اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

ورودی جنوب غربی حرم حضرت عباس (ع) بسته شد +عکس

ورودی جنوب غربی حرم حضرت عباس علیه السلام با عنوان ورودی امام کاظم علیه السلام به منظور عملایت عمرانی و بازسازی این ورودی بسته شد.

ورودی جنوب غربی حرم حضرت عباس (ع) بسته شد +عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، یکی از ورودی‌های حرم حضرت عباس علیه السلام در ضلع جنوب غربی حرم با عنوان باب امام موسی کاظم علیه السلام است که خادمان حرم حضرت عباس علیه السلام به منظور بازسازی این ورودی آغاز به کار کردند.

بر همین اساس، این ورودی که برای بانوان در نظر گرفته شده، به منظور عملیات عمرانی در آن مسدود است و خادمان این آستان در حال نصب پایه‌های آهنی در سقف و کناره‌های آن هستند. ورودی جنوب غربی حرم سقای دشت کربلا، قرار است با کتیبه و آویزهای منبت‌کاری تزئین شود.

البته در مرحله نخست کفپوش ورودی امام کاظم علیه‌السلام در حرم حضرت عباس علیه‌السلام تعویض می‌شود و پس از اتمام این مرحله، سردرد و کتیبه‌های آن اجرایی خواهد شد.

با توجه به اینکه این ورودی به صورت مستقیم به سوی حرم نیست و به نوعی مشرف به حرم محسوب نمی‌شود و زائران باید یک فضای منحنی را برای تشرف به سوی حرم سقای دشت کربلا طی کنند، طراحی آن با سایر ورودی‌های حرم متفاوت است؛ به طوری که تزئین و مصالح به کار رفته در آنجا نیز با سایر ورودی‌های حرم تفاوت دارد.

همچنین به گفته یکی از متولیان حرم حضرت عباس علیه السلام قرار است طرحی به منظور هماهنگ‌سازی ورودی‌های مشرف به حرم سقای دشت کربلا اجرایی شود که همه ورودی‌ها به یک قسمت منتهی شود. این تصمیم هنوز قطعی و اجرایی نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول