردیم، به‌خاطر ایجاد جذابیت برای جلب مخاطب است. اما مشکل، بنده هستم. مشکل سیدجواد هاشمی است. سیدجواد هاشمی، هر کاری بکند خطاست.

- این که مخاطب توقع چنین فیلمی از من ندارد هم به‌خاطر انتظارات عجیب جامعه از شخص سیدجواد هاشمی است که واقعا نمی‌دانم با آن چه کار کنم. به هرحال من فیلم کودک ساخته‌ام و همیشه سعی کرده‌ام، رعایت کنم. اگر رقص فقط در فیلم من حرام است که باید یک فکر اساسی برای خودم کنم. (می‌خندد)

رقص در همه فیلم‌ها هست!

- چرا یک خبرگزاری که کارش خبرگزاری است، باید علیه فیلم من امضا جمع کند؟ مگر مسوولان آن خبرگزاری نمی‌دانند رقص در همه فیلم‌ها هست؟ چرا برای من امضا جمع می‌کنند؟ این برخورد سلیقه‌ای همه‌جا صورت می‌گیرد.

- مگر ما فقط ۱۵ یا ۲۰هزار مذهبی در مملکت داریم که آن نامه را امضا کرده‌اند؟ خاک بر سر من! بقیه مذهبی نیستند؟ آیا عواطف این تعداد در مقابل هشتاد و خرده‌ای میلیون نفر مهم است؟! اگر همین تعداد معترض، در همین چهار روز به تماشای شهر گربه‌ها رفته بودند، فیلم یک میلیارد فروش را رد می‌کرد، اما فقط کمی بیشتر از ۲۰۰ میلیون فروخته‌ایم که نشان می‌دهد نرفته‌اند فیلم را ببینند. برخی تا کی می‌خواهند قضاوت کنند؟

«شهر گربه‌ها» را برای غیرمذهبی‌ها ساختم

- دیشب در یک حرم شریفی با هجوم چند خانم محجبه مواجه شدم. در جواب اعتراض آنها گفتم من این فیلم را برای شما نساخته‌ام، شما بهتر است فیلم‌هایی از دست «منصور» را ببینید که خودم هم در آن بازی کرده‌ام. من این فیلم را برای جماعتی ساخته‌ام که اتفاقا مذهبی نیستند.

- من چطور باید آن جماعت را به سینما جذب کنم و بگویم شخصیتی مثل ترامپ به جامعه ضربه می‌زند؟ به آنها گفتم خوشبختانه شما که این چیزها را از بحر هستید، اما من باید جماعتی را به سینما بکشانم که در خانه‌شان بیشتر از اسم خدا، نعوذباا... اسم سگشان را می‌شنوند. 

- من باید این جماعت را به سینما بکشانم و حرف‌های خود شما را به آنها بزنم. چرا وقتی فیلم را ندیدید، آن را از روی تیزر و از رقص‌هایی قضاوت می‌کنید که مشابه آن در همه فیلم‌ها هست. 

به گزارش خبرگزاری فارس، انتشار تیزر فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» به کارگردانی سیدجواد هاشمی در روزهای گذشته اعتراض‌ها و واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت. برخی دغدغه‌مندان ساحت فرهنگ و مذهب در واکنش به ترویج رقص در این فیلم و اباحه‌‌گری در سینما، سوژه‌ای در «فارس من» ثبت کردند که بیش از ۲۰ هزار امضا داشته است.

سیدجواد هاشمی نیز در واکنش به اعتراض‌ها نسبت به فیلمش گفت: فیلم را اصلاح خواهم کرد تا این تصور به وجود نیاید که برای من نظرات و عواطف دینداران و افراد مذهبی که همیشه به من لطف داشتند، مهم نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول