اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بلینکن، روسیه را به عواقب جدی درخصوص اوکراین تهدید کرد

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه هر اقدام جدید روسیه علیه اوکراین، عواقب جدی برای آنها خواهد داشت، بر اهمیت همکاری میان اعضای ناتو علیه حضور روسیه در مرز اوکراین تاکید کرد.

بلینکن، روسیه را به عواقب جدی درخصوص اوکراین تهدید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) درباره هرگونه اقدام روسیه علیه اوکراین هشدار داد.

بلینکن که به لتونی سفر کرده، درباره تحرکات ارتش روسیه در داخل خاک این کشور و همچنین مناطق نزدیک مرز اوکراین، گفت: «هرگونه ستیزه‌جویی جدید روسیه [علیه اوکراین] به عواقب بدی منجر خواهد شد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه همکاری میان اعضای ناتو یک ضرورت است، بر اهمیت همکاری میان کشورهای عضو با توجه به اقدامات روسیه در مرز با اوکراین تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که واشنگتن آماده است تا به اوکراین و لتونی برای مقابله با تهدیدهای روسیه کمک کند.

بلینکن در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع بلاروس اشاره کرده و گفت ما در حال هماهنگی با اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه بلاروس هستیم.

اوکراین اوایل سال جاری محموله بزرگی از مهمات و موشک‌های «جاولین» آمریکایی را دریافت کرد و نظامیان این کشور می‌گویند خمپاره و پهپادهای تهاجمی ترکیه‌ای را نیز در اختیار دارند.

پیش از این نیز «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین ضمن طرح این ادعا که اطلاعات این کشور از تلاش احتمالی برای انجام کودتا در ماه دسامبر با دخالت افرادی در روسیه خبر داده، افزود کی‌یف آماده هرگونه تشدید تنش با مسکو است.

چند روز قبل نیز «کارن دانفرید» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا ادعا کرده بود همه گزینه ها در مورد نحوه واکنش به تجمع نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین روی میز است و ناتو در مورد اقدام بعدی، پس از رایزنی در هفته آینده، تصمیم خواهد گرفت.

این در حالی است که «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات روسیه با بیان اینکه مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به اوکراین ندارد، این ادعاها را «پروپاگاندای شرورانه» آمریکا در منطقه دانست (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول