اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراکسیون حزب الله در پاسخ به سمیر جعجع: انتخابات پارلمانی باید در موعد مقرر برگزار شود

عضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در واکنش به ادعاهای رهبر حزب القوات اللبنانیه، گفت که حزب الله بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی در زمان مقرر تأکید دارد.

فراکسیون حزب الله در پاسخ به سمیر جعجع: انتخابات پارلمانی باید در موعد مقرر برگزار شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم الموسوی» عضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» (وابسته به حزب الله) به ادعاهای سمیر جعجع رهبر حزب القوات اللبنانیه درباره انتخابات پارلمانی در این کشور پاسخ  داد.

الموسوی گفت که موضع حزب الله این است که انتخابات پارلمانی بر اساس زمانی که در قانون اساسی تعیین شده است، باید برگزار شود و این موضعگیری، روشن، ثابت و علنی است و جای هیچ شک و تردیدی ندارد.

شبکه خبری المنار به نقل از این نماینده حزب الله گزارش داد، هر گونه اظهارنظر شک‌برانگیز و اتهام در این زمینه، انگیزه‌ای جز دروغگویی، افترا و سیاه نمایی ندارد.

وی گفت که هدف جعجع این است که بتواند با این تحریکها، آراء بیشتری به دست آورد و در این زمینه به اختلاف‌افکنی و تفرقه در لبنان ادامه می‌دهد.

الموسوی خاطر نشان کرد، حزب الله که راهبرد خود را بر اساس اصول و پیوندهای ملی بزرگ تدوین کرده است، انتخابات را فرصتی برای ملت لبنان و واجدان شرایط رأی می‌داند تا با انتخاب نمایندگان خود، حیات سیاسی را تجدید کنند.

الموسوی به صورت کنایی درباره حزب القوات گفت: «اما کسانی که اصول ملی واقعی ندارند و با مصلحت و بسته به شرایطی، سیاست‌ورزی می‌کنند که مبتنی بر هیچ اصل و ارزش ملی نیست، منتظر انتخابات هستند تا شاید بتوانند همه معادلات را دگرگون کنند».

وی در پایان خاطر نشان کرد: «این افراد، دیر یا زود خواهند فهمید که بر روی سراب حساب باز کرده‌اند... ما نیز برای این افراد چیزی جز شفقت نداریم و اینکه دعا کنیم تا هدایت شوند؛ چرا که سیاستها و محاسبات اشتباهشان، همیشه بر روی آمریکا رو همپیمانانش در منطقه بوده است».

این در حالی است که سمیر جعجع شامگاه امروز سه‌شنبه مدعی شد که در صورت برگزاری انتخابات، حزب او اولین حزبی است که پیروز می شود و جنبش میهنی آزاد، متحد اصلی حزب الله، شکست خواهد خورد.

رهبر القوات همچنین ادعا کرد که حزب الله و متحدانش به دلیل ترس از شکست در انتخابات در پی به تعویق انداختن انتخابات پارلمانی  هستند(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول