اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تأمین مالی طرح‌های نوآورانه در کشور/ رویداد استان‌آپ ویژه سمنان برگزار می‌شود

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تأمین مالی طرح‌های نوآورانه را در سراسر کشور در دستور کار دارد و رویدادهای استانی این بخش از تهران فراتر رفته است و در این مسیر، رویداد استان‌آپ ویژه سمنان برگزار می‌شود.

تأمین مالی طرح‌های نوآورانه در کشور/ رویداد استان‌آپ ویژه سمنان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بنا به اعلام صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، این صندوق در راستای مأموریت خود مبنی بر تأمین مالی طرح‌های نوآورانه، سرمایه‌گذاری جسورانه در استارت‌آپ‌ها و طرح‌های سرمایه‌پذیر را در قالب هم سرمایه‌گذاری آغاز کرده است.

این صندوق به همین منظور، در نظر دارد تا برنامه جامع «استان‌آپ، ۳۱ قدم تا شکوفایی» را برگزار کند و سمنان، مقصد برنامه‌ای است که با همکاری پارک علم و فناوری استان سمنان و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری عملیاتی می‌شود.

سلسله رویدادهای استانی پیوند و دوشنبه‌های استارتاپی که پیش از این تنها منحصر به استان تهران بوده است، به‌صورت استانی و تحت عنوان «استان‌آپ؛ ۳۱ قدم تا شکوفایی»، قرار است در تمام استان‌های کشور برگزار شود.

رویداد استان‌آپ شامل دو رویداد دوشنبه استارت‌آپی و پیوند بوده و شامل گام‌های اجرایی مختلف از انتشار فراخوان و شناسایی و ارزیابی افراد و تیم‌های صاحب ایده، هسته‌های فناور و استارت‌آپ‌های استان سمنان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات منتورینگ به‌منظور توانمندسازی هسته‌های فناور و استارت‌آپ‌های استان سمنان، برگزاری رویداد و معرفی هسته‌های فناور و استارت‌آپ‌ها به شتاب‌دهنده‌های استان سمنان و سرمایه‌گذاران جسورانه و تأمین مالی هسته‌های فناور و استارت‌آپ‌ها در قالب تسهیلات یا هم سرمایه‌گذاری با شتاب‌دهنده‌ها یا صندوق‌های عامل است.

این رویداد در پنج بخش رویداد دمودی (دوشنبه‌های استارتاپی)، رویداد پیوند، جلسه هم‌افزایی و انتقال تجربه و پنل گفت‌وگو تدارک دیده شده است.

مجموعه رویدادهای دوشنبه‌های استارتاپی به‌منظور برقراری ارتباط میان تیم‌های استارتاپی و طرح‌های سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذاران فعال در حوزه زیست‌بوم استارتاپی کشور تدارک دیده شده است و تابه‌حال تیم‌های متعددی، طرح‌های خود را در این سلسله رویداد، به سرمایه‌گذاران معرفی کرده‌اند.

در این برنامه، استارت‌آپ‌ها و دارندگان طرح‌های سرمایه‌پذیر، طرح و مدل کسب‌وکار خود را به عاملان سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌کنند.

در صورتی که یکی از عاملان سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی، پس از ارزیابی و تأیید طرح و مدل کسب‌وکار، تصمیم به سرمایه‌گذاری جسورانه روی آن طرح بگیرد، صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند تا ۸۰ درصد سرمایه جسورانه موردنیاز آن استارت‌آپ یا طرح سرمایه‌پذیر را تأمین کند.

به‌عبارت‌دیگر، در این برنامه، صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش می‌کند در تأمین سرمایه جسورانه به عاملان خود کمک کند.

عاملان صندوق نوآوری و شکوفایی در این برنامه صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های جسورانه بورسی هستند.

استارت‌آپ‌ها و دارندگان طرح‌های سرمایه پذیری که دارای MVP هستند یا کسب‌وکار خود را شکل داده‌اند یا در کسب‌وکار خود سابقه فروش داشته‌اند و به دنبال جذب سرمایه‌گذار جسورانه (VC) هستند.

رویداد پیوند هم در راستای تکمیل چرخه ایده تا بازار و کمک به استارتاپ‌ها و ایده‌پردزان جهت توانمندسازی استارتاپ‌ها تدارک دیده شده است.

هدف از برگزاری این رویداد، شناسایی استارتاپ‌ها و طرح‌های استارتاپی جذاب و توانمند در حوزه‌های راهبردی کشور و معرفی آن‌ها به شتاب‌دهنده‌ها (اعم از دانش‌بنیان یا غیردانش‌بنیان) و سایر سرمایه‌گذاران و فعالان اکوسیستم نوآوری به همراه اعطای تسهیلات به شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان و عاملان سرمایه‌گذاری صندوق است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول