اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بررسی آخرین وضعیت بودجه 1400 وزارت بهداشت/ ارز ترجیحی دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت می‌شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از بررسی آخرین وضعیت بودجه 1400 وزارت بهداشت در این کمیسیون و توافق برای پرداخت ارز ترجیحی دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد.

بررسی آخرین وضعیت بودجه 1400 وزارت بهداشت/ ارز ترجیحی دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت می‌شود

سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از بررسی آخرین وضعیت اعتبارات تخصیص‌یافته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال جاری در نشست امروز کمیسیون بهداشت و درمان خبر داد و  اظهار داشت: بر اساس گزارش ارائه‌ شده، در بخش بودجه جاری که عمدتا صرف حقوق و مزایا می‌شود، تاکنون حدود 82 درصد اعتبار مصوب تخصیص یافته که بیش از میزان انتظار بوده و قابل قبول است. 

وی ادامه داد: در بخش اعتبارات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده نیز از 17 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب، تاکنون 10 هزار میلیارد تومان به خزانه وصول شده و تا امروز 2400 میلیارد تومان به وزارت بهداشت تخصیص یافته که در این رابطه مسئولان سازمان برنامه و بودجه قول دادند، در اولین فرصت 7600 میلیارد تومان باقیمانده نیز به حساب وزارت بهداشت واریز شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در خصوص اعتبارات ناشی از مالیات بر سیگار و دخانیات نیز تاکنون 1900 میلیارد تومان درآمد وصول شده که البته چیزی از آن در اختیار وزارت بهداشت قرار نگرفته و در این رابطه نیز سازمان برنامه و بودجه متعهد شد، به سرعت اعتبار مصوب قانونی از این محل را هم تخصیص دهد. 

میرمحمدی همچنین به بررسی ارز دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور و وزیر بهداشت در این خصوص مبنی بر کنترل قیمت دارو و تجهیزات پزشکی، قرار شد سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت در خصوص 4 ماه باقیمانده از سال ارزیابی دقیقی داشته باشند و میزان ارز ترجیحی موردنیاز برای دارو و تجهیزات پزشکی را برآورد کنند.

وی ادامه داد: پس از برآورد میزان ارز مورد نیاز، بانک مرکزی در جلسه چند روز آینده با معاون اول رئیس جمهور موضوع را طرح می‌کند تا در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب شود و در ماه‌های پیش رو تخصیص یابد تا با مشکل گرانی دارو و تجهیزات پزشکی مواجه نشویم. 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین خاطرنشان کرد: امروز در خصوص حذف یا عدم حذف ارز ترجیحی دارو و تجهیزات پزشکی در بودجه سال 1401 صحبت نشد و تصمیم‌گیری در این خصوص به زمان بررسی لایحه بودجه 1401 موکول شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول