اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اصلا مشخص نیست چند نفر در شهرداری تبریز کار می کنند! / ریشه فساد و رانت در شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اصلاً مشخص نیست که چند نفر نیرو در شهرداری مشغول به کار، چند نفر نیرو نیاز و چند نفر باید جذب شود.

اصلا مشخص نیست چند نفر در شهرداری تبریز کار می کنند! / ریشه فساد و رانت در شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روح الله رشیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چند پروژه‌ی مهم عمرانی در شهر وجود دارد که هنوز به مرحله اتمام نرسیده و ناقص مانده اند، این پروژه ها مربوط به دوره‌های قبل است، ما در این دوره تلاش کردیم تا به حرکت در بیایند.

وی ادامه داد: برای روگذر ارتش بدون مطالعه پروژه‌ای روی دست شهر گذاشته‌اند که با پیشرفت پروژه زیرساخت‌های گاز، برق مشخص می‌شود.

رشیدی در ادامه سخنان خود در خصوص حاشیه نشینی بیان کرد: در خصوص حاشیه نشینی نیاز به چرخش نگاه داریم ، این چرخش نگاه باید در بودجه خود را نشان دهد، تمام تلاش ما این است که منابع دولتی جذب کنیم، برای پیگیری این موضوع قرار است فردا همراه با تعدادی از اعضای شورای شهر به مجلس برویم تا در خصوص استفاده از ظرفیت مسکن ملی در بافت حاشیه‌نشینی به بحث بپردازیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مساله ما عدالت است، ابراز کرد: عقب ماندگی در عدالت یکی از اصلی ترین مسائل بوده که در هر موردی عدم توزیع اش وجود داشته باشد، ورود می‌کنم.

دلیل تعطیلی مترو تبریز

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تعطیلی اخیر متروی تبریز توضیح داد: در مورد تعطیلی مترو باید بگویم که هزینه بیمه عقب افتاده بود بخاطر همین مردم با درهای بسته مواجه شدند.

رشیدی ادامه داد: راهبران مترو تکنیسین‌هایی هستند که هزینه زیادی برای آموزش داده‌اند اما نه تنها امنیت شغلی ندارند بلکه وضعیت دریافتی مناسبی هم ندارند.

این عضو شورای شهر تبریز گفت: نقش مشورتی شورا درست است اما اگر در مورد افراد قرار باشد مشاوره داده شود، برای بیش از ۱۰۰ نفر باید مشورت داده شود.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری اضافه کرد: متاسفانه در ادوار مختلف تعداد اندکی در رده مدیران چرخیده‌اند و از نظر دیگران همه این مدیران متخلفند مگر اینکه خلافش ثابت شود، در چنین سیستم یک مدیر در نگاه برخی صد و در نگاه دیگران صفر است.

رشیدی با بیان اینکه ریشه فساد در ادوار گذشته دخالت اعضای شورا در انتصابات افراد بود، افزود: سیاسیون در ادوار مختلف منجربه شده بودند فعالیت‌ها در حلقه بسته صورت گیرد، شهردار هم در این مواقعه به راحتی شانه خالی می کرد، اعضا هم می گفتند  نظارت شود، دوره ی باطلی به وجود آمده بود که نتیجه اش منجربه نظارت کم رنگ شده بود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری نیز در خصوص طرح انسداد جذب نیرو به شهرداری توضیح داد: در مورد جذب نیرو ترجیح من این بود که برای دفاتر افراد جدید نیاوریم، از افراد داخل شهرداری استفاده کنیم، برای قانونی کردن این موضوع جذب هر فردی را به صورت موقت ممنوع کردیم تا این آشفته بازار شهرداری ساماندهی شود.

وی ادامه داد: اصلاً مشخص نیست که چند نفر نیرو در شهرداری مشغول به کار، چند نفر نیرو نیاز  و چند نفر باید جذب شود.

این عضو شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مورد موضع گیری من همان کسی که قبلاً بودم نیستم زیرا به من مسئولیتی داده‌اند که باعث شده با رای خودم نظراتم را نشان دهم، قبلاً من هیچ ابزاری جز رسانه برای رساندن حرفم نداشتم اما امروز اینجا نشستم، با رای موافق یا مخالف می‌توانم نظراتم را نشان دهم، من اگر با ایجاد سازمان ورزش مخالفم، دیگر با واکنش در فضای مجازی نمی‌توانم کاری کنم بلکه اینجا باید رای مخالف بدهم.

رشیدی افزود: از طرف دیگر همان زمانی که در گذشته داشتم را برای نوشتن در فضای مجازی ندارم اما هنوز هم علاقمندم برای تمام موضوع شهری واکنش داشته باشم.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری در بخش دیگری هم عنوان کرد: ما برای پست‌های شهرداری نیرو زیاد داریم در حالی که نیروی خدماتی کم داریم و این یعنی توزیع نیروی انسانی عادلانه نبوده است.

وی ادامه داد: در رابطه با مربیان شهرداری هم باید بگویم که مربیان بایستی طبق قانون به میزان ساعات کار حقوق و بیمه دریافت کنند، دو بار با شهردار در خصوص مربیان جلسه داشتیم و این قطعی است که هرکس باید به میزان کار خود دریافتی داشته باشد، قرارداد مستقیم با شهرداری موضوعی است که ما در پی آن هستیم زیرا شرکت‌های تامین نیرو جز استرس شغلی چیزی برای کارکنان ندارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخشی هم اذعان داشت: در طرح جامع اتصال بسیج به خاوران وجود دارد و طراحان آن معتقدند جایی بجز گذر از مسیر دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز وجود ندارد، آخرین وضعیت این است که به نوعی جاده عبور کند که به آن فضا آسیبی نرسد و ماهم پیگیر این مساله هستیم که آسیبی به فضا وارد نشود.

رشیدی در رابطه با اعتراضات کارگری اخیر توضیح داد: در روزهای گذشته با استاندار، معاون اقتصادی و مدیرکل اداره کار و … در این خصوص صحبت هایی داشتیم، کارگران مردم همین شهر هستند و حق دارند که اعتراض کنند چراکه سه شیفته کار میکنند و حالا برای افزایش حقوق یک میلیونی در تلاشند تا زندگی خود را بچرخانند، من به نوبه خود از این قشر شرمنده هستم.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری در خصوص خزانه متمرکز اظهار کرد: بر اساس خزانه‌داری متمرکز، ما می‌خواهیم که پول یکجا جمع شده و مبتنی بر نیاز مناطق خرج شود. در بودجه به دنبال این هستیم که ردیف‌های اعتباری برای مناطق محروم باز شود.

ثبت شرکت عمرانی توسط برخی اقوام مدیران شهرداری

وی در ادامه سخنان خود مطرح کرد: در طرحی که هفته اخیر در مورد مقابله با تعارض منافع در شهرداری، در شورا اعلام وصول شد، از تجربیات شهر تهران و آستان قدس و بقیه ارگان‌ها استفاده کردیم اگر به دنبال بستن منافذ فساد هستیم، چاره‌ای جز فشار آوردن برای برچیدن تعارض منافع‌ها نداریم. بعضی از اقوام مدیران شهرداری، شرکت عمرانی ثبت می‌کنند و از شهرداری پروژه می‌گیرند که این مصداق رانت است.

پروژه تراشی پیمانکاران

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: در برخی کارها پروژه تراشی پیمانکاران انجام شده، فارغ از اینکه چقدر به درد شهر می خورد.

رشیدی با بیان اینکه در مسیر بی آرتی مترو داریم و معاونت حمل و نقل به دنبال حمل و نقل ترکیبی است، ادامه داد: از سال ۹۱ دولت فقط ۹ میلیارد برای اتوبوسرانی داده است و اگر بخواهیم وارد خط دو بی آرتی شویم اتوبوس نداریم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود اذعان کرد: شرکت جهاد نصر که متعلق به ارتش است تاکنون حتی یک پروژه در تبریز انجام نداده بود اما هم‌اکنون سه پروژه روگذر ارتش، پروژه رسالت دیزل‌آباد و پروژه شهید فروزنده را اجرا می‌کند که در هر سه پروژه، شهروندان با مشکل روبرو هستند.

بسیاری از این وانت بارها فروشندگانی هستند که دستمزد روزانه می گیرند 

رشیدی در بخشی نیز در خصوص برخورد با وانت بارهای سد معبر کننده در شهر تبریز افزود: بسیاری از این وانت بارها فروشندگانی هستند که دستمزد روزانه می گیرند و وانت ها برای خودشان نیستند، و سود اصلی به جیب دیگران می رود.

این عضو شورای شهر تبریز در خصوص نام گذاری معابر بیان کرد: در مورد مصوبه نام‌گذاری معابر، من نه در جلسه کمیسیون حضور داشتم و نه در جلسه شورا، اما همه انتقادات تبصره این مصوبه بر من وارد شد. در این مصوبه، منظور از عدم استفاده کلمات ترکی جدید این بود که بعضی از کلمات فارسی ترجمه تحت‌الفظی می‌شود و به عنوان واژه ترکی وارد زبان ترکی می‌شود که شورا نسبت به این قبیل واژه‌های جدید موضع‌گیری کرد.

رشیدی در خصوص تفکیک سازمان ورزش و تیم داری شهرداری اضافه کرد: من در شورای چهارم با تیم‌داری شهرداری مخالف بودم زیرا مستضعفین سهمی از این تیمداری ندارند اما الان می گویم بخش خصوصی وارد این تیم داری شود، وقتی چارت وجود ندارد شورا نمی‌تواند از مسیر فرمانداری سازمان ایجاد کند، شهرداری باید با وزارت کشور مکاتبه کند.
 

انتهای پیام/60001
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول