اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اعضای کمیته نظارت و حقوقی مصوبه شهر دوستدارکودک معرفی شدند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اعضای کمیته نظارت و حقوقی مصوبه «شهر دوستدار کودک» را معرفی کرد.

اعضای کمیته نظارت و حقوقی مصوبه شهر دوستدارکودک معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در بیست و هشتمین جلسه این شورا با اشاره به دستور جلسه انتخاب 6 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران جهت عضویت در کمیته پیگیری و نظارت، موضوع «شهر دوستدار کودک» گفت: در زمینه شهر دوستدار کودک به موضوعات مختلفی همچون فضاهای عمومی، مناسب سازی فضای شهری مورد استفاده کودکان، استانداردسازی مبلمان شهری به ویژه وسایل خاص کودکان توجه شده است.

وی ادامه داد: در زمینه حمل و نقل و ترافیک، اجرای پروژه های راه امن به مدرسه برای کودکان همچنین در زمینه شهرسازی و معماری توجه به تامین فضای مناسب بازی کودکان در مجتمع های مسکونی در حال احداث و همچنین  در زمینه مشارکت های اجتماعی مردمی، همکاری با سازمان های مردم نهاد برای فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه در جامعه در جهت توجه به حقوق کودکان در نظام شهرنشینی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین در حوزه فرهنگی اجتماعی، سلامت و محیط زیست وظایفی تعریف شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این مصوبه مقرر شده به منظور پیگیری و نظارت بر اجرایی شدن مصوبه «شهر دوستدار کودک» کمیته ای با حضور افراد مختلف تشکیل شود که یکی از بندهای این مصوبه به انتخاب اعضای شورای شهر از هر کمیسیون یک نفر اشاره دارد که بر این اساس «نرجس سلیمانی» از کمیته نظارت  حقوقی، «سوده نجفی» از کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری، «زهرا شمس احسان» از کمیسیون فرهنگی اجتماعی، «جعفر شربیانی» از کمیسیون معماری و شهرسازی، «محمد اخوندی» از کمیسیون برنامه و بودجه و نهایتا «علی اصغر قائمی» از کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران معرفی شدند.

گفتنی است بر اساس رای گیری صورت گرفته در صحن شورای اسلامی شهر تهران «نرجس سلیمانی» با 17 رای، «سوده نجفی» با 17 رای، «زهرا شمس احسان» با 19 رای، «جعفر شربیانی» 1 رای، «محمد آخوندی» با 19 رای و «علی اصغر قائمی» با 18 رای به عنوان عضو کمیته «شهر دوستدار کودک» انتخاب شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول